تخریب چی لشکر ۵ نصر خراسان پس از ۳۲ سال هویتش آشکار شد

13:42 - 07 دی 1394
کد خبر: ۱۱۴۸۴۳
خبرگزاری میزان - هویت شهید سعید حیدری جوان ۲۲ ساله مشهدی و تخریب چی لشکر ۵ نصر خراسان پس از ۳۲ سال گمنامی و با انجام آزمایشات ژنتیکی احراز و به خانواده وی اعلام شد.
به گزارش ، همزمان با آغاز جنگ تحمیلی شهید سعید حیدری متولد ۱۲ فرودین ماه ۱۳۴۰ در شهرستان مشهد با عضویت در بسیج در سه مرحله از طریق لشکر ۵ نصر خراسان رضوی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد.


تخریب چی لشکر ۵ نصر خراسان پس از ۳۲ سال هویتش آشکار شد


وی که به عنوان تخریب چی و در  واحد تخریب این لشکر مشغول خدمت بود در ۸هشتم اسفندماه ۱۳۶۲ در عملیات خیبر و در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در ۲۷ آبان ۱۳۵۸ به عنوان شهید گمنام در پادگان شهید کاوه سپاه امام رضا(ع) مشهد مقدس به خاک سپرده شد.

این شهید دفاع مقدس که با گذشت ۳۲ سال در پادگان شهید کاوه مشهد مقدس همچنان در کمال گمنامی به سر می برد در نهایت با انجام  آزمایشات ژنتیکی و نمونه برداری از عباس حیدری و صدیقه بابازاده والدین این شهید بزرگوار هویتش فاش شد.

در مراسمی که شامگاه یکشنبه در منزل این شهید و با حضور جمعی از مسئولان از جمله مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ومدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد هویت این شهید گمنام احراز و به خانواده وی اعلام شد.

گفتنی است مراسم تعویض سنگ مزار این شهید والامقام امروز پس از برگزاری نماز ظهر و عصر با حضور مسئولان و خانواده این شهید والامقام در محل پادگان شهید کاوه مشهد مقدس برگزار می شود.

شهید سعید حیدری پس از شهیدان اصغر سمیعی، حسین زارع‌آبادی، سید علی اکبر حسینی و حسنعلی ایزدی پنجمین شهید گمنامی است که توسط آزمایش احراز هویت و دی. ان. ای در استان خراسان رضوی شناسایی شده است.


/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ناشناس
|
-
|
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۴/۱۰/۰۷
0
0
همه ما به شهدای والامقامه 8 سال دفاع مقدس مدیونیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *