ضریب نفوذ بیمه 1.9 درصد است
دبیر سندیکای بیمه گران گفت : ضریب نفوذ بیمه (سهم خدمات بیمه ای در تولید ناخالص ملی) 1.9 درصد است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ؛ علی اکبر اولیا افزود : ضریب نفوذ بیمه در دنیا 6 درصد است و باید با فرهنگ سازی مناسب به سطح دنیا برسیم.
وی گفت : سابقه بیمه به 80 سال قبل بازمی گردد اما هنوز در کشور ما جایگاه مطلوب خود را پیدا نکرده است.
اولیا ادامه داد: بیمه برای پوشش ریسک های بیمه ای ، اقتصادی و حوادث طبیعی به کار می رود و باید با مشارکت مردمی در مواقع لزوم از آن استفاده شود.
اولیا با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر کسی است که جرأت کند بدون بیمه نامه شخص ثالث رانندگی کند ، گفت : نارسایی های حوزه بیمه در کشور ما بسیار زیاد است که باید با توجه بیشتر از بین برود.
وی ادامه داد: 40 درصد بیمه ها مربوط به حوزه خودرو و 30 درصد مربوط به حوزه درمان است و فقط 20 درصد بیمه ها در حوزهای دیگر است.
دبیر سندیکای بیمه گران افزود: 70 درصد بیمه ها در حوزه های درمان و خودرو است که متأسفانه هزینه های بالایی دارد و زیان هنگفتی را به صنعت بیمه تحمیل می کند.
اولیا با اشاره به اینکه گسترش تبلیغات در دستور کار ماست ، گفت: بهتر است با وضع قوانین بهتر و بروز تر این صنعت را در کشور گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه در صورت بروز اتفاقی مانند سیل و زلزله دولت فقط 30 میلیون تومان وام و 6 میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می کند ، افزود: این رقم برای آسیب دیدگان بسیار کم است اما در صورت وجود بیمه تمامی خسارت ها جبران می شود.
اولیا خاطرنشان کرد : حضور جدی و معنادار رسانه ها در توسعه فرهنگ بیمه بسیار اهمیت دارد.
وی گفت : سابقه بیمه به 80 سال قبل بازمی گردد اما هنوز در کشور ما جایگاه مطلوب خود را پیدا نکرده است.
اولیا ادامه داد: بیمه برای پوشش ریسک های بیمه ای ، اقتصادی و حوادث طبیعی به کار می رود و باید با مشارکت مردمی در مواقع لزوم از آن استفاده شود.
اولیا با اشاره به اینکه در حال حاضر کمتر کسی است که جرأت کند بدون بیمه نامه شخص ثالث رانندگی کند ، گفت : نارسایی های حوزه بیمه در کشور ما بسیار زیاد است که باید با توجه بیشتر از بین برود.
وی ادامه داد: 40 درصد بیمه ها مربوط به حوزه خودرو و 30 درصد مربوط به حوزه درمان است و فقط 20 درصد بیمه ها در حوزهای دیگر است.
دبیر سندیکای بیمه گران افزود: 70 درصد بیمه ها در حوزه های درمان و خودرو است که متأسفانه هزینه های بالایی دارد و زیان هنگفتی را به صنعت بیمه تحمیل می کند.
اولیا با اشاره به اینکه گسترش تبلیغات در دستور کار ماست ، گفت: بهتر است با وضع قوانین بهتر و بروز تر این صنعت را در کشور گسترش دهیم.
وی با اشاره به اینکه در صورت بروز اتفاقی مانند سیل و زلزله دولت فقط 30 میلیون تومان وام و 6 میلیون تومان هم بلاعوض پرداخت می کند ، افزود: این رقم برای آسیب دیدگان بسیار کم است اما در صورت وجود بیمه تمامی خسارت ها جبران می شود.
اولیا خاطرنشان کرد : حضور جدی و معنادار رسانه ها در توسعه فرهنگ بیمه بسیار اهمیت دارد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *