حکایت نیسان آبی هایی که آسمانمان را سیاه کردند / وقتی میزان مصرف سوخت در سایت شرکت نیست!
چند سالی می شود که تا بحث از آلودگی هوا به میان می آید بیشتر نگاهها به سمت خودرو سوق پیدا می کند و در این بین هستند خودروهایی که سهمشان بیشتر است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ،
در بین تمام خودرو هایی که در داخل کشور تردد می کنند، سهم نیسان وانت ها
شاید بیشتر به چشم بیاید. نیسان وانت هایی که البته تعداد زیادشان هم در
رتبه بالای این خودرو در جدول آلاینده ها تاثیر گذار است.
مصرف سوخت این خودرو وقتی عجیب تر می شود که برخی رانندگان اضافه بر میزان استاندارد این خودرو بار می زنند و با خیال راحت به قول خودشان بچه خاور را در سطح شهر و جاده های می رانند.
چند سال پیش بود که سردار احمدیمقدم در مصاحبه با خبرنگاران، به انتقاد جدی از این خودرو پرداخت و با بیان اینکه امروز خودروی نیسان ۴۴ سال است که در کشور تولید میشود، تصریح کرد: (این خودرو یکسوم بنزین کشور را مصرف میکند و حادثهخیزی زیادی دارد. توجیه ندارد خودرویی که بیش از ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف میکند، تولید شود. باید در این مورد تصمیمات لازم گرفته شود.)
ناگفته نماد که قبل و بعد از این صحبتها کارهای ویژه ای برای تغییر در سیستم سوخت رسانی و ایمنی این خودرو انجام گرفت که تا حدود زیادی این مشکلات را بر طرف کرد.
از دوگانه سوز شدن و دیزلی کردن نیسان های نوستالژیک گرفته تا تغییر در سیستم تعلیق و ترمز و حتی ظاهر اما آنچه مسلم است این خودرو سالهای زیادی است که در کشور تولید می شود و هر کاری هم که بکنیم نه از نظر ظاهری تغییر محسوسی پبدا می کنئد و نه می شود سیستم سوخت رسانی و مصرف آن را به خودروهای روز دنیا نزدیک کرد.
گرچه چند سالی هست که صحبت از پادرا برای جانشینی نیسان به گوش می رسد و تولید این خودرو هم آغاز شده اما ظاهرا سود در تولید نیسان آبی های قدیمی بیشتر است که هنوز مسئولین شرکت سایپا و زامیاد قید تولید آن را نمی زنند.
نکته حائز اهمیت در مورد مصرف سوخت این خودرو آن هم در این روزهای آلوده تر تهران این است که، نیسان آبی های دوست داشتنی به گفته شرکت تولید کننده(زامیاد) در خوشبینانه ترین حالت و در سیکل ترکیبی 9 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد که البته همین را هم راننده های نیسان تایید نمی کنند.
مصرف سوختی که یک زمان از 14 لیتر هم فراتر بود و تازه الان با کلی تغییر در سیستم سوخت رسانی به این عدد رسیده است.
از آن جالبتر اینکه میزان مصرف سوخت خودروی جایگزین نیسان هم ظاهرا هنوز مشخص نیست چرا که در سایت اصلی شرکت زامیاد وقتی مشخصات خودروی پادرا را نگاه می کردیم جلوی میزان مصرف سوخت خالی بود!!!
مرور اخبار های گذشته نشان می دهد یکبار سردار مومنی فرمانده سابق راهور ناجا هم در بین خبرنگاران در اردیبهشت سال 92 گفته بود: (تا پایان سال با همکاری سایر دستگاه ها برخی خودروهای پرتصادف از جمله وانت نیسان و پیکان از رده خارج می شوند)اما امروز هنوز شاهد شماره گذاری این وانت ها در کشور هستیم.
اما نکته جالب ماجرا اینجاست که نیسان آبی ها در طرح وام 25 میلیونی خودرو هم سهم داشتند و همچنان به فروش می رسند.
انتهای پیام/
مصرف سوخت این خودرو وقتی عجیب تر می شود که برخی رانندگان اضافه بر میزان استاندارد این خودرو بار می زنند و با خیال راحت به قول خودشان بچه خاور را در سطح شهر و جاده های می رانند.
چند سال پیش بود که سردار احمدیمقدم در مصاحبه با خبرنگاران، به انتقاد جدی از این خودرو پرداخت و با بیان اینکه امروز خودروی نیسان ۴۴ سال است که در کشور تولید میشود، تصریح کرد: (این خودرو یکسوم بنزین کشور را مصرف میکند و حادثهخیزی زیادی دارد. توجیه ندارد خودرویی که بیش از ۲۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر سوخت مصرف میکند، تولید شود. باید در این مورد تصمیمات لازم گرفته شود.)
ناگفته نماد که قبل و بعد از این صحبتها کارهای ویژه ای برای تغییر در سیستم سوخت رسانی و ایمنی این خودرو انجام گرفت که تا حدود زیادی این مشکلات را بر طرف کرد.
از دوگانه سوز شدن و دیزلی کردن نیسان های نوستالژیک گرفته تا تغییر در سیستم تعلیق و ترمز و حتی ظاهر اما آنچه مسلم است این خودرو سالهای زیادی است که در کشور تولید می شود و هر کاری هم که بکنیم نه از نظر ظاهری تغییر محسوسی پبدا می کنئد و نه می شود سیستم سوخت رسانی و مصرف آن را به خودروهای روز دنیا نزدیک کرد.
گرچه چند سالی هست که صحبت از پادرا برای جانشینی نیسان به گوش می رسد و تولید این خودرو هم آغاز شده اما ظاهرا سود در تولید نیسان آبی های قدیمی بیشتر است که هنوز مسئولین شرکت سایپا و زامیاد قید تولید آن را نمی زنند.
نکته حائز اهمیت در مورد مصرف سوخت این خودرو آن هم در این روزهای آلوده تر تهران این است که، نیسان آبی های دوست داشتنی به گفته شرکت تولید کننده(زامیاد) در خوشبینانه ترین حالت و در سیکل ترکیبی 9 لیتر در 100 کیلومتر مصرف سوخت دارد که البته همین را هم راننده های نیسان تایید نمی کنند.
مصرف سوختی که یک زمان از 14 لیتر هم فراتر بود و تازه الان با کلی تغییر در سیستم سوخت رسانی به این عدد رسیده است.
از آن جالبتر اینکه میزان مصرف سوخت خودروی جایگزین نیسان هم ظاهرا هنوز مشخص نیست چرا که در سایت اصلی شرکت زامیاد وقتی مشخصات خودروی پادرا را نگاه می کردیم جلوی میزان مصرف سوخت خالی بود!!!
مرور اخبار های گذشته نشان می دهد یکبار سردار مومنی فرمانده سابق راهور ناجا هم در بین خبرنگاران در اردیبهشت سال 92 گفته بود: (تا پایان سال با همکاری سایر دستگاه ها برخی خودروهای پرتصادف از جمله وانت نیسان و پیکان از رده خارج می شوند)اما امروز هنوز شاهد شماره گذاری این وانت ها در کشور هستیم.
اما نکته جالب ماجرا اینجاست که نیسان آبی ها در طرح وام 25 میلیونی خودرو هم سهم داشتند و همچنان به فروش می رسند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *