فقدان آموزش عاملی برای گرایش به سمت کجرویهای اجتماعی است
خبرگزاری میزان - نورمحمدی با بیان اینکه هر تربیتی كه خمیرمایه دینی نداشته باشد ناقص و بی دوام است، گفت: فقدان آموزش و تربیت صحیح و مؤثر میتواند عاملی برای گرایش افراد به سمت كجرویهای اجتماعی باشد.
خبرگزاری میزان -
به گزارش به نقل از روابط عمومی اداره كل زندانهای استان قزوین، حسن نورمحمدی در جلسه شورای فرهنگی زندانهای استان اظهارداشت:آنچه كه می تواند رفتار را ثبات ببخشد اعتقاد و ایمان است كه در ناخودآگاه ضمیر افرا دمی تواند نهادینه شده و عمق وجود آنها راجهت دهد.
وی ادامه داد: شکی نیست که بسط و گسترش تربیت دینی یکی از اركان مهم نظام اصلاح وتربیت در زندانهاست و در همین راستا، تحولی بزرگ در نظام آموزش زندانیان در سالهای اخیر ایجاد شده تا روند بازپروری آنها اثرگذار و با دوام باشد.
نورمحمدی در ادامه بر اهمیت آموزش زندانیان تأكید كرد و گفت: آموزش با محورهای دینی ضمن جلوگیری از یاس و ناامیدی توان زندانیان را برای رویارویی منطقی با مسائل و مشکلات افزایش داده،به نحوی که به سازگاری شخصیت آنها در مواجهه با مسائل مختلف كمك کند.
معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندانهای استان قزوین تصریح كرد: هدف آموزش های دینی باید به رشد فکری مخاطبین منتهی شده تا بتواند با تجزیه و تحلیل ،مسیر درست زندگی را انتخاب كند. امروز بسیاری از كسانی كه متحمل حبس هستند صرفا و بدون در نظر گرفتن معیارها و ارزشهای حاكم بر جامعه برای پیشرفت خود تلاش کرده اند. فقدان آموزش و تربیت صحیح و مؤثر میتواند عاملی باشد تا فرد به سمت كجرویهای اجتماعی گرایش یابد. آموزش با پرورش تواما می توانند به تعالی افراد منجر شود و قطعا عدم حضور یكی می تواند باعث ایجادآسیب در رفتارها وشخصیت فرد گردد.
نورمحمدی عمده رفتارها و چارچوب شخصیتی زندانیان را در محیط زندان آرام و بانشاط معنوی ذكر كرد و بیان داشت: در برنامه های تربیتی، زندانیان مهارتهای زندگی را می آموزند و با مسائل مختلف كاربردی آشنا می شوند.می آموزند چگونه باید اظهار نظر کنند و به نظرات دیگران احترام بگذارند و بیاموزند که بیش از حد بر نظر غلط خود اصرار نداشته باشند.این دسته از آموزش گیرندگان وقتی وارد جامعه میشوند از استعدادهای برقراری رابطه مناسب با دیگران برخوردار میشوند. به حل منطقی مسئلههای زندگی رغبت نشان میدهند و مسئولیتپذیر می شوند.
وی عمده علت بزهکاریها و جرائم را، عدم تربیت صحیح ذكر كرد و خاطر نشان ساخت: آموزش نقش تعیینکنندهای در تعیین سبك زندگی افراد ایفا می كند ولی هرگز بدون در نظر گرفتن پرورش نمیتوان موفق به اصلاح شده و آسیب ها را به حداقل ممکن برسانیم. این دو همانند دوبال برای پروازند.
نورمحمدی تأكیدكرد: زندانیان با استفاده از آموزش ها و ابزار تربیت دینی باید احساس مسئولیت در برابر جامعه، نظم اجتماعی، کوشا بودن، اتکا به نفس و احترام به حقوق دیگران، را بیاموزند به نحوی که در رفتار آنها نهادینه شود.
معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندانهای استان قزوین در پایان سخنانش بیان داشت: برای رسیدن به اهداف عالیه تربیتی باید به کیفیت آموزش و بعد تربیت دینی زندانیان بر اساس مراحل و زمانبندی خاص آنها توجه شود تا آنها با کسب مهارتهای لازم، و تقویت اعتقادات دینی، فرهنگی و تربیتی خود، مسیر زندگیشان را تغییر دهند.
انتهای پیام/
وی ادامه داد: شکی نیست که بسط و گسترش تربیت دینی یکی از اركان مهم نظام اصلاح وتربیت در زندانهاست و در همین راستا، تحولی بزرگ در نظام آموزش زندانیان در سالهای اخیر ایجاد شده تا روند بازپروری آنها اثرگذار و با دوام باشد.
نورمحمدی در ادامه بر اهمیت آموزش زندانیان تأكید كرد و گفت: آموزش با محورهای دینی ضمن جلوگیری از یاس و ناامیدی توان زندانیان را برای رویارویی منطقی با مسائل و مشکلات افزایش داده،به نحوی که به سازگاری شخصیت آنها در مواجهه با مسائل مختلف كمك کند.
معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندانهای استان قزوین تصریح كرد: هدف آموزش های دینی باید به رشد فکری مخاطبین منتهی شده تا بتواند با تجزیه و تحلیل ،مسیر درست زندگی را انتخاب كند. امروز بسیاری از كسانی كه متحمل حبس هستند صرفا و بدون در نظر گرفتن معیارها و ارزشهای حاكم بر جامعه برای پیشرفت خود تلاش کرده اند. فقدان آموزش و تربیت صحیح و مؤثر میتواند عاملی باشد تا فرد به سمت كجرویهای اجتماعی گرایش یابد. آموزش با پرورش تواما می توانند به تعالی افراد منجر شود و قطعا عدم حضور یكی می تواند باعث ایجادآسیب در رفتارها وشخصیت فرد گردد.
نورمحمدی عمده رفتارها و چارچوب شخصیتی زندانیان را در محیط زندان آرام و بانشاط معنوی ذكر كرد و بیان داشت: در برنامه های تربیتی، زندانیان مهارتهای زندگی را می آموزند و با مسائل مختلف كاربردی آشنا می شوند.می آموزند چگونه باید اظهار نظر کنند و به نظرات دیگران احترام بگذارند و بیاموزند که بیش از حد بر نظر غلط خود اصرار نداشته باشند.این دسته از آموزش گیرندگان وقتی وارد جامعه میشوند از استعدادهای برقراری رابطه مناسب با دیگران برخوردار میشوند. به حل منطقی مسئلههای زندگی رغبت نشان میدهند و مسئولیتپذیر می شوند.
وی عمده علت بزهکاریها و جرائم را، عدم تربیت صحیح ذكر كرد و خاطر نشان ساخت: آموزش نقش تعیینکنندهای در تعیین سبك زندگی افراد ایفا می كند ولی هرگز بدون در نظر گرفتن پرورش نمیتوان موفق به اصلاح شده و آسیب ها را به حداقل ممکن برسانیم. این دو همانند دوبال برای پروازند.
نورمحمدی تأكیدكرد: زندانیان با استفاده از آموزش ها و ابزار تربیت دینی باید احساس مسئولیت در برابر جامعه، نظم اجتماعی، کوشا بودن، اتکا به نفس و احترام به حقوق دیگران، را بیاموزند به نحوی که در رفتار آنها نهادینه شود.
معاون سلامت،اصلاح و تربیت زندانهای استان قزوین در پایان سخنانش بیان داشت: برای رسیدن به اهداف عالیه تربیتی باید به کیفیت آموزش و بعد تربیت دینی زندانیان بر اساس مراحل و زمانبندی خاص آنها توجه شود تا آنها با کسب مهارتهای لازم، و تقویت اعتقادات دینی، فرهنگی و تربیتی خود، مسیر زندگیشان را تغییر دهند.
انتهای پیام/
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *