آمادگی بنادر ایران برای میزبانی مستقیم از کشتیرانی بزرگ دنیا
رئیس سازمان بنادر گفت : از نظر تخلیه و بارگیری کشتی های کانتینری در منطقه رکورد را شکستیم و سرعت خوبی داریم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، محمد سعیدنژاد رئیس سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: پس از انقلاب اسلامی 3 و نیم تا 4 برابر طول اسکله ها و ظرفیت بنادر و امکانات دیگر افزایش یافته است.
وی گفت: در مجموع میزان عملیات با توجه به افزایش توانایی تجهیزات به 10 برابر رسیده یعنی طول اسکله ها 3 و نیم برابر شده و میزان عملیات از 19 هزار تن در سال 57 به 200 هزار تن در سال 94 رسیده است.
سعیدنژاد افزود: محدودیتی برای پهلوگیری کشتی های بزرگ دنیا نداریم و بزرگترین کشتی های کانتینری را در بنادر ایران پهلو می دهیم که بخش قابل توجهی از این توانمندی ، بومی سازی شده است.
سعیدنژاد گفت: شرکت های بزرگ تجاری ایرانی و کشتیرانی بهره برداری ایران شده است و از نیروهای متخصص ایرانی برای اجرای عملیات استفاده می کنیم.
وی افزود: به دلیل فضای سیاسی جدیدی که پس از تحریم و برجام اتفاق افتاد کشتی های بزرگ و شرکت های بزرگ وارد بنادر ایران شدند و تعداد زیادی هم در نوبت هستند تا بتوانیم در واقع فضا و جا به آنها بدهیم و در ایران به صورت مستقیم پهلو بگیرند.
سعیدنژاد گفت: سیاست سازمان بنادر در این است که کالای ایرانی باید مستقیم در بنادر ایران حمل و تخلیه شود و اینکه کالای مقصد ایران به بنادر دیگر حمل و بعد ترانشیب شود به بنادر ایران و برای مردم افزایش هزینه داشته باشد و قابل قبول نیست.
وی افزود: 400 میلیون نفر جمعیت بازار منطقه ای ایران است و این امکان را داریم که شرکت های بزرگ بین المللی در ترمینال نسل 2 و 3 سرمایه گذاری و فعالیت بکنند و این مشروط به این است که کالای ایرانی را مستقیم به بنادر ایرانی بیاورند و اگر این دو شرط را بپذیرند از سرمایه گذاری آنها استقبال می کنیم.
وی گفت: در مجموع میزان عملیات با توجه به افزایش توانایی تجهیزات به 10 برابر رسیده یعنی طول اسکله ها 3 و نیم برابر شده و میزان عملیات از 19 هزار تن در سال 57 به 200 هزار تن در سال 94 رسیده است.
سعیدنژاد افزود: محدودیتی برای پهلوگیری کشتی های بزرگ دنیا نداریم و بزرگترین کشتی های کانتینری را در بنادر ایران پهلو می دهیم که بخش قابل توجهی از این توانمندی ، بومی سازی شده است.
سعیدنژاد گفت: شرکت های بزرگ تجاری ایرانی و کشتیرانی بهره برداری ایران شده است و از نیروهای متخصص ایرانی برای اجرای عملیات استفاده می کنیم.
وی افزود: به دلیل فضای سیاسی جدیدی که پس از تحریم و برجام اتفاق افتاد کشتی های بزرگ و شرکت های بزرگ وارد بنادر ایران شدند و تعداد زیادی هم در نوبت هستند تا بتوانیم در واقع فضا و جا به آنها بدهیم و در ایران به صورت مستقیم پهلو بگیرند.
سعیدنژاد گفت: سیاست سازمان بنادر در این است که کالای ایرانی باید مستقیم در بنادر ایران حمل و تخلیه شود و اینکه کالای مقصد ایران به بنادر دیگر حمل و بعد ترانشیب شود به بنادر ایران و برای مردم افزایش هزینه داشته باشد و قابل قبول نیست.
وی افزود: 400 میلیون نفر جمعیت بازار منطقه ای ایران است و این امکان را داریم که شرکت های بزرگ بین المللی در ترمینال نسل 2 و 3 سرمایه گذاری و فعالیت بکنند و این مشروط به این است که کالای ایرانی را مستقیم به بنادر ایرانی بیاورند و اگر این دو شرط را بپذیرند از سرمایه گذاری آنها استقبال می کنیم.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *