صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری لرستان: استفاده از پابند الکترونیک در ۷ ماهه نخست سال جاری ۴۵ درصد افزایش داشت

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۰:۴۴
کد خبر: ۴۸۰۰۸۲۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری لرستان در دیدار با رئیس سازمان زندان‌های کشور در ارتباط با عملکرد زندان در ۷ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل،گفت: بازداشتی‌ها با قرار‌های منتهی به بازداشت ۲۳ درصد کاهش، آزادی مشروط افزایش ۳ درصدی و استفاده از پابند الکترونیک افزایش ۴۵ درصدی و زندان باز و اشتغال افزایش ۲۲ درصدی داشت.

خبرگزاری میزان - غلامعلی محمدی، رئیس سازمان زندان‌های کشور و هیئت همراه با حجت الاسلام والمسلمین سعید شهواری، رئیس کل دادگستری لرستان و معاونان وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار شهواری ضمن خیر مقدم و خوش آمدگویی به میهمانان و تسلیت شهادت جمعی از نیرو‌های نظامی و انتظامی و تبریک به خانواده ایشان گفت: تلاش دادگستری استان لرستان بر پیشرفت متوازن ماموریت‌های قوه قضاییه در استان است و همواره اجرایی شدن سند تحول و برنامه عملیاتی در دستور کار بوده است.

شهواری ادامه داد: با تلاش همکاران قضایی و اداری در سال ۱۴۰۲ در دادگستری استان لرستان قریب به ۵۰۰۰ پرونده از پرونده‌های سال‌های قبل مختومه شد.

رئیس کل دادگستری لرستان در ارتباط با زندان با مقایسه عملکرد هفت ماهه نخست سال ۱۴۰۳ با مدت مشابه سال قبل افزود: بازداشتی‌ها با قرار‌های منتهی به بازداشت ۲۳ درصد کاهش، آزادی مشروط افزایش ۳ درصدی و استفاده از پابند الکترونیک افزایش ۴۵ درصدی و زندان باز و اشتغال افزایش ۲۲ درصدی داشت.

رئیس کل دادگستری لرستان خاطر نشان کرد: رویکرد دستگاه قضایی استان افزایش صلح و سازش در پرونده‌های قضایی است و از ظرفیت شورا‌های حل اختلاف جهت کاهش ورودی پرونده‌های قضایی استفاده می‌شود. بر همین اساس در هفت ماهه ابتدایی امسال با تلاش شورای حل اختلاف استان تعداد ۱۶ فقره از محکومیت‌های قصاص منتهی به رضایت و گذشت قطعی اولیای دم شد.

وی گفت: زندان‌های استان همیشه مورد توجه دادگستری بوده است و مددجویان زندان در یک برنامه ریزی منظم به صورت فصلی توسط معاونان دادگستری مورد پایش قرار می‌گیرد و در آخرین پایش که فصل پاییز امسال صورت گرفت، ۱۳۵ نفر از زندانیان در نتیجه پایش آزاد شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *