صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

خطیب جمعه تهران: جزایر سه گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود

۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷:۲۹
کد خبر: ۴۸۰۰۴۱۹
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
امام جمعه موقت تهران گفت: حمایت سه کشور اروپایی از ادعا‌های واهی درمورد جزایر ایرانی در مقطع فعلی به دلیل حمایت از رژیم صهیونیستی است، اما آن‌ها باید بدانندکه این جزایر، ملک ایران بوده، هست و خواهد بود.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه دینداری هزینه دارد و باید برای آن هزینه داد، گفت: در راه دینداری آنقدر اذیت می‌کنند و کشتار راه می‌اندازند تا شما دست از دین بردارید؛ به فضل خدا در ۴۵ سال انقلاب اسلامی زورشان نرسیده و نخواهد رسید. دشمن مدام در حال تلاش علیه شماست. سخن از این دولت و آن دولت نیست، بلکه آن‌ها با هویت دینی شما مخالفند.

وی افزود: باید در مقابل توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن بیدار بود، چون دشمن مدام در حال تلاش علیه شماست. قرآن کریم هفت راه را برای مقابله با توطئه‌های دشمن ذکر کرده است که اولین راه بیداری مدام و هوشیاری نظامی است که الحمدلله نیرو‌های مسلح با اتکا به بازو‌های پرتوان شما ملت گفته است اگر اسرائیل دست از پا خطا کند با عملیات وعده صادق ۳ آن‌ها را می‌کوبند. دشمن می‌خواهد غافل شوید، اما باید آمادگی در عرصه‌های مختلف فرهنگی، اقتصادی و روانی و همه نوع آمادگی داشته باشیم. بحمدلله امتی آماده و همراه داریم که در مقابل دنیای کفر ایستاده و به فضل خدا پیروز میدان است.

خطیب جمعه تهران با اشاره به سالروز اعتراض و افشاگری امام (ره) علیه پذیرش قانون کاپیتولاسیون در سال ۱۳۴۳، گفت: شاه با کاپیتولاسیون مصونیت آمریکایی‌ها را پذیرفت یعنی یک سگ آمریکایی در این کشور مصونیت داشته باشد، اما شخص اول مصونیت نداشته باشد؛ امام (ره) با شنیدن این موضوع فرمودند که «عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از بین رفت و ملت ایران را از سگ‌های آمریکایی پست‌تر کردند، من اعلام خطر می‌کنم. ارتش ایران، علمای ایران و مراجع اسلام، نجف، قم، تهران، شیراز و مشهد اعلام خطر می‌کنم.» این مردم بزرگ در آن روز اعلام خطر کرد شاید در آن روز قیام بزرگ صورت نگرفت، اما بذر انقلاب کاشته شد و در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ به بار نشست و سراسر ایران «مرگ بر آمریکا» شد.

وی در ادامه در سخنانی ضمن بزرگداشت شهید سنوار خاطرنشان کرد: یحیی سنوار ۲۰ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی شکنجه شد و آخر عمرش نیز توسط شقی‌ترین آدم‌ها یعنی رژیم جلاد صهیونیستی به شهادت رسید. این شهادت جای تبریک و تسلیت به بازماندگان دارد، اما تبریکش بیشتر است که انسان به دست آدمای پستی مثل رژیم صهیونیستی شهید شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی با اشاره به شهادت هاشم صفی‌الدین نیز گفت: این شهید بعد از سیدحسن نصرالله به شهادت رسید، اما بمباران به حدی بود که نمی‌گذاشتند بروند و جنازه‌ها را بیاورند؛ شهید سیدهاشم صفی‌الدین به تعبیر مقام معظم رهبری سید مجاهد رشید و فداکار، ستاره درخشان دیگری در آسمان جهاد در راه قدس، راه قدس شریف را مزین کرد او از برجسته‌ترین شخصیت‌های بزرگ حزب الله و یار همیشگی سیدحسن نصرالله بود. خوشا به سعادتش که در راه دین و ایمانشان این چنین عاشقانه به دیدار دوست رفت. شخصیتی که به معنای دقیق کلمه می‌توانست جای خالی سیدحسن را پر کند.

وی همچنین گفت: امروز سالگرد شهادت آرمان عزیز، آرمان علی‌وردی است که او را مظلومانه به شهادت رساندند.

خطیب جمعه تهران با اشاره به موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی اظهار داشت: از سال ۱۳۵۰ شمسی که شاه بحرین را واگذار کرد، قصه جزایر سه‌گانه مطرح شد؛ سالی نیست که این‌ها موضوع جزایر سه‌گانه بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک را مطرح نکنند، اما فرق این‌بار همراهی سه کشور اروپایی است. دلیل همراهی سه کشور اروپایی حمایت از رژیم صهیونیستی است، چون می‌بینند امروز ایران قدرتمند کانون حمایت از جبهه مقاومت است؛ لذا آن‌ها با انگیزه حمایت از رژیم صهیونیستی این ادعای واهی را مطرح کردند آن‌ها بدانند، جزایر سه گانه ملک ایران بوده، هست و خواهد بود.

وی افزود: امروز قدرتمندترین دولت منطقه، ایران اسلامی است. دشمن جرات چپ نگاه کردن به ایران هم ندارد چه برسد که بخواهد خاک ایران را اشغال کند. فقه شیعه حفظ نظام و مرز‌های اسلام را از واجبات می‌داند. دشمن دید که ملت ایران چگونه سیلی محکمی به صدام حسین زد، اگر صدام‌ها بخواهند دست از پا خطا کنند سیلی محکم‌تری از ملت ایران خواهند خورد و به فضل خدا یک وجب از خاک ایران اسلامی از دست نخواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد خاتمی گفت: خداوند متعال امت‌هایی که ستم کردند را نابود خواهد کرد و یقین داشته باشید که رژیم جلاد صهیونیستی نیز از بین خواهد رفت و روزی جشن پیروزی جبهه مقاومت را خواهیم گرفت. حضرت آقا فرمودند در صف آرایی جبهه مقاومت در مقابل جبهه شرارت پیروزی از آنِ مقاومت است. مستندِ رهبر انقلاب برای بیان این موضوع، قرآن کریم است که می‌فرماید «فَانَّ حِزبَ الله هُمُ الغالِبون».

وی با اشاره به دلایل هدف قرار دادن رهبران جبهه مقاومت، تاکید کرد: صهیونیست‌های جنایتکار می‌خواهند، سازمان‌های مقاومت را در هم بشکنند، اما غافل از آنکه پایه این سازمان‌ها براساس تقوا بنا نهاده شده و شکستنی نیستند. جبهه مقاومت فقط درگیر جنگ با رژیم صهیونیستی نیست، بلکه درگیری با آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس و در یک کلام دنیای استکبار است. امروز جبهه مقاومت با دنیای استکبار می‌جنگد و ما به سربازان جبهه مقاومت می‌گویم که به وعده خدا مطمئن باشید که می‌فرماید «ولا تهنوا ولا تحۡزنوا وأنتم ٱلۡأعۡلوۡن إن کنتم مؤۡمنین».

خطیب جمعه تهران با اشاره لزوم مقابله با جنگ روانی دشمن، گفت: دیدید که درباره سردار قاآنی چه شایعاتی مطرح کردند، لذا باید در مقابل جنگ روانی دشمن مراقبت کنید به گسترش شایعات دامن نزنید و تا زمانی که از خبری مطئن نشده‌اید آن را بازنشر نکنید.

وی در ادامه گفت: در موضوع جبهه مقاومت ۲ سند بالادستی داریم؛ نخست اینکه امام خمینی (ره) فرمود «اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود»؛ و دوم، فرمایشات امام مسلمین رهبر معظم انقلاب است که فرمودند راه حل مشکل فلسطین این است که هر فلسطینی یک رأی داشته باشد و حاکمان خود را انتخاب کنند. 

خطیب جمعه تهران با اشاره به پویش ایران همدل گفت: به حمدالله مردم ایران در این پویش افتخار آفریدند، به ویژه بانوان که برای هدایای مردمی به مظلومان غزه صف کشیدند، این افتخار دیگری بر پرونده افتخارات ملت بزرگ ایران است.

بنابر گزارش صداوسیما، وی همچنین ضمن قدردانی از مواضع رئیس‌جمهور در حمایت از مقاومت اسلامی در شانزدهمین اجلاس سران بریکس گفت: آقای عباس عراقچی وزیر امور خارجه پرتلاش کشورمان نیز همانند شهید امیرعبداللهیان برای حمایت از جبهه مقاومت مدام در تلاش است. این یعنی وحدت و خط مشترکی که الحمدالله در تمام ملت ایران دیده می‌شود و خلاصه آن چیزی نیست جز مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل.

انتهای پیام/


برچسب ها: نماز جمعه تهران

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *