اساس انتخابات در کشور باید تکلیف مدارانه باشد/ غربی‌ها می‌خواهند فرهنگ خود را از طریق رسانه‌هایشان بزک کرده و به ما تحمیل کنند

15:17 - 17 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۷۴۷۸
دسته بندی: مجله حقوقی ، عمومی
خبرگزاری میزان - حجت الاسلام و المسلمین رئیسی گفت: اساس انتخابات در کشور باید تکلیف مدارانه باشد. هم کسی که خود را در انتخابات به عنوان نامزد عرضه می‌کند و هم کسانی که رای می‌دهند باید بر اساس تکلیف عمل کنند.
به گزارش گروه، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی در ششمین شب از مراسم عزاداری دهه اخر صفر حزب موتلفه اسلامی با اشاره به آیاتی از قران کریم درباره حکومت اسلامی اظهار داشت: اگر انسانها می خواهند صاحب قدرت شوند باید بدانند قدرتی واقعی خواهد بود که به ذات خداوند مرتبط باشد و شکل ارتباط با قدرت از طریق فقه ممکن است به همین دلیل ولایت فقیه یعنی دین شناسی که به احکام فقه مسلط است و جامعه را هدایت می کند.

وی تصریح کرد: حکومت باید حکومت هدایت باشد و مردم را به طرف باورهای الهی و اخلاق کریمه هدایت کند و تمام ائمه اطهار(ع) تلاش کردند تا جامعه تربیت شده مکتب نبوی و علوی و حسنی و حسینی شود و انسانها را متخلق به اخلاق الهی کنند.

دادستان کل کشور بیان داشت: در فرهنگ دینی ما هیچ واژه ای پس از توحید به اندازه عدالت فراگیر نیست و عدالت با اعتدال فرق می کند. وقتی حکومت و نظامی مبتنی بر هدایت شد آنوقت خود مردم اقامه قسط و عدل می کنند و عطش اجرای عدالت با تربیت انسانها شکل می گیرد که خودشان حق خواه می شوند.

وی افزود: اعتقاد ، ایمان و باور به خداوند متعال قدرت می سازد  و باید در این راه توجه به ولی و رهبر داشته باشیم که جامعه را به سمت کمال هدایت می کند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تاکید بر اینکه ایمان و دلدادگی مردم به خدا و رسول خدا و انسان های فرهیخته ای که در مسیر الهی حاضر اند خطر کنند مهمترین مولفه قدرت هستند گفت: این جامعه با چنین مولفه هایی حق ندارد نه عقب گرد کند و نه در جا بزند بلکه باید دائما رو به کمال باشد.

وی در ادامه با اشاره به جاهلیت مدرن اظهار داشت: جاهلیت مدرن امروز هیچ تفاوتی با جاهلیت قدیم از نظر ماهیت ندارد بلکه شکل آن عوض شده است و برخوردار از علم و فناوری است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: جاهلیت مدرن امپراطوری رسانه ای دارد و دانش را در جهت مقاصد جاهلی خود به کار گرفته است. مومنین باید بدانند نباید در مقابل کفار عقب نشینی کرد. دشمن دشمن است و نباید نگاه دوست به او داشت.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه خاطرنشان کرد: دشمن، نظامی با فرهنگ و آداب و رسوم الهی که عدالت خواه است و نفی نظام استکباری و استعماری می کند و نفی قدرت آنها را می کند را نمی تواند ببیند.

وی افزود: جنگ حق و باطل بر اساس آیات قرآن جنگ اراده ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: متاسفانه امروز یکی از شاخصه های مدنیت و تمدن در جوامع بشری هم جنس بازی است و هر کشوری که در آن هم جنس بازی آزاد باشد متمدن شناخته می شود.

وی تصریح کرد: برخی ها متاسفانه به مغرب زمین نگاه اراد و شیفتگی دارند و اخلاق ظاهری که به آن اخلاق انتفاعی می گوئیم نگاه می کنند. همین اروپایی ها که دم از آزادی و حقوق بشر می زنند و حتی دم از حقوق حیوانات می زنند دیدیم که در قلب اروپا در موضوع بوسنی چه میزان انسان را کشتند و حرفی از حقوق بشر و حقوق انسانها نبود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی بیان داشت: در ۳۰ الی ۴۰ سال ادعای آزادی و لیبرال دموکراسی غربی ها به لحاظ عملی و نظری آبرویی برای آنها باقی نگذاشته است و امروز می بینیم حتی یک شهروند در بحرین حق یک رای را به او نمی دهند.

وی افزود: ما نظامی با ساختار اسلامی دارد و این نمی گذارد به اخلاق و منش غربی ها نگاه کنیم .

وی با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد مدل الگوی اسلامی- ایرانی گفت:  نظام ما مبتنی بر اسلام است و باید سبک زندگی نبوی داشته باشد. در تمام امور از جمله اقتصاد و سیاست و فرهنگ و بازار و قضا و عدالت باید سبک زندگی نبوی باشد.

دادستان کل کشور تصریح کرد: اساس انتخابات در کشور باید تکلیف مدارانه باشد. هم کسی که خود را در انتخابات به عنوان نامزد عرضه می کند و هم کسانی که رای می دهند باید بر اساس تکلیف عمل کنند.

وی ادامه داد: باید قالب های زندگی ما متناسب با فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد و الگوهایی در این زمینه ساخته شود و غربی ها می خواهند فرهنگ خود را از طریق رسانه هایشان بزک کرده و به ما تحمیل کنند و خوشبختانه با وجود رهبری معظم انقلاب که فقیه عادل و جامع الشرایط هستند جامعه به سوی غرب سوق پیدا نخواهد کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *