دیدار وزیر امور شرکت‌ها و نوآوری سوئد با مقام‌های نفتی ایران

23:10 - 14 آذر 1394
کد خبر: ۱۰۶۲۱۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
خبرگزاری میزان - مقام های نفتی ایران فردا (یکشنبه، ١٥ آذرماه) با میکاییل دامبرگ، وزیر امور شرکتها و نوآوری سوئد برای گسترش همکاریهای اقتصادی در پساتحریم دیدار و گفت وگو می کنند.
به گزارش ، میکاییل دامبرگ که امروز (شنبه، ١٤ آذرماه) در راس هیئتی وارد تهران شده است فردا (یکشنبه، ١٥ آذرماه)  با مقامهای نفتی ایران دیدار و گفتگو می کند.

شرکت های سوئدی پیش از این برای همکاری در آبهای عمیق دریای خزر اعلام آمادگی کرده بودند و تجربه حفاری در آبهای عمیق دریای شمال را در کارنامه خود دارند.

درآمد کشور سوئد وابسته به صادرات تولیدات صنعتی است که در حال حاضر از رشد بالایی در توازن بین صادرات و واردات برخوردار است؛ ۳۵ درصد از محصولات صادراتی این کشور را ماشین‌آلات تشکیل می‌دهد و بقیه شامل وسایل نقلیه موتوری، کاغذ و مشتقات آن، چوب، محصولات آهنی و فولادی و مواد شیمیایی است که به کشورهای آلمان، آمریکا، انگلستان، دانمارک، فنلاند،  فرانسه، هلند و بلژیک صادر می‌شود.

تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ٢٠١٤، ٥٧٠,٦ میلیارد دلار گزارش شده و این کشور از رشد ٢.٣ درصدی برخوردار بوده است.

سوئد کشوری است در شمال اروپا در شبه‌جزیره اسکاندیناوی. از غرب با کشور نروژ، از شمال شرق با کشور فنلاند، از شرق با خلیج بوتنی، از جنوب شرقی با دریای بالتیک و از جنوب غربی با کشور دانمارک همسایه‌است. نام این کشور در فارسی از نام آن در زبان فرانسوی (Suède) گرفته شده‌است. پایتخت و بزرگترین شهر این کشور شهر استکهلم است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *