صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۲۲۲ مورد بازرسی حقوق شهروندی در استان خوزستان انجام شد

۰۶ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۱:۴۲
کد خبر: ۴۸۰۰۶۹۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای نظارت بر حقوق شهروندی، ۲۲۲ مورد بازرسی از مراجع چهارگانه و ضابطین خاص و عام استان انجام شده است که نسبت به کل سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی با بیان این که هرگونه نقض کرامت انسانی در برخورد با مخاطبین دستگاه قضایی قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: متهم، مرتکبین جرایم، شکات، مالباختگان و بزه‌دیدگان حقوقی دارند که باید رعایت شود.

دهقانی خواستار افزایش اعضای هیئت نظارت استان شد و گفت: در سال جاری ۲۲۲ مورد بازرسی از ۲۷۱ مرجع مورد هدف انجام شد که نسبت به سال گذشته بیش از ۲۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی با تاکید بر اصول آگاه‌سازی و اطلاع رسانی متهمین از حقوق قانونی خود، گفت: صندوق‌های پیشنهادات و انتقادات در حوزه‌های قضایی بررسی و مشکلات و موارد نقض قانون بررسی می‌شود.

همچنین به صورت مستمر میز خدمت در مرکز استان و شهرستان‌ها برگزار می‌شود که این خدمت در کاهش اعتراض در نقض حقوق شهروندی و کاهش ورودی موضوعات به هیئت‌های بازرسی اثرگذار بوده است.

دهقانی گفت: راه‌اندازی سامانه اختصاصی حقوق شهروندی و طرح شکایت در این سامانه نیز بیشتر به این هدف خواهد انجامید. 

وی بر تشویق افرادی که حقوق شهروندی را به انحای مختلف رعایت می‌کنند تاکید کرد و گفت: باید با معرفی این افراد در محل خدمت، نسبت به الگوسازی رفتار آنان اقدام شود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *