به جای اینکه برای مردم کار ایجاد کنیم آنها را یارانهبگیر کردهایم
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای کشور با انتقاد از اینکه به جای اینکه برای مردم کار ایجاد کنیم آنها را یارانهبگیر کردهایم، گفت: به این مسأله اعتقاد ندارم که بخش حمل و نقل جادهای به صورت یارانهای و تزریق آمپول اداره شود بلکه این بخش باید روی پای خودش بایستد و نظام یارانهای هیچگاه جوابگو نیست.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، داوود کشاورزیان در مراسم گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری یادآور شد: بخش زیادی از هم وطنان ما در ایام اربعین به کربلا مشرف شدند و انتظار تأمین ناوگان مناسب برای برگشت خود داشتند که این مهم را رانندگان و راهداران برای آنها مهیا کردند.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با یادآوری اینکه در جمع شما، هزاران سال تجربه فعالیت در حوزه حمل و نقل وجود دارد گفت: از دو سال و اندی پیش که در خدمت شما در سازمان راهداری هستم همواره به این مسأله فکر میکردم که مهمترین مشکل بخش حمل و نقل چیست؛ این نکته مشهود بود که تمامی فعالان این بخش از وضعیت موجود راضی نیستند و منتظر تحول و اقدامی راهگشا برای بخش هستند و این سؤال همواره وجود داشت که مشکل بخش حمل و نقل از کجا نشأت میگیرد؟ آیا آیین نامههای تأسیس باید اصلاح شود یا برخی کمیسیونهای فعال دارای مشکل هستند و ما باید به کجا رسیدگی کنیم؟
وی با بیان اینکه جمع بندی من این است که بهره وری بخش حمل و نقل پایین است افزود: مشکل ما این نیست که مالک ناوگان شرکت باشد یا راننده؛ اینها اهمیت چندانی در بهره وری ندارد و همه اینها در دنیا وجود دارد. برای مثال میزان حرکت یک کامیون در کشورهای توسعه یافته سالانه حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر بوده در حالی که در کشور ما میزان سیر یک کامیون ۵۰ هزار کیلومتر است و این یعنی بهره وری پایین است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین نه تنها کسی حاضر نیست سرمایهاش را به این بخش وارد و ناوگان خریداری کند بلکه سرمایه به دست آمده در این بخش نیز در بخشهای دیگری هزینه میشود و این مسأله را نمیتوان با بخشنامه به فعالان حوزه حمل و نقل اجبار کرد که هزینه به دست آمده را در همین بخش سرمایهگذاری کنند. ما ایرانیها نیز متخصص این هستیم چگونه این بخشنامهها و آیین نامههای دولتی را دور بزنیم و کار خودمان را انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه سود مورد انتظار هیچ گاه در بخش حمل و نقل حاصل نشده است از حاضران در مراسم خواست تا پیشنهادات خود را در زمینه افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل در قالب یک بسته مدیریتی ارائه کنند و گفت: البته بنده و همکاران به جمع بندیهایی رسیدهایم ولی نمیخواهیم رأسا رسیدگی کنیم و میخواهیم شما نمایندگان بخش خصوصی نیز در تصمیمات دخیل باشید.
کشاورزیان با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور یادآور شد: در سال گذشته به دلیل این رکود بهره وری در حوزه حمل و نقل بیش از پیش کاهش پیدا کرد. در عین حال بعید میدانم که اگر ما به شرایط رونق اقتصادی هم دست یابیم بهره وری در این بخش به حد مطلوب برسد. در نتیجه نیاز به اخذ تصمیمات جدیتری است که مثل یک عمل جراحی دردآور باشد.
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با یادآوری اینکه در جمع شما، هزاران سال تجربه فعالیت در حوزه حمل و نقل وجود دارد گفت: از دو سال و اندی پیش که در خدمت شما در سازمان راهداری هستم همواره به این مسأله فکر میکردم که مهمترین مشکل بخش حمل و نقل چیست؛ این نکته مشهود بود که تمامی فعالان این بخش از وضعیت موجود راضی نیستند و منتظر تحول و اقدامی راهگشا برای بخش هستند و این سؤال همواره وجود داشت که مشکل بخش حمل و نقل از کجا نشأت میگیرد؟ آیا آیین نامههای تأسیس باید اصلاح شود یا برخی کمیسیونهای فعال دارای مشکل هستند و ما باید به کجا رسیدگی کنیم؟
وی با بیان اینکه جمع بندی من این است که بهره وری بخش حمل و نقل پایین است افزود: مشکل ما این نیست که مالک ناوگان شرکت باشد یا راننده؛ اینها اهمیت چندانی در بهره وری ندارد و همه اینها در دنیا وجود دارد. برای مثال میزان حرکت یک کامیون در کشورهای توسعه یافته سالانه حدود ۱۵۰ هزار کیلومتر بوده در حالی که در کشور ما میزان سیر یک کامیون ۵۰ هزار کیلومتر است و این یعنی بهره وری پایین است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بنابراین نه تنها کسی حاضر نیست سرمایهاش را به این بخش وارد و ناوگان خریداری کند بلکه سرمایه به دست آمده در این بخش نیز در بخشهای دیگری هزینه میشود و این مسأله را نمیتوان با بخشنامه به فعالان حوزه حمل و نقل اجبار کرد که هزینه به دست آمده را در همین بخش سرمایهگذاری کنند. ما ایرانیها نیز متخصص این هستیم چگونه این بخشنامهها و آیین نامههای دولتی را دور بزنیم و کار خودمان را انجام بدهیم.
وی با بیان اینکه سود مورد انتظار هیچ گاه در بخش حمل و نقل حاصل نشده است از حاضران در مراسم خواست تا پیشنهادات خود را در زمینه افزایش بهره وری در بخش حمل و نقل در قالب یک بسته مدیریتی ارائه کنند و گفت: البته بنده و همکاران به جمع بندیهایی رسیدهایم ولی نمیخواهیم رأسا رسیدگی کنیم و میخواهیم شما نمایندگان بخش خصوصی نیز در تصمیمات دخیل باشید.
کشاورزیان با اشاره به رکود حاکم بر اقتصاد کشور یادآور شد: در سال گذشته به دلیل این رکود بهره وری در حوزه حمل و نقل بیش از پیش کاهش پیدا کرد. در عین حال بعید میدانم که اگر ما به شرایط رونق اقتصادی هم دست یابیم بهره وری در این بخش به حد مطلوب برسد. در نتیجه نیاز به اخذ تصمیمات جدیتری است که مثل یک عمل جراحی دردآور باشد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *