طرح ریل ملی در ذوب آهن اصفهان 90 درصد پیشرفت دارد
معاون برنامه ریزی و توسعه ذوب آهن اصفهان گفت: میزان پیشرفت تولید ریل ملی در مرز 90 درصد است که برای اتمام نیاز به نقدینگی دارد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش، منصور یزدی زاده روز پنجشنبه با اشاره به تاکید ویژه مدیرعامل ذوب آهن بر اتمام پروژه ریل ملی افزود: پروژه تولید ریل ملی در ذوب آهن اصفهان با وجود مشکلات فراوان از جمله نبود نقدینگی و وضعیت نامطلوب صنعت فولاد کشور در حال اجرا ست و امیدواریم اولین سری از ریل ملی در ابتدای سال آینده تولید شود.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن گفت: ریل ملی در مقطع کنونی در مرحله تست سرد و راه اندازی است.
یزدی زاده با یادآوری امضای تفاهم نامه سه جانبه تولید ریل ملی میان سه وزارتخانه راه و شهرسازی٬ تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و صنعت٬ معدن و تجارت، گفت: در صورتیکه این تفاهم نامه بر پایه قول وزیر راه و شهرسازی، به قرارداد پیش فروش تبدیل شده بود، کمک بزرگی به پروژه می کرد.
یزدی زاده گفت: این قرارداد می توانست بخشی از نقدینگی پروژه را تأمین کند و موجب دلگرمی شرکت ذوب آهن شود.
وی با بیان اینکه مسئولان ریلی کشور رویکرد حمایت از صنعت ملی را دارند، افزود: راه اندازی خط تولید ریل نه تنها جوابگوی نیاز داخل خواهد بود، بلکه امکان صادرات را به کشورهای منطقه فراهم خواهد ساخت.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن با بیان اینکه مصرف ریل کشور در بیشترین میزان مصرف سالانه کمتر از 60 هزار تن بوده است٬ اظهار کرد: با توجه به اجرای برجام، امکان اجرایی کردن برنامه توسعه خطوط ریلی کشور از 12هزار کیلومتر فعلی به 25هزارکیلومتر در سال 1404 میسر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ذوب آهن نیاز ریلی کشور در سال 95 را به طور کامل پوشش می دهد، افزود: با توجه به نیاز ارزی برای تولید ریل ملی،از مسئولان می خواهیم که مبالغ در نظر گرفته شده برای واردات ریل به شرکت ذوب آهن بپردازند تا پروژه بهره برداری از ریل ملی تسریع شود.
عضو هیات مدیره ذوب آهن با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت ذوب آهن برای تولید ریل در صورتیکه محصول دیگری در نورد650 تولید نشود تا 400 هزار تن در سال است، گفت: چنانچه سایر محصولات نیز در سبد تولید نورد 650 قرار گیرد، نیز امکان پاسخگویی به نیاز فعلی کشور ممکن وجود دارد.
طرح تولید ریل آهن به منظور تامین نیاز خطوط استاندارد آهن در شبکه ریلی در شرکت ذوب آهن اصفهان در دست اجراست.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن گفت: ریل ملی در مقطع کنونی در مرحله تست سرد و راه اندازی است.
یزدی زاده با یادآوری امضای تفاهم نامه سه جانبه تولید ریل ملی میان سه وزارتخانه راه و شهرسازی٬ تعاون٬ کار و رفاه اجتماعی و صنعت٬ معدن و تجارت، گفت: در صورتیکه این تفاهم نامه بر پایه قول وزیر راه و شهرسازی، به قرارداد پیش فروش تبدیل شده بود، کمک بزرگی به پروژه می کرد.
یزدی زاده گفت: این قرارداد می توانست بخشی از نقدینگی پروژه را تأمین کند و موجب دلگرمی شرکت ذوب آهن شود.
وی با بیان اینکه مسئولان ریلی کشور رویکرد حمایت از صنعت ملی را دارند، افزود: راه اندازی خط تولید ریل نه تنها جوابگوی نیاز داخل خواهد بود، بلکه امکان صادرات را به کشورهای منطقه فراهم خواهد ساخت.
معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت ذوب آهن با بیان اینکه مصرف ریل کشور در بیشترین میزان مصرف سالانه کمتر از 60 هزار تن بوده است٬ اظهار کرد: با توجه به اجرای برجام، امکان اجرایی کردن برنامه توسعه خطوط ریلی کشور از 12هزار کیلومتر فعلی به 25هزارکیلومتر در سال 1404 میسر خواهد شد.
وی با بیان اینکه ذوب آهن نیاز ریلی کشور در سال 95 را به طور کامل پوشش می دهد، افزود: با توجه به نیاز ارزی برای تولید ریل ملی،از مسئولان می خواهیم که مبالغ در نظر گرفته شده برای واردات ریل به شرکت ذوب آهن بپردازند تا پروژه بهره برداری از ریل ملی تسریع شود.
عضو هیات مدیره ذوب آهن با بیان اینکه ظرفیت اسمی شرکت ذوب آهن برای تولید ریل در صورتیکه محصول دیگری در نورد650 تولید نشود تا 400 هزار تن در سال است، گفت: چنانچه سایر محصولات نیز در سبد تولید نورد 650 قرار گیرد، نیز امکان پاسخگویی به نیاز فعلی کشور ممکن وجود دارد.
طرح تولید ریل آهن به منظور تامین نیاز خطوط استاندارد آهن در شبکه ریلی در شرکت ذوب آهن اصفهان در دست اجراست.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *