داستان لوگوی خودروهای مشهور + تصاویر
لوگوی خودروها هر کدام یک سرگذشت منحصر به فرد دارند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، یک گل، هر اسمی که داشته باشد، بوی خوبی خواهد داد.ولی آیا میتوان چنین تعبیری برای لوگوهای خودروها نیز به کار برد؟ البته این موضوع را باید قبول کرد که خودروهای پرفورمنس تا جای ممکن سطح عملکرد خود را بالا بردهاند، تراکها نیز تا جایی که میتوانند بار حمل میکنند و شاسیبلندها نیز گنجایش سرنشین زیادی پیدا کردهاند و هیچکدام از اینها ربطی به لوگوی آنها نداشته است.
با این حال، همانطور که برای نامها چنین شرایطی وجود دارد، لوگوی خودروها نیز هرکدام یک سرگذشت منحصر به فرد دارند. به عنوان مثال، چهار حلقه آئودی بیانگر ادغام چهار کمپانی است و لوگوی هیوندای، چیزی بیشتر از یک حرف الفبا درون یک بیضی است.
میتسوبیشی
زمان استفاده: از سال 1875
کشور: ژاپن
لوگوی میتسوبیشی تاریخ زیادی را پشتسر گذاشته است. سه فرم لوزی در این لوگو، بیانگر ترکیبی از 3 برگ شاه بلوط نشان خانوادگی مؤسس این کمپانی یعنی «ایوازاکی یاتورو» و 3 برگ بلوط نشان خاندان «توسا» هستند. لوگوی کنونی این کمپانی برای مدت بیش از 150 سال است که مورد استفاده قرار میگیرد.
مرسدسبنز
زمان استفاده: از سال 1909
کشور: آلمان
ستاره سه پر مرسدس، نمادی از اشتیاق مؤسس آن برای کسب موفقیت است. این لوگو برای نمایش جاهطلبیهای کمپانی در سه حوزه خشکی، دریا و هوا تهیه شده است. در سال 1926، نزدیکان «بنز» یک حلقه بیرون به این لوگو اضافه کردند که در ابتدا به صورت یک تاج گل استفاده شده بود.
آلفا رومئو
زمان استفاده: از سال 1910
کشور: ایتالیا
صلیب قرمز رنگ در سمت چپ این لوگو، ادای دِینی به «میلان»، خانه آلفا رومئو محسوب میشود. در سمت راست، یک انسان به تصویر کشیده شده که از دهان یک مار بزرگ بیرون میآید؛ چیزی که در واقع، سمبلی از تولد دوباره و خالصسازی است.
شورولت
زمان استفاده: از سال 1913
کشور: امریکا
لوگوی شورولت به عنوان یک نماد، با یک «پاپیون» مقایسه شده است. امّا تئوری اصلی در این زمینه، این است که «دورانت»، مؤسس برند، از طراحی کاغذ دیواری هتل «پاریسین» که در آن اقامت میکرده، الهام گرفته است. این در حالی است که دیگر تئوریها از استفاده از یک طرح میز شام، یک تبلیغات روزنامهای و پرچم سوئیس حکایت میکنند.
بامو
زمان استفاده: از سال 1917
کشور: آلمان
یک تصوّر غلط در مورد لوگوی بامو این است که طراحی آن به ساخت ملخ هواپیما برمیگردد؛ به این معنا که بخشهای سفید رنگ نمادی از ملخها و بخشهای آبیرنگ نمادی از آسمان هستند. ولی در واقع، این رنگها به زادگاه بامو، یعنی ایالات باواریای آلمان برمیگردند.
فراری
زمان استفاده: از سال 1923
کشور: ایتالیا
اسب ایستاده که در تمام لوگوهای فراری دیده میشود، اولین بار بر روی هواپیمای جنگنده در جنگ جهانی اول با خلبانی «فرانچسکو باراکا»، یکی از بهترین خلبانان ایتالیای نقش بسته بود. انزو فراری، مؤسس این کمپانی خودروهای لوکس، پس از دیدار با پدر و مادر داغدیده «فرانچسکو»، قبول کرد که این اسب به عنوان نماد خوششانسی برای خودروهایش به کار ببرد.
فورد
زمان استفاده: از سال 1927
کشور: امریکا
فورد این نوشتار کلاسیک لوگوی خود را از سال 1907 ارائه کرد، ولی 20 سال طول کشید تا نماد بیضی آبیرنگ به صورت کامل شکل بگیرد. «بیل فورد» بزرگترین نوه مؤسس کمپانی، هنری فورد، به عنوان یک امضای شخصی، برای حرف F طراحی خود را به کار برد.
زمان استفاده: از سال 1932
کشور: آلمان
کمیته جهانی المپیک، بحث و جدل قانونی بر سر نشان تجاری چهار حلقه آئودی را به این کمپانی واگذار کرده است. این حلقهها، نشانی از چهار کمپانی مؤسس «اتحادیه آئودی»، یعنی آئودی، هورش، DKW و واندرر هستند.
پورشه
زمان استفاده: از سال 1954
کشور: آلمان
لوگوی پورشه، آمیختهای از سمبلهای آلمانی است. اسب وسط، نشانی از «اشتوتگارت»، خانه قدیمی سریعترین اسبهای آلمان و خانه جدید خودروهای سریع این کشور است. سه ساقه گیاه، نمادی از منطقه «ورتنبرگ» هستند. طرح رنگ کلی لوگوی پورشه نیز رنگهای پرچم آلمان را تداعی میکنند.
لامبورگینی
زمان استفاده: از سال 1963
کشور: ایتالیا
این لوگو میتواند اشارهای به ریشههای این کمپانی در ساخت تراکتور باشد. این در حالی است که برخی از چهارپای جسور در این لوگو به عنوان سمبل هماوردی با فراری یاد میکنند.
تویوتا
زمان استفاده: از سال 1989
کشور: ژاپن
این لوگو از آن جهت به صورت متقارن طراحی شده تا بتوان آن از هر دو طرف خودرو و در آینهها تشخیص داد. حلقه داخلی، نمادی از قلب مشتری و حلقه خارجی، نمادی از قلب تویوتا محسوب میشود. حلقه بالایی موجب ایجاد یک شکل T برای لوگوی تویوتا میشود.
هیوندای
زمان استفاده: از سال 1993
کشور: کره
چیزی که در نگاه اول به صورت یک حرف H انگلیسی به نظر میرسد، در واقع نمادی از دستدادن دو نفر با یکدیگر است. هیوندای و مشتری با اعتماد و رضایتی که در محصولات این کمپانی وجود دارد، با یکدیگر توافق میکنند. حلقه بیرونی در این لوگو، جاهطلبیهای این کمپانی آسیایی را در سطح جهان نشان میدهد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
منبع: پدال
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *