توربین های نیروگاهی ساخت داخل 5 درصد زیر قیمت جهان است
مدیر عامل مپنا گفت: مپنا در شرایط برابر ، رقابت پذیر است و البته باید مقیاس رقابت را جهانی بدانیم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، عباس علی آبادی ، افزود: تضمین می کنیم قیمت تولیدات ما حدقل 5 درصد پایین تر از قیمت محصولات جهانی است.
وی با اشاره به اینکه در اغلب مناقصه های بین المللی تاکنون برنده بودیم ، گفت : تلاش می کنیم در بازار جهانی جای کسانی را که 100 سال در زمینه نیروگاهای کار کردند ، بگیریم.
علی آبادی افزود : بازار توربین خیلی فشرده است و در حال حاضر رقبای این بازار چنان قوی هستند که حتی شرکت آلستوم فرانسه سقوط کرد و سهام بخش توربین آن را آمریکا خریده است.
مدیر عامل مپنا در زمینه سخنان اخیر وزیر صنعت در باره تفاهمنامه ایران با ایتالیا برای واردات توربین های کلاس F که گفته است راندمان تولیدات داخلی 10 درصد کمتر است ، تصریح کرد : این موضوع یا اشتباه به ایشان گزارش شده یا ممکن است اشتباه نقل شده باشد ، چون حتی یک درصد اختلاف راندمان در ساخت توربین های نیروگاهی ؛ فاجعه است چه رسد به 10 درصد.
وی ادامه داد : در حال حاضر توربین های کلاس E که در کشور تولید می شود در کلاس جهانی و حتی بهتر از آن است.
علی آبادی گفت : حتی مدل هایی را که از توربین های نیروگاهی عرضه می کنیم از رقبا زودتر به بازار می آوریم ، چون آنها نام و برند دارند و ما می خواهیم صاحب برند شویم دستمان را زودتر رو می کنیم و به همین دلیل در حال حاضر توربین کلاس E مپنا از بهترین توربین های دنیاست و ما آن را تضمین می کنیم.
مدیر عامل مپنا تاکید کرد : تاکنون توانسته ایم 3 هزار مگاوات از این توربین ها را صادر کنیم.
وی در زمینه توربین های کلاس F نیز گفت: زیرساخت تولید این نوع توربین را تحت لیسانیس زیمنس آلمان آماده کردیم و قصد داریم آخرین مدل این توربین را در داخل تولید کنیم.
علی آبادی افزود : گفتن چنین اظهارنظری از مقامات صنعتی کشور می تواند خسارت های جبران ناپذیر برای بنگاه های اقتصادی داخلی به همراه داشته باشد و برند ملی لطمه وارد کند.
مدیرعامل مپنا تاکید کرد : این گفته وزیر صنعت به صورت کلی گفته شده است نه در زمینه توربین های کلاس F چون چنین اختلافی در بین توربین ها وجود ندارد.
وی اضافه کرد : راندمان کلاس E و F ،3 تا 4 درصد با هم فرق دارد.
علی آبادی در زمینه تولید توربین های کلاس F که در داخل قرار است انجام شود ، گفت: توربین های تولید داخل قطعا با راندمان بیشتر از توربین های مشابه ایتالیایی است.
این شرکت ایتالیایی که در سفر اخیر رئیس جمهور تفاهم نامه ای با آن به امضا رسید تا قطعات ساخته شده توربین های نیروگاهی کلاس F به ایران صادر و در اینجا مونتاژ شود، بخش عمده ای از سهام این شرکت را چینی ها خریداری کرده و در حقیقت این یک شرکت چینی - اروپایی است.
وی ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه فقط در حد حرف باقی بماند و منجر به عقد قرارداد نشود.
مدیر عامل مپنا با تاکید بر اینکه مسئولان کشور در حفظ صنعت داخلی تلاش می کنند ، افزود: زیرساخت عظیمی در طول 20 سال ایجاد شده است و در نوع خود مثال زدنی است و اگر بخواهیم این بازار کوچک داخلی در اختیار خارجی ها قرار دهیم تاسف بار است.
وربین های کلاس F گفت: قرار است این توربین ها در کشور تولید و صادر شود و برنامه ریزی شده است بازارهای خارجی را در دست بگیریم.
وی افزود : بازارهای داخلی چون بسیار محدود است راه اندازی خط تولید توربین های کلاس F در کشور بدون هدفگذاری فروش محصولات و صادرات به خارج اقتصادی نخواهد بود.
مدیرعامل مپنا گفت : بسیار نگران کننده است ساخت این توربین ها بازار داخلی را در اختیار خارجی ها قرار دهیم که این اشتباه بزرگی است.
وی با اشاره به اینکه در اغلب مناقصه های بین المللی تاکنون برنده بودیم ، گفت : تلاش می کنیم در بازار جهانی جای کسانی را که 100 سال در زمینه نیروگاهای کار کردند ، بگیریم.
علی آبادی افزود : بازار توربین خیلی فشرده است و در حال حاضر رقبای این بازار چنان قوی هستند که حتی شرکت آلستوم فرانسه سقوط کرد و سهام بخش توربین آن را آمریکا خریده است.
مدیر عامل مپنا در زمینه سخنان اخیر وزیر صنعت در باره تفاهمنامه ایران با ایتالیا برای واردات توربین های کلاس F که گفته است راندمان تولیدات داخلی 10 درصد کمتر است ، تصریح کرد : این موضوع یا اشتباه به ایشان گزارش شده یا ممکن است اشتباه نقل شده باشد ، چون حتی یک درصد اختلاف راندمان در ساخت توربین های نیروگاهی ؛ فاجعه است چه رسد به 10 درصد.
وی ادامه داد : در حال حاضر توربین های کلاس E که در کشور تولید می شود در کلاس جهانی و حتی بهتر از آن است.
علی آبادی گفت : حتی مدل هایی را که از توربین های نیروگاهی عرضه می کنیم از رقبا زودتر به بازار می آوریم ، چون آنها نام و برند دارند و ما می خواهیم صاحب برند شویم دستمان را زودتر رو می کنیم و به همین دلیل در حال حاضر توربین کلاس E مپنا از بهترین توربین های دنیاست و ما آن را تضمین می کنیم.
مدیر عامل مپنا تاکید کرد : تاکنون توانسته ایم 3 هزار مگاوات از این توربین ها را صادر کنیم.
وی در زمینه توربین های کلاس F نیز گفت: زیرساخت تولید این نوع توربین را تحت لیسانیس زیمنس آلمان آماده کردیم و قصد داریم آخرین مدل این توربین را در داخل تولید کنیم.
علی آبادی افزود : گفتن چنین اظهارنظری از مقامات صنعتی کشور می تواند خسارت های جبران ناپذیر برای بنگاه های اقتصادی داخلی به همراه داشته باشد و برند ملی لطمه وارد کند.
مدیرعامل مپنا تاکید کرد : این گفته وزیر صنعت به صورت کلی گفته شده است نه در زمینه توربین های کلاس F چون چنین اختلافی در بین توربین ها وجود ندارد.
وی اضافه کرد : راندمان کلاس E و F ،3 تا 4 درصد با هم فرق دارد.
علی آبادی در زمینه تولید توربین های کلاس F که در داخل قرار است انجام شود ، گفت: توربین های تولید داخل قطعا با راندمان بیشتر از توربین های مشابه ایتالیایی است.
این شرکت ایتالیایی که در سفر اخیر رئیس جمهور تفاهم نامه ای با آن به امضا رسید تا قطعات ساخته شده توربین های نیروگاهی کلاس F به ایران صادر و در اینجا مونتاژ شود، بخش عمده ای از سهام این شرکت را چینی ها خریداری کرده و در حقیقت این یک شرکت چینی - اروپایی است.
وی ابراز امیدواری کرد این تفاهم نامه فقط در حد حرف باقی بماند و منجر به عقد قرارداد نشود.
مدیر عامل مپنا با تاکید بر اینکه مسئولان کشور در حفظ صنعت داخلی تلاش می کنند ، افزود: زیرساخت عظیمی در طول 20 سال ایجاد شده است و در نوع خود مثال زدنی است و اگر بخواهیم این بازار کوچک داخلی در اختیار خارجی ها قرار دهیم تاسف بار است.
وربین های کلاس F گفت: قرار است این توربین ها در کشور تولید و صادر شود و برنامه ریزی شده است بازارهای خارجی را در دست بگیریم.
وی افزود : بازارهای داخلی چون بسیار محدود است راه اندازی خط تولید توربین های کلاس F در کشور بدون هدفگذاری فروش محصولات و صادرات به خارج اقتصادی نخواهد بود.
مدیرعامل مپنا گفت : بسیار نگران کننده است ساخت این توربین ها بازار داخلی را در اختیار خارجی ها قرار دهیم که این اشتباه بزرگی است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *