چرا کیفیت خودروهای داخلی پایین است؟
کارشناسان معتقدند عواملی همچون انحصاری بودن بازار از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی داخل است.
خبرگزاری میزان -
این وضعیت اعتراض وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز به دنبال داشته است. بهگونهای که محمدرضا نعمتزاده در انتقاداتی شدید به خراب شدن و مراجعه خودروهای صفر کیلومتر تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی به تعمیرگاهها اعتراض کرده است.
در این شرایط کارشناسان معتقدند انحصاری بودن فرایند تولید خودرو در ایران، مشتری مدار نبودن و عدم انجام هزینههای لازم برای ارتقای کیفیت؛ از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی است.
در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی میگوید: خودروسازان جهانی باید مستقل از دو شرکت ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را در ایران تولید کنند، زیرا فرایند تولید در این دو شرکت، معیوب است.
علی خاکساری خاطرنشان میکند: برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید انحصار تولید خودرو در کشور از بین برود که لازمه آن نیز تولید مستقل خودروسازان جهانی در ایران است.
یک کارشناس صنعت خودرو نیز در این زمینه میگوید: کیفیت یک کالا رابطه مستقیمی با هزینه صرف شده در فرایند تولید آن دارد. خودروسازان از انجام هزینههای لازم برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی خودداری میکنند.
امرالله امینی تصریح میکند: وقتی مصرفکنندگان ایرانی انتخابی جز خرید چند مدل خودروی داخلی ندارند خودروسازان نیز انگیزهای برای صرف هزینه در راستای ارتقای کیفیت محصولاتشان پیدا نمیکنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز میگوید: ایران خودرو و سایپا مشتری مدار نیستند به همین دلیل مصرفکنندگان از کیفیت محصولات این شرکتها ناراضی هستند.
محمد جعفری خاطرنشان میکند: ایران خودرو و سایپا سالهاست که به تولید خودرو به صورت انحصاری مشغولند و عواقب این انحصار گریبانگیر مصرفکنندگان شده است.
به گفته وی، با حرف و بخشنامه نمیتوان دو خودروساز بزرگ را مجبور به رعایت حقوق مصرفکنندگان کرد بلکه باید با کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی، زمینه را برای رفع انحصار و رقابتی شدن بازار خودروی ایران فراهم کرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
به گزارش ، مصرفکنندگان از کیفیت پایین برخی از خودروهای داخلی ناراضی هستند؛ با این حال به دلیل انحصاری بودن بازار خودروی ایران، انتخابی جز خرید این محصولات بیکیفیت ندارند.
این وضعیت اعتراض وزیر صنعت، معدن و تجارت را نیز به دنبال داشته است. بهگونهای که محمدرضا نعمتزاده در انتقاداتی شدید به خراب شدن و مراجعه خودروهای صفر کیلومتر تولیدی دو خودروساز بزرگ داخلی به تعمیرگاهها اعتراض کرده است.
در این شرایط کارشناسان معتقدند انحصاری بودن فرایند تولید خودرو در ایران، مشتری مدار نبودن و عدم انجام هزینههای لازم برای ارتقای کیفیت؛ از دلایل پایین بودن کیفیت برخی از خودروهای تولیدی است.
در این زمینه عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی میگوید: خودروسازان جهانی باید مستقل از دو شرکت ایران خودرو و سایپا محصولاتشان را در ایران تولید کنند، زیرا فرایند تولید در این دو شرکت، معیوب است.
علی خاکساری خاطرنشان میکند: برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی باید انحصار تولید خودرو در کشور از بین برود که لازمه آن نیز تولید مستقل خودروسازان جهانی در ایران است.
یک کارشناس صنعت خودرو نیز در این زمینه میگوید: کیفیت یک کالا رابطه مستقیمی با هزینه صرف شده در فرایند تولید آن دارد. خودروسازان از انجام هزینههای لازم برای افزایش کیفیت خودروهای داخلی خودداری میکنند.
امرالله امینی تصریح میکند: وقتی مصرفکنندگان ایرانی انتخابی جز خرید چند مدل خودروی داخلی ندارند خودروسازان نیز انگیزهای برای صرف هزینه در راستای ارتقای کیفیت محصولاتشان پیدا نمیکنند.
رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرفکنندگان نیز میگوید: ایران خودرو و سایپا مشتری مدار نیستند به همین دلیل مصرفکنندگان از کیفیت محصولات این شرکتها ناراضی هستند.
محمد جعفری خاطرنشان میکند: ایران خودرو و سایپا سالهاست که به تولید خودرو به صورت انحصاری مشغولند و عواقب این انحصار گریبانگیر مصرفکنندگان شده است.
به گفته وی، با حرف و بخشنامه نمیتوان دو خودروساز بزرگ را مجبور به رعایت حقوق مصرفکنندگان کرد بلکه باید با کاهش تعرفه واردات خودروهای خارجی، زمینه را برای رفع انحصار و رقابتی شدن بازار خودروی ایران فراهم کرد.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *