دلیل ترک تحصیل بیشتر «دانشآموزان بازمانده از تحصیل» مشکلات اقتصادی است
خبرگزاری میزان- فانی گفت: در استانهای محروم کشور، علت ترک تحصیل بیشتر دانشآموزان بازمانده از تحصیل، مشکلات اقتصادی است.
خبرگزاری میزان -
به گزارش گروه اجتماعی میزان، علیاصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش در سومین جلسه شورای هماهنگی، بهبود و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته که در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، اظهار داشت: در استانهای محروم کشور، علت ترک تحصیل بیشتر دانشآموزان بازمانده از تحصیل، مشکلات اقتصادی است.
فانی توجه دولت و استانداریها را به مناطق محروم در دولت یازدهم بی نظیر دانست و افزود: به هر میزان که استانداریها منابع خود را به آموزش و پرورش تخصیص دهند ما نیز به همان مقدار از بودجه ملی به آن استانها اختصاص خواهیم داد و این امر میتواند باعث افزایش خدمات دهی در استانها شود.
وی افزود: لازمه عدالت آموزشی این است که در تدوین برنامه ششم توسعه به استانهای زیر میانگین توجه بیشتری شود و تعداد بیشتری از استانها را تحت پوشش قرار دهیم و همه باید در خصوص انسداد مبادی بیسوادی تلاش کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیران کل استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خاطر خدماتی که در راستای محرومیت زدایی انجام دادند، گفت: امیدوارم آثار این نشست به دانشآموزان و مدارس مناطق محروم برسد.
در این جلسه مدیران کل سه استان محروم و کمتر توسعه یافته کشورگزارشی از روند اجرای طرح عدالت آموزشی ارائه دادند.
فانی توجه دولت و استانداریها را به مناطق محروم در دولت یازدهم بی نظیر دانست و افزود: به هر میزان که استانداریها منابع خود را به آموزش و پرورش تخصیص دهند ما نیز به همان مقدار از بودجه ملی به آن استانها اختصاص خواهیم داد و این امر میتواند باعث افزایش خدمات دهی در استانها شود.
وی افزود: لازمه عدالت آموزشی این است که در تدوین برنامه ششم توسعه به استانهای زیر میانگین توجه بیشتری شود و تعداد بیشتری از استانها را تحت پوشش قرار دهیم و همه باید در خصوص انسداد مبادی بیسوادی تلاش کنیم.
وزیر آموزش و پرورش ضمن تشکر از مدیران کل استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان به خاطر خدماتی که در راستای محرومیت زدایی انجام دادند، گفت: امیدوارم آثار این نشست به دانشآموزان و مدارس مناطق محروم برسد.
در این جلسه مدیران کل سه استان محروم و کمتر توسعه یافته کشورگزارشی از روند اجرای طرح عدالت آموزشی ارائه دادند.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *