صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۶ شعبه دادگاه صلح در مرکز استان سیستان و بلوچستان افتتاح شد

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۰۷۱۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
شش شعبه دادگاه صلح در مرکز استان سیستان و بلوچستان با حضور رئیس کل دادگستری استان در راستای کاهش اطاله دادرسی افتتاح و راه اندازی شد.

خبرگزاری میزان- آیین افتتاحیه دادگاه های صلح مرکز استان سیستان و بلوچستان صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین موحدی راد رئیس کل دادگستری، اعضای شورای قضایی ،کارکنان و اعضای شورای حل اختلاف و هیئت‌های صلح، برگزار شد.

پیش از این دادگاه‌های صلح در تمام حوزه‌های قضایی استان راه اندازی شده بود و امروز هم شش شعبه دادگاه صلح با حضور شش قاضی در مرکز استان راه اندازی شد.

حجت‌الاسلام والمسلممین علی موحدی راد گفت: در راستای اجرای سند تحول قضایی راه اندازی دادگاه های صلح و توسعه ظرفیت صلح و سازش می تواند رسیدگی به پرونده های قضائی را تسهیل و شاهد کاهش اطاله دادرسی خواهیم بود

وی ادامه داد: در حال حاضر دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌ها و حوزه‌های قضایی استان راه‌اندازی شده و پرونده‌هایی که در صلاحیت این دادگاه‌ها هستند جهت رسیدگی به این شعب ارجاع می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان سیستان و بلوچستان افزود: پرونده‌های مطالبه وجه و پرونده‌های مالی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در صلاحیت رسیدگی این دادگاه‌ها قرار دارد و رای صادره قطعی است بنابراین فرایند اجرای حکم سریعتر انجام می‌گردد و این به نوبه خود باعث کاهش اطاله دادرسی می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از این پس حجم زیادی از پرونده‌ها برای رسیدگی از شورای حل اختلاف به دادگاه‌های صلح ارجاع می‌شود، افزود: امیدواریم آغاز به کار دادگاه‌های صلح موجب تسریع در رسیدگی به پرونده‌های وارده به دادگستری شود.

وی در پایان افزود: اگر در پرونده ای طرفین پرونده با هم صلح و سازش داشته باشند نیمی از هزینه های دادرسی که در زمان طرح شکایت پرداخت شده است به خواهان مسترد می‌شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *