گلایه مدیران نفتی از بیکیفیتی موتور اتوبوسهای شهری
معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارند، از این رو با وجود عرضه سوخت پاک، همچنان بسیاری از اتوبوسهای درون شهری دودزا و آلاینده هوا هستند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، سعید مداح مروج با تاکید بر این که ظرفیت هوای شهر تهران به لحاظ جابه جایی مواد آلاینده محدود است، گفت: با توجه به حجم خودروهای موجود در این شهر اگر بنزینهای با استانداردهای یورو ٥ هم توزیع شود آلودگی هوا کم نخواهد شد.
معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که تاکنون بیش از ٥ میلیارد دلار برای اجرای پروژه های بهبود کیفیت محصولات نفتی در پالایشگاههای نفت کشور هزینه شده است، گفت: واحدهای بهبود کیفیت در پالایشگاههای لاوان و بندرعباس به ترتیب اواخر امسال و نیمه نخست سال آینده وارد مدار می شوند.
مروج گفت: هم اکنون سوخت خودروهای کشور یکی از دهها دلیل آلودگی هوا به شمار می آید، به عنوان مثال چطور می شود که با وجود عرضه گازوییل یورو چهار در کشور همچنان اتوبوسهای درون شهری دود زا هستند.
وی افزود: به عبارتی موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارند لذا باوجود عرضه سوخت پاک، همچنان بسیاری از اتوبوسهای درون شهری دودزا و آلاینده هوا هستند.
معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون این آمادگی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وجود دارد که از هر جایگاهی در سطح شهر تهران نمونه برداری و برای آزمایشگاههای داخلی و خارجی جهت تایید کیفیت فرستاده شود.
معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با بیان این که تاکنون بیش از ٥ میلیارد دلار برای اجرای پروژه های بهبود کیفیت محصولات نفتی در پالایشگاههای نفت کشور هزینه شده است، گفت: واحدهای بهبود کیفیت در پالایشگاههای لاوان و بندرعباس به ترتیب اواخر امسال و نیمه نخست سال آینده وارد مدار می شوند.
مروج گفت: هم اکنون سوخت خودروهای کشور یکی از دهها دلیل آلودگی هوا به شمار می آید، به عنوان مثال چطور می شود که با وجود عرضه گازوییل یورو چهار در کشور همچنان اتوبوسهای درون شهری دود زا هستند.
وی افزود: به عبارتی موتور اتوبوسهای فعلی قابلیت مصرف سوخت استاندارد را ندارند لذا باوجود عرضه سوخت پاک، همچنان بسیاری از اتوبوسهای درون شهری دودزا و آلاینده هوا هستند.
معاون مدیر هماهنگی و نظارت بر تولید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون این آمادگی در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی وجود دارد که از هر جایگاهی در سطح شهر تهران نمونه برداری و برای آزمایشگاههای داخلی و خارجی جهت تایید کیفیت فرستاده شود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *