برترین شطرنجبازان ایران در ریتینگ فدراسیون جهانی

20:00 - 12 دی 1394
کد خبر: ۱۱۶۴۷۸
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
با آغاز ماه ژانویه و سال نو میلادی، فهرست جدید ریتینگ فدراسیون جهانی شطرنج اعلام شد.
به گزارش و به نقل از سایت فدراسیون شطرنج، با سال 2016 میلادی فهرست جدید ریتینگ (درجه بین المللی) شطرنجبازان در سایت فدراسیون جهانی شطرنج (فیده) اعلام شد.

بر اساس این فهرست استاد بزرگ احسان قائم مقامی با ریتینگ 2594 در صدر جدول شطرنجبازان ایرانی و استاد بزرگ پویا ایدنی با ریتینگ 2568 نیز همچون ماه گذشته در رده دوم جدول قرار دارد.

اما بزرگترین تغییر جدول ماه ژانویه رتبه های سوم و چهارم شطرنجبازان ایرانی است.در حالی که استاد بزرگ پوریا درینی ماه گذشته با ریتینگ 2500 در رده سوم جدول شطرنجبازان ایرانی قرار داشت، امیررضا پوررمضانعلی موفق شد با ریتینگ 2501 در جدول جای وی را بگیرد.

پس از او استاد بین المللی مسعود مصدق پور قهرمان آسیا و جهان با ریتینگ 2475 در جایگاه چهارم جدول قرار گرفت و استاد بزرگ پوریا درینی با سه پله سقوط نسبت به ماه گذشته در جایگاه پنجم جدول قرار گرفت.

سید محمد امین طباطبایی، علیرضا فیروزجا، پرهام مقصودلو،اصغر گلی زاده و شاهین لرپری زنگنه نیز به ترتیب در رده های ششم تا دهم جدول شطرنجبازان ایرانی قرار دارند.

در بخش بانوان نیز سه رتبه نخست جدول تغییری نکرد و استاد بین المللی سارا سادات خادم الشریعه با ریتینگ 2392 (افزایش 12 واحدی ریتینگ) همچنان صدرنشین جدول بانوان ایرانی است. استاد بزرگ بانوان میترا حجازی پور با ریتینگ 2357 همچون ماه گذشته در جایگاه دوم جدول قرار دارد و  استاد بزرگ بانوان آتوسا پورکاشیان با ریتینگ 2338 (با افزایش 16 واحد ریتینگ) همچنان در رده سوم جدول بانوان ایرانی قرار دارند.

در جدول شطرنجبازان جهان در ماه نخست سال 2016 میلادی، مگنوس کارلسن نروژی با ریتینگ 2850 در صدر این فهرست قرار دارد و همچون ماه‌های گذشته، عنوان بهترین شطرنج‌باز دنیا در ماه ژانویه را از آن خود کرده است.کارلسن به تازگی در رقابتهای مسترز قطر نیز به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد. کرامنیک از روسیه با ریتینگ 2801 در جایگاه دوم قرار دارد و آنیش گیری هلندی (2798)، با صعود چهار پله ای خود را به رده سوم رساند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *