سهم پررنگ رسانه های خارجی در طرح سوال از رئیس جمهور/ خوش و بش های وزرای دولت با صالحی و ظریف

18:25 - 27 دی 1394
کد خبر: ۱۲۳۰۷۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
نشست خبری رئیس جمهور امروز به منظور بررسی ابعاد برجام در حالی صورت گرفت که با حاشیه های جالبی همراه بود.

سهم پررنگ رسانه های خارجی در طرح سوال از رئیس جمهور/ خوش و بش های وزرای دولت تدبیر و امید با صالحی و ظریف-گروه سیاسی: نشست خبری رئیس جمهور امروز به منظور بررسی ابعاد برجام در حالی صورت گرفت که با حاشیه های جالبی همراه بود.

- پیش از شروع نشست خبری محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و محمد نهاوندیان رئیس دفتر رئیس جمهور با حضور در جمع خبرنگاران به آنها خوشامد گفتند.

- در این مراسم ثبت نام خبرنگاران برای سوال از رئیس جمهور به صورت الکترونیکی صورت گرفت اما این روند در پرسش سوال خبرنگاران هیچ تاثیری نداشت.

- در این نشست خبری همسران برخی از شهدای هسته ای از جمله شهید داریوش رضایی نژاد، شهید مجید شهریاری و شهید علی محمدی حضور داشتند.

- پیش از شروع نشست، اصحاب رسانه به دعوت نهاد ریاست جمهور به صرف ناهار دعوت شدند.

- در این مراسم چهره های بسیاری از دولت از جمله علی طیب نیا وزیر اقتصاد، حسین فریدون دستیار ارشد رئیس جمهوری، محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت، صالحی امیری رئیس کتابخانه ملی، عباس عراقچی، مجید تخت روانچی، محمدعلی نجفی، حسام الدین آشنا، محمدرضا نعمت زاده، علی اکبر صالحی و مرتضی بانک حضور داشتند.

- در حاشیه نشست و پیش از شروع سخنرانی رئیس جمهور با ورود علی اکبر صالحی بسیاری از وزرای دولت یازدهم به وی تبریک گفتند و این موضوع باعث خوشحالی صالحی شد.

- عدم قرائت قرآن در حالی که قاری در جایگاه ایستاده بود از حواشی دیگر این نشست بود.

- سخنرانی رئیس جمهور ساعت 16:15 دقیقه آغاز شد و رئیس جمهور در ابتدای صحبت های خود به موضوعاتی همچون برداشته شدن محدودیت های صادرات نفت و پیروزی ملت ایران در زمینه سیاسی با اجرای برجام اشاره کرد.

- رئیس جمهور از 26 دی ماه به عنوان روزی نام برد که جمهوری اسلامی ایران توانست با دنیا تعامل سازنده ای را به نفع خود برقرار کند.

- پس از ارائه صحبت های آغازین رئیس جمهور نمایندگان رسانه های خبری که بیشتر آنها متعلق به رسانه های خارجی بودند در جایگاه حاضر و سوالات خود را درباره موضوعاتی همچون روابط ایران با کشورهای منطقه همچون عربستان پس از اجرای برجام، روابط اقتصادی ایران با آمریکا، توجه به بحث تولید و استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی و رد صلاحیت های انتخابات مجلس پرسیدند.

- روحانی در این نشست خبری تاکید کرد در قضیه برجام ما توانستیم از سیاست برد برد به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

- اشاره به انجام سفر دو روزه به ایتالیا و واتیکان در هفته آینده و خالی بودن جای شهدای هسته ای در نشست امروز از موضوعات دیگری بود که رئیس جمهور در این نشست خبری به آنها اشاره کرد.

- پس از پرسش و پاسخ های خبرنگاران از رئیس جمهور این نشست خبری دقایقی قبل از اذان مغرب به پایان رسید و این در حالی بود که بسیاری از رسانه های داخلی و خارجی از عدم پرسش از رئیس جمهور و روند آن گله و نارضایتی داشتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *