سخنان تند هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان قانون اساسی

16:34 - 12 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۹۵۲۰
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
هاشمی رفسنجانی مجددا به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری (که حاضر به امتحان دادن در شورای نگهبان قانون اساسی نشده بودند )اشاره کرد و گفت: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند،
سخنان تند هاشمی رفسنجانی علیه شورای نگهبان قانون اساسی

به گزارش خبرنگار سیاسی میزان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام امروز در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ورود امام(ره) به کشور که در فرودگاه امام برگزار شد از رد صلاحیت برخی افراد که مطابق با قانون اساسی کشور صورت گرفته انتقاد کرد و  گفت: در 12 سال اخیر دچار تفرقه شده‌ایم که بد تفرقه‌ای است، راه‌ها بسیار عوض شد و حتی روحانیونی که نقشی در انقلاب نداشتند در این تفرقه دست داشتند، کار به اختلاف واقعی کشیده شد؛ دوران سختی داشتیم، منزوی و تحریم شدیم و ثروت ما در شرایطی که نفت در اوج قیمت خود بود از زمین خارج شد و نمی‌دانیم به کجا رفت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دوباره مقطعی دیگر پیش آمد و زمینه وحدت ملت ایران ایجاد شد و اکثریت راه خود را یافتند و خداوند راه مبارزه را پیش پای ما گذاشت و دوباره دل‌ها به راه واقعی برگشت.

وی با اذعان به اینکه ایران ملت هوشیار و با تجربه‌ای دارد مدعی شد عده‌ای می‌گویند برجام نتیجه داد اما برای پاریس. در حالی که اینها چیزی نمی‌دانند؛ ما بدون آنکه هزینه کنیم امکاناتی فراهم کردیم تا ترابری هوایی که تاخیر داشت، فرسوده بود و در بسیاری از مراکز دنیا جایی برای فرود نداشت با یک تصمیم و هزینه سرمایه‌گذاران خارجی نوسازی شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ما چهارراه ترانزیتی دنیا در زمین و هوا هستیم، گفت: همه دنیا امروز مایل به تعامل با ایران هستند.

هاشمی رفسنجانی مجددا به برخی رد صلاحیت‌شدگان خبرگان رهبری (که حاضر به امتحان دادن در شورای نگهبان نشده بودند) اشاره کرد و گفت: عده‌ای صلاحیت شخصیتی که جدش امام است را قبول نمی‌کنند، باید از آنها پرسید پس شماها خودتان صلاحیت خودتان را از کجا آورده‌اید؟ چه کسی به شما صلاحیت داده است، چه کسی به شما اجازه قضاوت داده است، چه کسی به شما اختیارات، اسلحه، تریبون، تریبون نماز جمعه و صدا و سیما داده است؟ اگر امام نبود، اگر آن نهضت نبود، اگر آن اراده مردمی نبود شماها هم نبودید؛ به بیت امام بد کردید و زمانی که باید در این دوران به بیت امام تبریک می‌گفتید تبریک بدی گفتید خداوند از سر تقصیرتان بگذرد و باید عذرخواهی کنید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: وقتی که مردم نمی‌خواهند کسی هم نمی‌تواند باشد و این یک اصل اجتماعی روشن است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: لازم بود صلاحیت‌ها قبل از ثبت‌نام و آن هم در قالب نگرش‌های سیاسی بررسی شود نه اینکه اول بدون در نظر گرفتن صلاحیت واقعی اسم نویسی کنیم و سپس دنبال احراز صلاحیت باشیم.

وی افزود: امیدواریم نقطه تعادلی که با تیم مذاکره کننده و دولت و با حمایت رهبری ایجاد شده است پایداری دائم داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *