بلیت هواپیما در ایران بسیار ارزان است
خبرگزاری میزان - رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه بلیت هواپیما در ایران بسیار ارزان است، گفت: شرکت های هواپیمایی در شرایط بسیار بد اقتصادی قراردارند و علاوه بر مقادیر زیادی زیان انباشته ۵ هزار میلیارد تومان بدهکارند.
خبرگزاری میزان -
به گزارش ، علی عابدزاده دربرنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با اشاره به برنامه این سازمان برای آزاد سازی کامل قیمت حمل ونقل هوایی بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: شرکت های هواپیمایی تا کنون اقدام به افزایش قیمت پروازها نکردند و قرار است این دستورالعمل از هفته آینده اعمال شود.
وی از نظارت کامل بر شرکت های هواپیمایی و پروازها پس از آزاد سازی قیمت ها اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب برای انجام پرواز به مناطقی که کمتر مورد توجه بوده در دستور کار است.
عابدزاده افزود: با آزاد سازی کامل قیمت ها، قیمت گذاری پروازها را در اختیار شرکت ها قرار می دهیم و خود آنها راساً اقدام به تعیین قیمت و اعمال آن می کنند .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : آزاد سازی قیمت ها در بخشی از مسیرها که تردد هوایی زیادی در آن وجود دارد صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه بیشتر شرکت های هواپیمایی ساختار لازم را برای ارائه بلیط با قیمت های متفاوت را دارند افزود: نمی توانیم منتظر افزایش تعداد ناوگان خطوط هواپیمایی کشورمان باشیم و بعد از آن اقدام به آزاد سازی قیمت ها کنیم.
وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر نرخ بلیت پروازها در بسیاری از مواقع زیر قیمت بوده گفت: سن ناوگان هوایی ما بالاست و همه آن هم به خاطر اعمال تحریم ها علیه کشورمان نیست بخشی از آن به خاطر آن است که سرمایه داران سودی عایدشان نمی شود و به همین خاطر وارد این عرصه نمی شوند .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود : ورود شرکت های جدید هواپیمایی هم با این نگاه صورت می گیرد که به آینده امیدوارم .
عابدزاده قیمت تمام شده یک صندلی ساعت را نزدیک به 40 دلار و نرخ متوسط یک ساعت پرواز را 80 دلار دانست و گفت: این مسئله بسیار ناعادلانه است .
وی با بیان اینکه نرخ بلیت پروازها پس از انقلاب 200 برابر شده است افزود : این درحالی است که هزینه های حمل و نقل هوایی با700 تا 800 درصد افزایش از دلار 7 تومانی هم اکنون با دلار 3500 تومانی محاسبه می شود .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه 250 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور فعال هستند که نزدیک به یک میلیارد دلار ارزش دارند افزود: این در حالیست که 5 فروند هواپیمای 777 با ظرفیت 1300 صندلی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم دارد .
عابدزاده در پاسخ به سوالی درباره پرداخت خسارت ناشی از تاخیر پروازها به مسافران به مردم گفت : مردم بسیار کم برای دریافت خسارت مراجعه می کنند زیرا در پی کیفیت هستند .
وی با بیان اینکه در مجموع 3 میلیون ایرانی از حمل ونقل هوایی کشور استفاده می کنند افزود : پروازهای خطوط داخلی در 250 مسیر تعریف شده است در حالیکه 40 فرودگاه در کشور وجود دارد که شرکت های هواپیمایی رغبتی برای پرواز به آنها ندارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه آزاد سازی قیمت بلیت پروازها باعث می شود تا تعداد بیشتری از هموطنانمان از حمل ونقل هوایی بهره مند شوند گفت : با این کار پروازها با نرخ های متفاوت عرضه می شود و مسافران حق انتخاب بیشتری دارند .
عابدزاده تصریح کرد: در صورتیکه شرکت های هواپیمایی بتوانند نرخ های پس از آزاد سازی قیمت ها را اجرا کنند ظرف مدت یکسال شاهد تغییرات اساسی در حمل ونقل هوایی خواهیم بود .
وی از نظارت کامل بر شرکت های هواپیمایی و پروازها پس از آزاد سازی قیمت ها اشاره کرد و گفت: برنامه ریزی مناسب برای انجام پرواز به مناطقی که کمتر مورد توجه بوده در دستور کار است.
عابدزاده افزود: با آزاد سازی کامل قیمت ها، قیمت گذاری پروازها را در اختیار شرکت ها قرار می دهیم و خود آنها راساً اقدام به تعیین قیمت و اعمال آن می کنند .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت : آزاد سازی قیمت ها در بخشی از مسیرها که تردد هوایی زیادی در آن وجود دارد صورت گرفته است .
وی با بیان اینکه بیشتر شرکت های هواپیمایی ساختار لازم را برای ارائه بلیط با قیمت های متفاوت را دارند افزود: نمی توانیم منتظر افزایش تعداد ناوگان خطوط هواپیمایی کشورمان باشیم و بعد از آن اقدام به آزاد سازی قیمت ها کنیم.
وی با اشاره به اینکه در یکسال اخیر نرخ بلیت پروازها در بسیاری از مواقع زیر قیمت بوده گفت: سن ناوگان هوایی ما بالاست و همه آن هم به خاطر اعمال تحریم ها علیه کشورمان نیست بخشی از آن به خاطر آن است که سرمایه داران سودی عایدشان نمی شود و به همین خاطر وارد این عرصه نمی شوند .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود : ورود شرکت های جدید هواپیمایی هم با این نگاه صورت می گیرد که به آینده امیدوارم .
عابدزاده قیمت تمام شده یک صندلی ساعت را نزدیک به 40 دلار و نرخ متوسط یک ساعت پرواز را 80 دلار دانست و گفت: این مسئله بسیار ناعادلانه است .
وی با بیان اینکه نرخ بلیت پروازها پس از انقلاب 200 برابر شده است افزود : این درحالی است که هزینه های حمل و نقل هوایی با700 تا 800 درصد افزایش از دلار 7 تومانی هم اکنون با دلار 3500 تومانی محاسبه می شود .
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه 250 فروند هواپیما در ناوگان هواپیمایی کشور فعال هستند که نزدیک به یک میلیارد دلار ارزش دارند افزود: این در حالیست که 5 فروند هواپیمای 777 با ظرفیت 1300 صندلی یک میلیارد دلار سرمایه گذاری لازم دارد .
عابدزاده در پاسخ به سوالی درباره پرداخت خسارت ناشی از تاخیر پروازها به مسافران به مردم گفت : مردم بسیار کم برای دریافت خسارت مراجعه می کنند زیرا در پی کیفیت هستند .
وی با بیان اینکه در مجموع 3 میلیون ایرانی از حمل ونقل هوایی کشور استفاده می کنند افزود : پروازهای خطوط داخلی در 250 مسیر تعریف شده است در حالیکه 40 فرودگاه در کشور وجود دارد که شرکت های هواپیمایی رغبتی برای پرواز به آنها ندارند.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه آزاد سازی قیمت بلیت پروازها باعث می شود تا تعداد بیشتری از هموطنانمان از حمل ونقل هوایی بهره مند شوند گفت : با این کار پروازها با نرخ های متفاوت عرضه می شود و مسافران حق انتخاب بیشتری دارند .
عابدزاده تصریح کرد: در صورتیکه شرکت های هواپیمایی بتوانند نرخ های پس از آزاد سازی قیمت ها را اجرا کنند ظرف مدت یکسال شاهد تغییرات اساسی در حمل ونقل هوایی خواهیم بود .
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *