صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: با اجرای خوب قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی شاهد تثبیت مالکیت در جامعه هستیم

۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۱:۵۰
کد خبر: ۴۸۰۰۳۰۷
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی با اشاره به نتایج اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی در مورد اموال غیر منقول و همچنین قانون جدید شورای حل اختلاف، اظهار امیدواری کرد که با اجرای خوب این ۲ قانون مهم، انشاالله شاهد تثبیت مالکیت، پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و بهبود شرایط ایجاد صلح و سازش در جامعه باشیم.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام و المسلمین زرندی در جمع قضات دادگاه‌های تجدید نظر و کیفری یک استان خراسان رضوی با تقدیر از زحمات قضات شریف و کارکنان خدوم، کار در دستگاه قضایی را از منظر دنیوی سخت، اما نتیجه خدمت در این مجموعه را به لحاظ معنوی شیرین دانست و با اشاره به روایاتی از پیامبر اکرم (ص) و امام جعفرصادق (ع) افزود: همانگونه که خداوند متعال مردم را خانواده خود می‌داند و به آنان محبت و لطف بی پایان دارد، ما نیز باید رویه‌ای را که در قبال خانواده خود در پیش می‌گیریم در برابر مردم اتخاذ کنیم و این رویه چیزی جز مهربانی با مردم نمی‌تواند باشد، چرا که هر قدر با مردم مهرباتر باشیم، بیشتر مورد عنایت و توجه خداوند متعال قرار می‌گیریم.

وی با اشاره به مفاد سند تحول قوه قضاییه گفت: اجرای این سند توانسته روند جدیدی از خدمت رسانی حقوقی به شهروندان گرانقدر را ایجاد کند و نگاه متعالی به این سند نیز این امکان را ایجاد میکند تا با ابتکار عمل، به دنبال خدمات نو آورانه به مراجعان باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرندی با تأکید بر لزوم پایبندی همگانی به قانون گفت: در حال پیاده سازی ۲ قانون مهم و سرنوشت ساز در زمینه نحوه ارائه خدمات حقوقی، یعنی  قانون جدید شورا‌های حل اختلاف  و قانون الزام به تنظیم سند اموال غیر منقول هستیم و با توجه به میزان تأثیر گذاری این قوانین، باید همه پای کار اجرای مطلوب آن باشیم تا انشاالله نفع آن به جامعه برسد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی گفت: دستگاه قضایی رکن اساسی حاکمیتی نظام است و همه باید در کنار قوه قضاییه به دنبال اجرای قانون و خدمت به مردم باشند چرا که در آینده، به لحظه لحظه این خدمات در پیشگاه خداوند متعال به شدت نیازمند خواهیم بود و همه به خوبی می‌دانیم که خداوند اجر و پاداش نیکوکاران را ضایع نخواهد کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین زرندی خطاب به عزیزانی که آرزو داشتند تا در کنار شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید سید حسن نصرالله جهاد کنند و به شهادت برسند گفت: امروز، عرصه خدمت به کشور و مردم صبور و مقاوم، بزرگترین عرصه مجاهدت فی سبیل الله است و هر مسئولی باید جایگاه حقوقی خود را یک سنگر برای دفاع از میهن و امت اسلامی و یک مکان برای رشد و توسعه کشور بداند، بر این اساس تمامی این مناصب سنگر دفاع از نظام و عرصه خدمت به مردم و به مثابه جهاد فی سبیل الله است و بدیهی است که در این مسیر نباید هیچ شرایطی جز کار خالصانه و مؤمنانه مطرح باشد.

وی با اشاره به نتایج اجرای قانون الزام به تنظیم اسناد رسمی در مورد اموال غیر منقول و همچنین قانون جدید شورای حل اختلاف، اظهار امیدواری کرد که با اجرای خوب این ۲ قانون مهم، انشاالله شاهد تثبیت مالکیت، پیشگیری از وقوع بسیاری از جرایم و بهبود شرایط ایجاد صلح و سازش در جامعه باشیم.

گفتنی است در این جلسه، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاونین رئیس کل دادگستری و تعدادی از قضات محاکم کیفری یک و تجدید نظر استان خراسان رضوی نکاتی در زمینه نحوه اجرای مطلوب قانون شورا‌های حل اختلاف، قانون الزام به تنظیم سند رسمی اموال غیر منقول و استقرار محاکم صلح ارائه کردند. در این جلسه همچنین بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی، اجرای کارگاه‌های تخصصی و نشست‌های هم اندیشی در این زمینه‌ها تأکید شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *