صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

جرم سرقت در استان تهران ۱۸ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۷:۴۷
کد خبر: ۴۸۰۰۰۵۸
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران گفت: با توجه به اقداماتی که از طریق دادگستری تهران و دادسرا‌ها و شورای پیشگیری و استانداری و فرمانداری‌ها انجام شده جرم سرقت ۱۸ ونیم درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

خبرگزاری میزان- نیکوکار در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: ۱۲ کارگروه در حوزه اقتصاد مقاومتی با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه در سال ۹۸ از باب کمک به تولید تشکیل شده است و با همکاری استانداری و دیگر ارگان‌ها تشکیل جلسه می‌دهند تا موانع تولید را برطرف کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران افزود: حامی تولید، تجارت، صنایع و کشاورزی هستیم و هدف تشکیل این کارگروه‌ها هم همین است تا کمک کار باشند و مشکلات را برطرف کنند.

وی با اشاره به رصد کردن برخی تبلیغات در صداوسیما و مراکز فضای مجازی با بیان اینکه بیشتر تبلیغات پرتکرار را رصد می‌کنیم، گفت: تبلیغات مربوط به کارخانه‌های موتورسیکلت، سرا‌ها و فروشگاه‌های بزرگ را رصد می‌کنیم تا اگر به تعهدات خود عمل نکنند و تولید پرونده داشته باشند، تذکرات لازم را بدهیم.

وی با اشاره به جرایم، پرتکرار در تهران گفت: بالاترین جرم سرقت تعزیری است و ۱۸ ونیم درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.

نیکوکار با اشاره به اینکه جرم دوم کلاهبرداری است، افزود: سومین مورد توهین به اشخاص است و موارد بعدی، تحصیل مال نامشروع، ضرب و حرج، تهدید و خیانت در امانت و افتراست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری تهران افزود: در شهرستان‌های استان تهران سیمای جرایم شامل سرقت مستوجب تعزیر، توهین، ضرب و جرح عمدی، کلاهبرداری، تهدید، تحصیل مال از طریق نامشروع است.

وی تاکید کرد: دادگستری استان تهران با اعطای نهاد‌های ارفاقی به محکومان جرم سرقت بشدت مخالفت می‌کند. برای این محکومان استفاده از پابند الکترونیک نیز موافقت نمی‌شود.

نیکوکار عنوان کرد: طبق دستور العمل دادستان کل کشور، محکومانی که سابقه تکرار جرم داشته باشند، ولی آزاد هستند، تحت نظر قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به راه‌اندازی مراکز مشاوره خانواده گفت: تعداد ۳۳ مرکز مشاوره و ۱۶۵ مشاور در تهران داریم و همچنین در شهرستان‌ها ۱۶ مرکز و ۸۰ مشاور داریم.

تکمیل می‌شود /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *