منتظر هندیها برای سرمایهگذاری در بندر چابهار نمی مانیم
معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به مذاکرات انجام شده با هند در زمینه توسعه بندر چابهار گفت:برای ساخت و توسعه بنادر منتظر خارجیها نمیمانیم و از محل منابع داخلی سازمان، کارهای توسعهای بنادر را پیش میبریم.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، جلیل اسلامی با اعلام اینکه توافق ایران و هند برای سرمایهگذاری در بندر چابهار تمدید شد، گفت:این توافق یک مرحله دیگر تمدید شد تا طرفین پس از مذاکره به نتیجه مطلوب در زمینه سرمایهگذاری در این بندر دست یابند.
وی تصریح کرد: مذاکرات برای سرمایهگذاری هندیها در بندر چابهار طی دو تا سه ماه آینده به نتیجه میرسد و به همین دلیل زمان توافقنامه بین ایران و هند یک مرحله تمدید شد.
وی در خصوص جزئیات تفاهمنامه مذکور گفت:بر اساس مفاد این تفاهمنامه طرف هندی در بخش تجهیزات بندر چابهار در قالب دو بسته سرمایهگذاری میکند که یک بسته، شامل سرمایهگذاری 85 میلیون دلاری و بسته دیگر 150 میلیون دلاری است که دو طرف به دنبال تدقیق موضوعات برای نهایی شدن هستند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح توسعه بندر چابهار پروژه بسیار بزرگ است که تاکنون از محل منابع داخلی سازمان بنادر ودریانودری برای اجرای پروژههای آن هزینه شده است، تصریح کرد: فاز یک طرح توسعه بندر چابهار با سرمایهگذاری سازمان بنادر در حال حاضر بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت سرمایهگذاری هندیها زودتر به بهرهبرداری میرسد.
اسلامی با استقبال از سرمایهگذاری هندیها در عین حال با تاکید بر اینکه منتظر هندیها برای سرمایهگذاری نمیمانیم، بیان کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی استفاده از منابع مالی خارجی از جمله فاینانس بهصورت حداکثری است، اما برای ساخت و توسعه بنادر کشور از جمله بندر چابهار منتظر خارجیها نمیمانیم و از محل منابع داخلی سازمان ، کارهای توسعهای در بنادر شمالی و جنوبی را پیش میبریم.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه سواحل مُکران و عمران یادآور شد: سیاستگذاری کلان دولت به سمت توسعه سواحل دریای عمان و مُکران است و به همین دلیل بهدنبال جذب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی در این بخش است.
به گفته اسلامی، برای تکمیل فاز یک توسعه بندر چابهار 250 تا 280 میلیون دلار نیاز است .
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تاکنون با چه کشورهایی برای سرمایهگذاری در بنادر کشور مذاکره داشتهاید، گفت: در بخش بندری و دریایی ، کشور مهم نیست، بلکه این شرکتهای معتبر بینالمللی هستند که در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار هستندوی با بیان اینکه در دوران قبل از برجام و هم در دوره پسابرجام شرکتهای معتبر دنیا به ایران سفر کرده و مذاکراتی با آنها انجام شده است. ادامه داد: در حوزه بنادر و دریانوردی بزرگترین شرکتهای بینالمللی پیش از اجرای برجام برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و منتظر نهایی سازی تکلیف تحریمها نماندند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوردی با تاکید بر اینکه پسابرجام شرایط جدیدی را فراهم کرده است به مارین تایمز گفت:بخشی از پیشنهادات سرمایهگذاری در حوزه بنادر و دریانوردی مربوط به زیرساختهاست بهعنوان نمونه شرکت شرکت PSAسنگاپور بهعنوان یکی از شرکتهای معتبر دنیا در حوزه بندری و اپراتوری، برای سرمایهگذاری در ایران اعلام آمادگی کرده است.
انتهای پیام/
وی تصریح کرد: مذاکرات برای سرمایهگذاری هندیها در بندر چابهار طی دو تا سه ماه آینده به نتیجه میرسد و به همین دلیل زمان توافقنامه بین ایران و هند یک مرحله تمدید شد.
وی در خصوص جزئیات تفاهمنامه مذکور گفت:بر اساس مفاد این تفاهمنامه طرف هندی در بخش تجهیزات بندر چابهار در قالب دو بسته سرمایهگذاری میکند که یک بسته، شامل سرمایهگذاری 85 میلیون دلاری و بسته دیگر 150 میلیون دلاری است که دو طرف به دنبال تدقیق موضوعات برای نهایی شدن هستند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه طرح توسعه بندر چابهار پروژه بسیار بزرگ است که تاکنون از محل منابع داخلی سازمان بنادر ودریانودری برای اجرای پروژههای آن هزینه شده است، تصریح کرد: فاز یک طرح توسعه بندر چابهار با سرمایهگذاری سازمان بنادر در حال حاضر بیش از 65 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت سرمایهگذاری هندیها زودتر به بهرهبرداری میرسد.
اسلامی با استقبال از سرمایهگذاری هندیها در عین حال با تاکید بر اینکه منتظر هندیها برای سرمایهگذاری نمیمانیم، بیان کرد: رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی استفاده از منابع مالی خارجی از جمله فاینانس بهصورت حداکثری است، اما برای ساخت و توسعه بنادر کشور از جمله بندر چابهار منتظر خارجیها نمیمانیم و از محل منابع داخلی سازمان ، کارهای توسعهای در بنادر شمالی و جنوبی را پیش میبریم.
وی با تاکید بر اهمیت توسعه سواحل مُکران و عمران یادآور شد: سیاستگذاری کلان دولت به سمت توسعه سواحل دریای عمان و مُکران است و به همین دلیل بهدنبال جذب سرمایهگذاریهای داخلی و خارجی در این بخش است.
به گفته اسلامی، برای تکمیل فاز یک توسعه بندر چابهار 250 تا 280 میلیون دلار نیاز است .
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که تاکنون با چه کشورهایی برای سرمایهگذاری در بنادر کشور مذاکره داشتهاید، گفت: در بخش بندری و دریایی ، کشور مهم نیست، بلکه این شرکتهای معتبر بینالمللی هستند که در این بخش از اهمیت بالایی برخوردار هستندوی با بیان اینکه در دوران قبل از برجام و هم در دوره پسابرجام شرکتهای معتبر دنیا به ایران سفر کرده و مذاکراتی با آنها انجام شده است. ادامه داد: در حوزه بنادر و دریانوردی بزرگترین شرکتهای بینالمللی پیش از اجرای برجام برای حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و منتظر نهایی سازی تکلیف تحریمها نماندند.
عضو هیئت عامل سازمان بنادرو دریانوردی با تاکید بر اینکه پسابرجام شرایط جدیدی را فراهم کرده است به مارین تایمز گفت:بخشی از پیشنهادات سرمایهگذاری در حوزه بنادر و دریانوردی مربوط به زیرساختهاست بهعنوان نمونه شرکت شرکت PSAسنگاپور بهعنوان یکی از شرکتهای معتبر دنیا در حوزه بندری و اپراتوری، برای سرمایهگذاری در ایران اعلام آمادگی کرده است.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *