صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گزارش|

پرسپولیس - شمس آذر؛ خیز گاریدو برای تصاحب صدر

۰۵ آبان ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱:۰۰
کد خبر: ۴۸۰۰۴۷۶
دسته بندی‌: ورزشی ، فوتبال
تیم فوتبال پرسپولیس در هفته نهم رقابت‌های لیگ برتر به مصاف شمس آذر می‌رود تا در صورت برد صدر جدول را قرمز پوش کند.

خبرگزاری میزان - تیم فوتبال پرسپولیس پس از ۳ هفته ناکامی در لیگ نخبگان آسیا پیش از آغاز هفته نهم لیگ برتر مقابل السد تن به شکست داد و اکنون به دنبال ادامه روند شکست ناپذیر در لیگ ایران است.

کارلوس گاریدو و سرمربی سرخپوشان که فصل جدید را با فراز و نشیب‌های فراوانی شروع کرد اکنون در آستانه قرار گرفتن در صدر جدول قرار دارد و با توجه به تعداد بازی کمتر نسبت به مدعیان در صورت پیروزی مقابل شمس آذر به صدر جدول خواهد رسید. 

در ادامه گزارش به آمار و ارقام دیدار تیم‌های پرسپولیس و شمس آذر در هفته نهم لیگ برتر فوتبال، خواهیم پرداخت:

پرسپولیس - شمس آذر؛ آسمان فوتبال ایران قرمز می‌شود؟

در ادامه رقابت‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال ایران امروز (شنبه ۵ آبان‌ماه) از ساعت ۱۹:۱۵ در ورزشگاه شهدای شهر قدس تیم‌های پرسپولیس و شمس آذر قزوین به مصاف هم خواهند رفت. موعود بنیادی‌فر این دیدار را قضاوت خواهد کرد. 

شاگردان گاریدو پس از ناکامی در لیگ نخبگان آسیا اکنون در لیگ برتر فوتبال ایران وضعیت بهتری دارد. قرمزها هر چهار دیدار اخیر خود در لیگ برتر را برنده شده‌اند و باید دید گاریدو پنجمین رقیب لیگ برتری را هم با باخت بدرقه کرده و صدرنشین خواهد شد یا نه. در سوی دیگر شمس آذر قزوین قرار دارد. تیمی که دومین فصل حضور خود در لیگ برتر را پشت سر می‌گذارد. قزوینی‌ها این فصل نتایج چندان مناسبی نداشته، اما با این وجود سبزپوشان در آخرین دیدار خارج از خانه خود برابر مس رفسنجان پیروز بوده‌اند و باید دید در اولین بازی با سرمربی جدید خود یعنی رضا مهاجری چه نتیجه‌ای در پایتخت برابر پرسپولیس خواهند گرفت.

رضا مهاجری سرمربی شمس آذر تاکنون ۱۱ بار با تیم‌های مختلف برابر پرسپولیس قرار گرفته که در هفت دیدار متحمل شکست شده است. ۲ تیم تاکنون ۲ بار مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که هر دو مسابقه با برد پرسپولیس همراه بوده است. در ۲ تقابل قبلی، هر دو تیم موفق شدند مقابل یکدیگر گلزنی کنند و این نشان می‌دهد رویارویی‌های پرسپولیس و شمس آذر همواره پرگل بوده است.

در جدول مسابقات پرسپولیس با ۱۴ امتیاز در رده دوم جدول قرار دارد و شمس آذر نیز با کسب ۷ امتیاز پایین‌تر از استقلال در رده دوازدهم جای گرفته است. پرسپولیس با دریافت تنها ۲ گل پس از گل‌گهر بهترین خط دفاعی لیگ را تا به اینجای فصل از آن خود کرده و این عملکرد از درخشش گندوز نیز سرچشمه می‌گیرد. در سوی دیگر خط دفاعی شمس آذر متزلزل نشان داده با دریافت ۹ گل یکی از خطوط دفاعی ضعیف لیگ را تشکیل می‌دهند.

پرسپولیس در پایان هفته هشتم، با ۶ بازی ۱۴ امتیاز داشت و در رده دوم جای گرفته بود. این تیم صاحب بیشترین میانگین امتیاز در هر بازی است. سرخ‌ها در صورت پیروزی در این بازی شانس صدرنشینی دارند و در صورت باخت ممکن است تا پایان این هفته تا رده ششم سقوط کنند. پرسپولیس تنها تیم بدون باخت است و تنها تیم این فصل محسوب می‌شود که در تمام بازی‌ها گل زده است. این تیم در ۶ بازی گذشته در لیگ به ۴ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است. پرسپولیس با ۴ برد به همراه کلین‌شیت پای به این دیدار می گذارد. شمس‌آذر در ۶ هفته اخیر به یک پیروزی، ۳ تساوی و ۲ شکست رسیده است.

شمس‌آذر از زمان صعود به لیگ برتر با هدایت سعید دقیقی به میدان رفته، اما این سرمربی از هدایت این تیم کناره‌گیری کرد. رضا مهاجری سرمربی جدید شمس‌آذر است که از این مسابقه کار خود را در این تیم آغاز خواهد کرد.

در پرسپولیس محمدحسین کنعانی‌زادگان مدافع پرسپولیس با ۲ گل بهترین گلزن این تیم است. شمس‌آذر در این فصل ۶ گل زده که این ۶ گل توسط ۶ بازیکن مختلف به‌ثمر رسیده است. علی آزادمنش مدافع این تیم با کسب نمره خوب بهترین بازیکن این فصل شمس‌آذر است.

کارلوس گاریدو سرمربی سرخپوشان در این مسابقه غایبین مهمی دارد از جمله محمدحسین کنعانی‌زادگان، ایوب العملود، اوستون اورونوف و فرشاد فرجی که از مهره‌های اصلی ترکیب این سرمربی اسپانیایی در چند بازی اخیر قرار دارند در بازی با شمس آذر حضور نخواهند داشت. حال با این تفاسیر باید ببینیم شمس آذر می‌تواند با مربی جدید خود از سد پرسپولیسی بگذرد که لحظه شماری می‌کند تا به صدر جدول برسد یا اینکه با وجود چمن نامطلوب ورزشگاه شهدای شهر قدس باید شاهد یک بازی بدون گل و بی‌کیفیت باشیم. 

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *