مردم چه قیمتی برای خرید خودرو می پسندند؟
خبرگزاری میزان - به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش به نقل از الف، هفته پیش محمدرضا نعمت زاده از نهایی شدن مذاکرات برای تولید خودرو در
ایران با سه غول خودروساز خبر داد،اما او نگفت که این سه غول خودروسازی
کدام خودروسازهای اروپایی هستند و چه خودروهایی قرار است تولید کنند.
اگرچه طی ماههای گذشته خبرهای غیر رسمی نام خودروسازهایی که قرار است شریک خودروسازان ایرانی شوند، فاش شده است اما به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازهای اروپایی که می آیند،قرار است چه نوع محصولی را با خودروسازان داخلی تولید کنند.
حال آنکه تجربه تولید مشترک با برخی از این خودروسازها از جمله پژو و رنو فرانسه از گذشته وجود دارد و به نظر می رسد این دو خودروساز همکاری خود را با خودروسازان ایرانی از سر خواهند گرفت.
اما به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.با این حال به نظر می رسد با توجه به سلیقه بازار ایران که خودروهایی با کلاس B و رده قیمتی بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون را می پسندند،شرکت های خودروساز آلمانی و سوئدی کمتر شانس فروش انبوه تولیدات مشترک در ایران داشته باشند،مگر آنکه برندی که می خواهند در ایران تولید کنند ساده سازی شده که با قدرت خرید خانوارهای با درآمد متوسط ایرانی برابری کند.اتفاقی که برای لوگان که در ایران تندر شناخته می شود،افتاد.
چندی پیش در خبرها آمده بود که خودروساز سوئدی که ولوو تولید می کند،قصد دارد سه خودروی سواری و یک خودروی شاسی بلند در ایران تولید کند.این خودروها شامل ولووC۷۰ که قیمت پایه این مدل ۲۸۰ میلیون تومان و قیمت فول و کامل این خودرو ۳۴۰ میلیون تومان تخمین زده شده، V۴۰ دومین خودرو در کلاس هاچ بک که قیمت آن از ۲۸۰ میلیون تومان آغاز شود.،XC۶۰ که قیمت پایه اش ۲۸۰ میلیون تومان و در نهایت ولووC۳۰ درکلاس هاچ بک که در حدود ۲۸۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
اگرچه طی ماههای گذشته خبرهای غیر رسمی نام خودروسازهایی که قرار است شریک خودروسازان ایرانی شوند، فاش شده است اما به صورت قطعی مشخص نیست که خودروسازهای اروپایی که می آیند،قرار است چه نوع محصولی را با خودروسازان داخلی تولید کنند.
حال آنکه تجربه تولید مشترک با برخی از این خودروسازها از جمله پژو و رنو فرانسه از گذشته وجود دارد و به نظر می رسد این دو خودروساز همکاری خود را با خودروسازان ایرانی از سر خواهند گرفت.
اما به جز ایران خودرو و سایپا که طرف قرارداد رنو و پژو فرانسه هستند،آیا قرار است خودروساز دیگری هم با سه کشور یاد شده طرف قرارداد برای تولید مشترک شود؟ این سئوالی است که هنوز هیچ مقام رسمی بدان پاسخ نداده است.با این حال به نظر می رسد با توجه به سلیقه بازار ایران که خودروهایی با کلاس B و رده قیمتی بین ۲۵ تا ۴۰ میلیون را می پسندند،شرکت های خودروساز آلمانی و سوئدی کمتر شانس فروش انبوه تولیدات مشترک در ایران داشته باشند،مگر آنکه برندی که می خواهند در ایران تولید کنند ساده سازی شده که با قدرت خرید خانوارهای با درآمد متوسط ایرانی برابری کند.اتفاقی که برای لوگان که در ایران تندر شناخته می شود،افتاد.
چندی پیش در خبرها آمده بود که خودروساز سوئدی که ولوو تولید می کند،قصد دارد سه خودروی سواری و یک خودروی شاسی بلند در ایران تولید کند.این خودروها شامل ولووC۷۰ که قیمت پایه این مدل ۲۸۰ میلیون تومان و قیمت فول و کامل این خودرو ۳۴۰ میلیون تومان تخمین زده شده، V۴۰ دومین خودرو در کلاس هاچ بک که قیمت آن از ۲۸۰ میلیون تومان آغاز شود.،XC۶۰ که قیمت پایه اش ۲۸۰ میلیون تومان و در نهایت ولووC۳۰ درکلاس هاچ بک که در حدود ۲۸۰ میلیون تومان برآورد قیمت شده است.
/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانههای داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانهای منتشر میشود.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *