80 داوطلب مجلس خبرگان رهبری در مرحله بررسی صلاحیت در شورای نگهبان انصراف دادند

18:35 - 06 بهمن 1394
کد خبر: ۱۲۷۰۸۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
حسینعلی امیری گفت: 80 نفر از داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری در کل کشور در مرحله بررسی صلاحیت در شورای نگهبان انصراف دادند.
به گزارش گروه سیاسی ، حسینعلی امیری با بیان این که در کل کشور 166 نفر از داوطلبان پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری تایید صلاحیت شدند، افزود: 37 نفر از داوطلبان از استان تهران بوده اند که تایید صلاحیت شدند.

وی یادآور شد: در برخی استان ها تنها یک نفر از داوطلبان تایید صلاحیت شده اند که به طور طبیعی شورای نگهبان برای این استان ها چاره اندیشی می کند تا رقابت انتخاباتی و انتخاب مصداق عینی و عملی پیدا کند.

قائم مقام وزیر کشور تاکید کرد که کل کرسی های مجلس خبرگان رهبری برای 88 نفر است و تهران با 16 کرسی بیشترین تعداد و بعضی از استان ها با یک کرسی کمترین تعداد اعضا را به خود اختصاص داده اند.

امیری تصریح کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند دو روز وقت دارند که اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام کنند و این شورا در مدت سه روز به اعتراض آنها رسیدگی خواهد کرد.

وی همچنین توصیه کرد: داوطلبانی که رد صلاحیت شده اند از مسیرهای قانونی شکایت خود را پیگیری کنند.

هیات مرکزی نظارت بر انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری امروز در اطلاعیه ای اعلام کرد: داوطلبانی که صلاحیت آنها مورد تایید قرار نگرفته است از هشتم تا دهم بهمن ماه می توانند شکایت خود را اعلام کنند.


انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *