نوسازی ناوگان حمل و نقل ریلی ایران نیازمند ۲ هزار «ریلکار»
خبرگزاری میزان - وزیر راه و شهرسازی در دیدار با وزیر تجارت خارجی و توسعه فنلاند به تشریح فرصتهای سرمایهگذاری خارجی در حوزه حمل و نقل ایران پرداخت.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، عباس آخوندی میزبان هیئت اقتصادی تجاری فنلاند به ریاست خانم لنیتا تویواکا وزیر تجارت خارجی و توسعه این کشور بود.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در ایران هم از توسعهیافتگی خوبی بهره برده و زیرساختهای گستردهای دارد، گفت: این صنعت در ایران در همه بخش ها اعم از جادهای٬ ریلی٬ دریایی و هوایی توسعه زیادی داشته است. ما همچنین در ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی تولید زیرساختهای حمل و نقل از دانش بالایی برخورداریم و به کشورهای همسایه و منطقه این خدمات را صادر میکنیم.
وی با اشاره به سیاستگذاری اصلی وزارت راه و شهرسازی در زمینه صنعت حمل و نقل مبنی بر گسترش زیرساختها و ناوگان این صنعت بر پایه تئوری «انرژیسیوینگ» (کاهش مصرف انرژی) افزود: این هدفگذاری با نوسازی ناوگان حمل و نقل از قبیل ناوگان قدیمی جادهای و لوکوموتیوها محقق میشود.
آخوندی با برشمردن بسترهای سرمایهگذاری زیادی که در حوزه حمل و نقل ایران وجود دارد، کتاب ۱۲۱ فرصت سرمایهگذاری در راه، مسکن و شهرسازی ایران را به این هیئت تجاری اهدا و تأکید کرد: هیئت اقتصادی و سرمایهگذاران فنلاندی میتوانند هر کدام از این بستههای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری را که میخواهند انتخاب و در این بخشها کسب و کار خود را راهاندازی کنند.
وی با بیان اینکه ما آماده پذیرش سرمایهگذاریهای خارجی در حوزه نوسازی بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مانند مترو و ناوگان اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد: عمدهترین روش سرمایهگذاری در ایران در حوزه حمل و نقل فاینانس است که بیشتر برای بخش زیرساختهای آزادراهی قابل استفاده است.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استقبال این وزارتخانه از سرمایهگذاری هیئت فنلاندی در بخش لیزینگ هواپیما، لوکوموتیو و ناوگان جادهای باری و مسافری، اضافه کرد: برای نوسای ناوگان حمل و نقل ریلی نیاز به ۲ هزار «ریلکار» داریم که صنعت لیزینگ و اجاره به شرط تملیک در این بخش نیز راهگشاست.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به زمینههای توسعه صنعت حمل و نقل دریایی ایران، گفت: بنادر جنوبی ایران آماده پذیرش سرمایهگذاریهای بازرگانان و شرکتهای حمل و نقل دریایی فنلاند است که در حال حاضر مهمترین پروژه توسعه بنادر ایران، طرح توسعه بندر چابهار است.
آخوندی با اشاره به نزدیکی بندر چابهار به دریای عمان و اقیانوس هند که دسترسی غرب آسیا به هند و چین را تسهیل میکند، اظهار کرد: میتوان با سرمایهگذاری در تکمیل کریدور ریلی چابهار به آسیای میانه، ترانزیت کالاهای تولیدی این دو کشور به آسیای میانه را تسریع کرد. همچنین دو بندر جاسک و بندرعباس از بنادر مهم ایران هستند که با دسترسی به حمل و نقل ریلی، از موقعیت خوبی برای اتصال به بنادر دریای خزر و توسعه ترانزیت برخوردارند.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه صنعت حمل و نقل در ایران هم از توسعهیافتگی خوبی بهره برده و زیرساختهای گستردهای دارد، گفت: این صنعت در ایران در همه بخش ها اعم از جادهای٬ ریلی٬ دریایی و هوایی توسعه زیادی داشته است. ما همچنین در ایران در زمینه خدمات فنی و مهندسی تولید زیرساختهای حمل و نقل از دانش بالایی برخورداریم و به کشورهای همسایه و منطقه این خدمات را صادر میکنیم.
وی با اشاره به سیاستگذاری اصلی وزارت راه و شهرسازی در زمینه صنعت حمل و نقل مبنی بر گسترش زیرساختها و ناوگان این صنعت بر پایه تئوری «انرژیسیوینگ» (کاهش مصرف انرژی) افزود: این هدفگذاری با نوسازی ناوگان حمل و نقل از قبیل ناوگان قدیمی جادهای و لوکوموتیوها محقق میشود.
آخوندی با برشمردن بسترهای سرمایهگذاری زیادی که در حوزه حمل و نقل ایران وجود دارد، کتاب ۱۲۱ فرصت سرمایهگذاری در راه، مسکن و شهرسازی ایران را به این هیئت تجاری اهدا و تأکید کرد: هیئت اقتصادی و سرمایهگذاران فنلاندی میتوانند هر کدام از این بستههای معرفی فرصتهای سرمایهگذاری را که میخواهند انتخاب و در این بخشها کسب و کار خود را راهاندازی کنند.
وی با بیان اینکه ما آماده پذیرش سرمایهگذاریهای خارجی در حوزه نوسازی بخش حمل و نقل عمومی درون و برون شهری مانند مترو و ناوگان اتوبوسرانی هستیم، اظهار کرد: عمدهترین روش سرمایهگذاری در ایران در حوزه حمل و نقل فاینانس است که بیشتر برای بخش زیرساختهای آزادراهی قابل استفاده است.
وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر استقبال این وزارتخانه از سرمایهگذاری هیئت فنلاندی در بخش لیزینگ هواپیما، لوکوموتیو و ناوگان جادهای باری و مسافری، اضافه کرد: برای نوسای ناوگان حمل و نقل ریلی نیاز به ۲ هزار «ریلکار» داریم که صنعت لیزینگ و اجاره به شرط تملیک در این بخش نیز راهگشاست.
عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به زمینههای توسعه صنعت حمل و نقل دریایی ایران، گفت: بنادر جنوبی ایران آماده پذیرش سرمایهگذاریهای بازرگانان و شرکتهای حمل و نقل دریایی فنلاند است که در حال حاضر مهمترین پروژه توسعه بنادر ایران، طرح توسعه بندر چابهار است.
آخوندی با اشاره به نزدیکی بندر چابهار به دریای عمان و اقیانوس هند که دسترسی غرب آسیا به هند و چین را تسهیل میکند، اظهار کرد: میتوان با سرمایهگذاری در تکمیل کریدور ریلی چابهار به آسیای میانه، ترانزیت کالاهای تولیدی این دو کشور به آسیای میانه را تسریع کرد. همچنین دو بندر جاسک و بندرعباس از بنادر مهم ایران هستند که با دسترسی به حمل و نقل ریلی، از موقعیت خوبی برای اتصال به بنادر دریای خزر و توسعه ترانزیت برخوردارند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *