رونمایی از سه خدمت جدید وزارت صنعت،معدن وتجارت
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری اعلام کرد: سه خدمت جدید وزارت صنعت،معدن وتجارت جهت تکریم ارباب رجوع رونمایی شد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، اصغر مصاحب نیا در مراسم رونمایی از سه خدمت جدید این وزارتخانه در حاشیه جلسه شورای فرهنگی وزارت صنعت،معدن وتجارت که در راستای تکریم ارباب رجوع و نظام سلامت اداری به اجرا در خواهد آمد افزود: طراحی و راه اندازی "مجموعه مرکز تماس و راهنمای مراجعین" و "سیستم مکانیزه نظر سنجی ارباب رجوع" به همراه "اپلیکیشن اطلاع رسانی موبایل" وزارتخانه از آن جمله محسوب می شود.
وی در خصوص چگونگی طراحی، ارائه و اجرای این خدمات گفت: در حال حاضر دو اپلیکیشن تلفن همراه برای سیستم عاملهای مختلف طراحی شده است که هر شخصی با مراجعه به پورتال وزارتخانه به نشانی www.mimt.gov.ir با دانلود اپلیکیشن مربوطه و نصب آن بر روی تلفن همراه خود، به راحتی خواهد توانست از اطلاعات خدمات مختلف این وزارتخانه بهره مند شود.
به گفته مصاحب نیا، در حال حاضر وزارت صنعت،معدن و تجارت 75 خدمت را به متقاضیان ارائه می دهد که در گام نخست ،گردش کار 35 خدمت به صورت ساختاری و گام به گام در این اپلیکیشن موجود است و متقاضیان می توانند با فرایند کار از ابتدا تا انتهای آشنا شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: راه اندازی مرکز تماس نیز از دیگر اقداماتی است که مراجعین بیرونی می توانند با شماره تلفن 43606 که بر روی سایت نیز اعلام شده است تماس حاصل کنند و مراحل مختلف گردش کار هر خدمت یا صدور مجوز را که باید انجام دهند پیگیر شوند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری همچنین یادآور شد: در کنار این دو حوزه که بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد موضوع دیگری نیز به اجرا در خواهد آمد که در قالب نظر سنجی از ارباب رجوع است .
وی اضافه کرد: در این راستا میزان رضایتمندی مراجعین در خصوص خدماتی که از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت ارائه می شود در ساختمان های ستادی وزارتخانه سنجیده خواهد شد.
به گفته مصاحب نیا؛ دراین خصوص سیستمی به صورت آنلاین طراحی شده است که افراد هنگام خروج از ساختمانها و پس از دریافت خدمت می توانند در کمتر از یک دقیقه نظرشان را راجع به افرادی که به آنها مراجعه کرده اند در قالب پاسخگویی به سئوالات بیان کنند.
وی افزود: این پاسخها به صورت آنلاین در اختیار واحدهای متولی نظیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی،دفتر ارزیابی عملکرد ورسیدگی به شکایات و مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار خواهد گرفت.
مصاحب نیا تاکید کرد: در این سیستم نظر سنجی ، شخص پاسخ دهنده به هیچ عنوان هیچ دغدغه ای بابت شناسایی و ردیابی نخواهد داشت و به راحتی خواهد توانست نظر خود را در قبال رسیدگی به موضوع خود مطرح کند.
دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیکی وزارت صنعت،معدن و تجارت این اقدامات را در ارتقای میزان رضایتمندی متقاضیان بسیار موثر دانست و گفت: در درازمدت این اقدام موجب ارتقاء سطح اعتماد مردم به خدمات و استیفای حقوق شهروندی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع، استفاده از فناوریهای نوین است که مزیتهای بسیاری را به همراه خواهد داشت که کاهش و صرفه جویی در زمان و هزینه ها و افزایش سطح شفافیت و مشارکت شهروندی از آن جمله هستند.
وی در خصوص چگونگی طراحی، ارائه و اجرای این خدمات گفت: در حال حاضر دو اپلیکیشن تلفن همراه برای سیستم عاملهای مختلف طراحی شده است که هر شخصی با مراجعه به پورتال وزارتخانه به نشانی www.mimt.gov.ir با دانلود اپلیکیشن مربوطه و نصب آن بر روی تلفن همراه خود، به راحتی خواهد توانست از اطلاعات خدمات مختلف این وزارتخانه بهره مند شود.
به گفته مصاحب نیا، در حال حاضر وزارت صنعت،معدن و تجارت 75 خدمت را به متقاضیان ارائه می دهد که در گام نخست ،گردش کار 35 خدمت به صورت ساختاری و گام به گام در این اپلیکیشن موجود است و متقاضیان می توانند با فرایند کار از ابتدا تا انتهای آشنا شوند.
وی در ادامه اظهار کرد: راه اندازی مرکز تماس نیز از دیگر اقداماتی است که مراجعین بیرونی می توانند با شماره تلفن 43606 که بر روی سایت نیز اعلام شده است تماس حاصل کنند و مراحل مختلف گردش کار هر خدمت یا صدور مجوز را که باید انجام دهند پیگیر شوند.
رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری همچنین یادآور شد: در کنار این دو حوزه که بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد موضوع دیگری نیز به اجرا در خواهد آمد که در قالب نظر سنجی از ارباب رجوع است .
وی اضافه کرد: در این راستا میزان رضایتمندی مراجعین در خصوص خدماتی که از سوی وزارت صنعت،معدن و تجارت ارائه می شود در ساختمان های ستادی وزارتخانه سنجیده خواهد شد.
به گفته مصاحب نیا؛ دراین خصوص سیستمی به صورت آنلاین طراحی شده است که افراد هنگام خروج از ساختمانها و پس از دریافت خدمت می توانند در کمتر از یک دقیقه نظرشان را راجع به افرادی که به آنها مراجعه کرده اند در قالب پاسخگویی به سئوالات بیان کنند.
وی افزود: این پاسخها به صورت آنلاین در اختیار واحدهای متولی نظیر مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی،دفتر ارزیابی عملکرد ورسیدگی به شکایات و مرکز نوسازی و تحول اداری وزارت صنعت،معدن و تجارت قرار خواهد گرفت.
مصاحب نیا تاکید کرد: در این سیستم نظر سنجی ، شخص پاسخ دهنده به هیچ عنوان هیچ دغدغه ای بابت شناسایی و ردیابی نخواهد داشت و به راحتی خواهد توانست نظر خود را در قبال رسیدگی به موضوع خود مطرح کند.
دبیر کارگروه راهبری توسعه خدمات الکترونیکی وزارت صنعت،معدن و تجارت این اقدامات را در ارتقای میزان رضایتمندی متقاضیان بسیار موثر دانست و گفت: در درازمدت این اقدام موجب ارتقاء سطح اعتماد مردم به خدمات و استیفای حقوق شهروندی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از محورهای اصلی سلامت اداری و تکریم ارباب رجوع، استفاده از فناوریهای نوین است که مزیتهای بسیاری را به همراه خواهد داشت که کاهش و صرفه جویی در زمان و هزینه ها و افزایش سطح شفافیت و مشارکت شهروندی از آن جمله هستند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *