اختصاص 400 میلیارد برای آموزش کودکان محروم در استانهای 2 زبانه/ تصویب کلیات سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان
به گزارش گروه اجتماعی ، علیاصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در جلسه شورای عالی رفاه و تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه هم اکنون 110 مدرسه تک دانشآموز در کشور وجود دارد، این اقدام را در راستای عدالت آموزشی در زمینه برخورداری از امکان مدرسه عنوان و اظهار کرد : تلاش کردهایم هیچ دانشآموزی نباشد که به علت نبود مدرسه از تحصیل باز بماند.
وی افزود: اینکه برخی دانشآموزان از تحصیل باز میمانند ریشه در مشکلات مالی و فقر فرهنگی خانوادهها دارد و یکی از برنامههای دولت در دو سال اخیر این بوده است که با شناسایی این افراد و از ابتدای دولت یازدهم، برنامهای تحت عنوان انسداد مبادی بیسوادی دنبال شده است تا کودکان بازمانده از تحصیل بتوانند به مدرسه باز گردند که در این طرح با مراجعه به خانههای کودکان بازمانده از تحصیل، امکان بازگشت آنها به مدرسه مهیا میشود.
فانی، گسترش مراکز پیش دبستانی برای کودکان استانهای دو زبانه را ضرورت خواند و افزود: آموزش و پرورش با وجود محدودیتهای مالی اقدامات و تلاشهایی را برای گسترش مراکز پیش دبستانی برای این کودکان انجام داده است.
وی از تصویب کلیات سند ائتلاف ملی نظام مراقبت اجتماعی دانشآموزان خبرداد و تصریح کرد: این سند در راستای اجرای رهنمودهای مقام معظم رهبری و به منظور حمایت اجتماعی، تحقق پیشگیری رشدمدار و تکامل دانشآموزان تدوین شده و همه دستگاههای مرتبط، با رویکرد توانمندسازی و همکاری بین بخشی با محوریت مدرسه در آن مشارکت دارند.
فانی خاطرنشان کرد: به منظور آموزش کودکان محروم در استانهای دو زبانه در مقطع پیش دبستانی، مقرر شد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور اعتباری بالغ بر 400 میلیارد ریال به این موضوع اختصاص دهد.
انتهای پیام/