ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات به کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه آزاد/ تشریح جزئیات پرداخت تسهیلات
به گزارش ، مرتضی احسانی با اشاره به ابلاغ بخشنامه پرداخت تسهیلات بانک ملی به کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان این دانشگاه، اظهار کرد: در موزرد ابلاغ تفاهمنامه منعقده بین دانشگاه آزاد اسلامی و بانک ملی ایران و الحاقیه تاریخ 17 آذر 94، دستورالعمل اجرایی بهرهبرداری از تسهیلات، شرایط و ضوابط مندرج در تفاهم نامه اعلام شد.
وی تاکید کرد: دانشگاه در مورد وامهای کارکنان، اعضای هیئت علمی و دانشجویان صرفا به عنوان معرف بوده و تعهدات لازم، جهت بازپرداخت تسهیلات اعطایی در چارچوب این بخشنامه توسط بانک عامل از متقاضیان اخذ میشود.
احسانی در مورد جزئیات تسهیلات کارکنان و اعضای هیئت علمی، مطرح کرد: کارکنان رسمی حداکثر تا مبلغ 400 میلیون ریال، کارکنان قراردادی حداکثر تا مبلغ 200 میلیون ریال، اعضای هیئت علمی تمام وقت حداکثر تا مبلغ 600 میلیون ریال و اعضای هیئت علمی نیمه وقت حداکثر تا مبلغ 300 میلیون ریال میتوانند از تسهیلات بانکی استفاده کنند.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد افزود: برای دریافت تسهیلات کارکنان ضمانت دو نفر از کارکنان رسمی یا اعضای هیئت علمی دانشگاه الزامی، و برای دریافت تسهیلات اعضای هیئت علمی نیز ضمانت دو نفر از اعضای هیئت علمی رسمی دانشگاه الزامی است.
وی افزود: واحدها و مراکز دانشگاهی باید حداکثر تا تاریخ 30 دی 94 نسبت به تحویل فرمهای استعلام وضعیت حقوق و مزایای کارکنان و فرم درخواست تسهیلات بانکی اعضای هیئت علمی واجد شرایط به اداره کل تسهیلات اعتباری و صندوق رفاه دنشجویان اقدام کنند.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد گفت: اولویت پرداخت تهسیلات به پروندههای واصله تا تاریخ مذکور است و سقف تسهیلات پرداختی متناسب با خالص دریافتی ماهانه محاسبه میشود بنابراین میزان بازپرداخت اقساط نباید از دو سوم حقوق و مزایای متقاضی بیشتر شود.
احسانی با بیان اینکه پرداخت و اعطای تسهیلات خرید مسکن اعتبارات داخلی دانشگاه، مختص کارکنان تمام وقت رسمی است، عنوان کرد: این موضوع و سایر تسهیلات اعطایی توسط بانکها که در طول مدت تفاهم نامه ممکن است تصویب شود هیچ گونه ارتباطی به موضوع این تفاهم نامه نداشته و کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه علاوه بر تسهیلات فوق می توانند از این دسته از تسهیلات نیز بهرهمند شوند.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد خاطر نشان کرد: اعضای هیئت علمی که قبلا از این تسهیلات بانکی برای خرید یا ساخت مسکن استفاده کردهاند چنانچه 10 سال از تاریخ دریافت این تسهیلات گذشته و یا تسویه حساب کرده باشند میتوانند از این تسهیلات بانکی (یک میلیارد ریالی) بهرهمند شوند.
مدارک و مستندات مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات کارکنان و اعضای هیئت علمی
وی در مورد مدارک و مستندات مورد نیاز جهت دریافت تسهیلات کارکنان و اعضای هیئت علمی، گفت: تکمیل فرم استعلام حقوق و مزایا، گواهی کسر از حقوق، تکمیل فرم افتتاح حساب توسط وام گیرنده، تکمیل و امضاء قرارداد بانکی توسط وام گیرنده و ضامنین، کپی آخرین حکم کارگزینی وام گیرنده و ضامنین برابر اصل، کپی آخرین فیش حقوقی وام گیرنده و ضامنین برابر اصل، کپی شناسنامه وام گیرنده ( 2سری) برابر اصل، کپی کارن ملی وام گیرنده ( 2 سری) برابر اصل، کپی کارت ملی ضامنین، برابر اصل، کپی شناسنامه ضامنین برابر اصل و پرداخت 200 هزار ریال توسط متقاضی جهت تشکیل پرونده مدارک لازم برای دریافت این تسهیلات است.
احسانی افزود: کارکنان و اعضای هیئت علمی دانشگاه برای دریافت فرم ها و مدارک و مستندات مربوط به افتتاح حساب، قرارداد بانکی و سایر فرم های مربوطه می توانند به سایت معاونت اداری و مالی بخش اخبار – حوزه معاونت اداری و مالی مراجعه کنند.
جزئیات تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد
احسانی در ادامه در مورد تسهیلات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، خاطر نشان کرد: دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه، بر اساس مفاد تفاهم نامه منعقده میتوانند مطابق با سهمیه تعیین شده علاوه بر استفاده از تسهیلات صندوق رفاه دانشجویان واحد، از تسهیلات بانکی که به عنوان کمک هزینه شهریه تحصیلی دانشجویان بوده و به حساب واحد دانشگاهی مربوطه واریز می شود بهره مند شوند.
معاون اداری و مالی دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه صرفا به عنوان معرف است تمام مراحل تکمیل پرونده، افتتاح حساب و ارائه تضمین مربوطه باید توسط دانشجوی واجد شرایط انجام شود، گفت: دانشجویان مقطع دکتری حداکثر تا مبلغ 100 میلیون ریال، دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد حداکثر تا مبلغ 50 میلیون ریال و دانشجویان مقطع کارشناسی حداکثر تا مبلغ 25 میلیون ریال می تواند از این تسهیلات استفاده کنند.
وی با تاکید بر اینکه با توجه به محدودیت برای معرفی دانشجویان، هر دانشجو در طول تحصیل فقط یکبار میتوانند از تسهیلات فوق استفاده کنند، بیان کرد: دانشجویان ترم اول و دانشجویانی که در سال گذشته از محل تسهیلات اعطایی بانک ملی دانشگاه استفاده کردهاند، مشمول این بخشنامه نمیشوند.
جزئیات تسهیلات خرید، احداث یا تکمیل پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد
احسانی همچنین در ادامه درباره تسهیلات خرید، احداث یا تکمیل پروژههای عمرانی دانشگاه، گفت: تمام واحدها و مراکز دانشگاهی که قصد استفاده از تسهیلات بانکی جهت خرید، احداث یا تکمیل پروژه های عمرانی خود را دارند جهت دریافت تسهیلات بانکی می توانند اقدام کنند.
وی درباره مراحل لازم جهت اخذ تسهیلات واحدهای دانشگاهی، گفت: اخذ تاییدیه ریاست عالی دانشگاه، اقدام واحد دانشگاهی نسبت به اعلام نیاز و برآورد کل هزینههای پروژه و اخذ تاییدیه هیئت امنای استانی، اقدام کمیسیون معاملات هیئت امنای استانی با بررسی توان واحد یا مرکز در اجرا، بازپرداخت اقساط و تامین 30 درصد از هزینههای کل پروژه بخشی از مراحل اخذ تسهیلات واحدهای دانشگاهی است.
احسانی افزود: اخذ مصوبه کمیسیون معاملات مربوطه، تایید توان بازپرداخت اقساط توسط اداره کل امور مالی دانشگاه، اخذ گواهی از بانک مبنی بر نداشتن اقساط معوقه، تامین 30 درصد از هزینه کل پروژه و داشتن حداقل 70 درصد مبلغ تسهیلات درخواستی در حساب جاری واحد، تعهد هیئت امنا مبنی بر بازپرداحت اقساط، تایید هزینه اجرای پروژه بر اساس برآورد معاونت عمران سازمان مرکزی نیز بخش دیگری از مراحل اخذ تسهیلات واحدهای دانشگاهی است.
وی تاکید کرد: تایید رئیس واحد مینی بر پرداخت اقساط، اخذ تصویر شناسنامه و کارت ملی رئیس واحد، تاییدیه مانده حساب بانکی و موجودی حساب جاری واحد در بانک ملی و سایر بانک ها به تاریخ روز، تشکیل پرونده تسهیلاتی، اخذ مصوبه بانکی و صدور تضمین نامه و معرفی نامه رئیس واحد جهت عقد قرارداد با بانک از اقدامات دیگر لازم واحدهای دانشگاهی برای دریافت این تسهیلات است.
معاون اداری و مالی دانشگاه با بیان اینکه در این بخشنامه بندی نیز مربوط به تسهیلات خرید تجهیزات است، گفت: تمام واحدها و مراکزی که جهت بهرهبرداری از ساختمان های احداثی نیاز به تامین تحهیزات و دریافت تسهیلات بانکی دارند، میتوانند از این تسهیلات استفاده کنند که شرایط لازم برای پرداخت این تسهیلات در بخشنامه موجود است.
لازم به ذکر است، پیرو توافق با بانک ملی پرداخت وامها در تمامی استانها قابل انجام بوده و کارکنان و اعضای هیئت علمی به سهولت می توانند وام های مورد نیاز را از استان محل اقامت خود دریافت کنند.