مقانلو: هدف اصلی تکواندو رسیدن به المپیک ریو نیست!

12:25 - 01 دی 1394
کد خبر: ۱۱۲۳۰۹
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
خبرگزاری میزان - سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: به جز حضور در المپیک 2016 ریو، از هم اکنون برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا از گرندپری‌ها به سهمیه المپیک 2020 برسیم.
بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی درباره برپایی اردوی تیم ملی تکواندو گفت: با توجه به درخواست و ورود فرانسوی ها به ایران برای برپایی اردوی مشترک تدارکاتی در مرکز جهانی تهران، پس از استراحت کوتاهی دور جدید تمرینات تیم ملی را آغاز کرده‌ایم اما به سه تکواندوکار المپیکی استراحت داده‌ایم تا به درمان آسیب‌های کهنه خود بپردازند.
 
وی افزود: مهدی خدابخشی سرماخورده است. سجاد مردانی مصدومیت قبلی دارد و فرزان عاشورزاده نیز از ناحیه مچ پا آسیب دارد. به همین دلیل در آغاز اردوها به این سه المپیکی استراحت داده ایم.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره ورود تیم های خارجی به مرکز جهانی تهران گفت: با توجه به نتایج خوب تکواندو ایران در دنیا،‌ فرانسوی ها ایران را به عنوان بهترین گزینه برای تمرین دانستند تا بتوانند بهره برداری خوبی از پتانسیل فنی کشورمان داشته باشند.

مقانلو افزود: به دلیل نتایج درخشان تکواندو در دو سال گذشته کشورهای زیادی درخواست اردوی تدارکاتی با تیم ملی دارند و قرار است برزیل و تونس هم به این اردوی مشترک بپیوندند.

او درباره آماده سازی تیم دوم ایران گفت: سعی داریم تا نفرات دوم حاضر در اردو را به استانداردهای لازم برای المپیک 2020 برسانیم تا علاوه بر قرار گرفتن در بین بیست نفر اول دنیا جایگزینی مناسبی برای بازیکنان اصلی و مصدوم باشند.

سرمربی تیم ملی تکواندو درباره مسابقات انتخابی المپیک یادآور شد: پس از برگزاری مرحله پایانی مسابقات جایزه بزرگ در سال 2015،‌ استارت انتخابی های المپیک 2020 زده می شود چون سیستم انتخابی ها در المپیک از طریق رنکینگ المپیکی است. نمی شود با این سیستم هر بار یک بازیکن را به رقابت های جایزه بزرگ اعزام کرد.

وی افزود: برنامه ریزی کادرفنی تیم ملی تکواندو برای انتخابی های المپیک تعریف شده پیش می‌رود. اگر تکواندوکاری شرایط حضور در اردوی تیم ملی را دارد، وارد تمرینات آماده سازی می‌شود و روی او سرمایه گذاری خواهد شد تا در مسابقات مختلف شرکت کند. با این حال از این پس حضور تیم ملی تکواندو تا المپیک در تورنمنت های مختلف،  بیشتر برای آمادگی المپیکی ها است.

مقانلو با اشاره به جوانگرایی در تیم ملی تکواندو گفت: تغییرات اساسی در تیم ملی داشتیم و تیمی جوان و باتجربه را برای المپیک 2020 آماده می کنیم.

او در خصوص برنامه های تیم ملی تکواندو تا بازی‌های المپیک 2016 ریو افزود: تا المپیک 10 مرحله اردوی تدارکاتی برای تیم ملی پیش بینی کرده ایم تا تکواندوکاران المپیکی به آمادگی لازم برسند. هم اکنون فشار تمرینات کمتر است تا بازیکنان ریکاوری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *