صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: اموال تملیکی باید در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۱:۳۵
کد خبر: ۴۸۰۰۰۴۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به اهمیت تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اشاره کرد و گفت: این اموال بیت المال و حق الناس است و باید در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

خبرگزاری میزان-با حضور عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، غلامی معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی کشور و مسئولان مربوطه و حضور ویدیو کنفرانس روسای دادگستری و دادستان‌های حوزه‌های قضایی، جلسه تعیین تکلیف کالا‌های رسوبی موجود در انبار‌های اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان و بررسی علل رسوب این اقلام در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد.

ناصر عتباتی در این جلسه گفت: بخش عمده‌ای از توان تشکیلات قضایی برای نظارت و تعیین تکلیف اموال انبار‌های تملیکی است که نتیجه آن این بوده که در طی چند سال اخیر آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر در حوزه تعیین تکلیف این اموال بود.

وی در ادامه به خرید انبار جدید اموال تملیکی استان اشاره و گفت: این انبار اقدام بسیار خوبی برای نگهداری اموال سازمان است، ولی نیاز است برای تجهیز و قفسه بندی این انبار به منظور نگهداری اصولی و استاندارد تامین اعتبار لازم صورت پذیرد.

رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی به بازدید ماه قبل از انبار‌های اموال تملیکی استان با حضور اجتهادی رئیس سازمان اموال تملیکی کشور پرداخت و گفت: با توجه به تاکید ریاست قوه قضاییه و دادستانی کل کشور در بازدیدی که با حضور اجتهادی صورت گرفت مقرر شد که کالا‌های موجود در این انبار‌ها به قید فوریت تعیین تکلیف شوند از این رو امروز این جلسه با حضور غلامی معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی کشور و اختیارات کامل وی تشکیل شده است تا کالا‌ها مورد به مورد بررسی و مصداقی تعیین تکلیف شوند.

عتباتی در پایان بر اهمیت تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی تاکید و اظهار داشت که این اموال بیت المال و حق الناس است و باید همه کمک کنند که این کالا‌ها در سریعترین زمان ممکن تعیین تکلیف شوند.

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: در حوزه تعیین تکلیف اموال تملیکی چالش‌های جدی وجود دارد که اگر بتوان یک مدیریت عالمانه و دقیقی در این حوزه داشت بسیاری از این چالش‌ها مرتفع می‌شود.

مجیدی در ادامه به اهمیت ضربه زدن به بنیان‌های مالی قاچاقچیان نیز تاکید و از قضات خواست با توجه به اینکه بخشی از این امر وصول جرایم جرم قاچاق است باید این مهم چه در دادگستری و چه در تعزیرات حکومتی مدنظر قرار گیرد.

در ادامه جلسه غلامی معاون بهره‌برداری و فروش سازمان اموال تملیکی کشور ضمن تقدیر از توجه و اقدامات ارزشمند رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان به امور مربوط به اموال تملیکی گفت که توضیحاتی که عتباتی و مجیدی ارائه کردند نشان از اشرافیت کامل به امور و وضعیت اموال موجود در انبار‌های تملیکی است.

غلامی ادامه داد: طی سه سال گذشته میزان تعیین تکلیف اموال تملیکی کشور ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده که نسبت به سال‌های قبل رشد ۵۶۱ درصدی داشته است و نقش استان آذربایجان غربی در این خصوص از جمله کسب رتبه سوم کشوری با فروش ۳۰۰ میلیارد تومان در شش ماهه سال جاری و رتبه سوم کشوری در استفاده از روش‌های نوین بی بدیل است.

در ادامه جلسه رستمی مدیر کل ارزیابی و فروش سازمان اموال تملیکی کشور و سایر اعضای حاضر به بیان گزارشات و نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوع جلسه و تسریع و رفع مشکلات پیش روی تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های اموال تملیکی با بیان مصداقی ارائه و مقرر شد با توجه به حضور مسئولان کشوری سازمان اموال تملیکی کشور تا روز پنجشنبه در استان، موارد بررسی و مصوباتی در راستای رفع مشکلات به تصویب رسیده و اجرایی شود.

انتهای پیام/


برچسب ها: اموال تملیکی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *