صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

تصویب طرح مدیریت یکپارچه شهری به کجا رسید؟

۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۳:۵۲
کد خبر: ۴۷۹۹۹۸۵
عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: تصویب طرح یکپارچه مدیریت شهری بستگی به عملکرد مجلس دارد و اگر مجلس به امور سرعت دهد و بررسی آن در صحن را قطعی کند، قبل از انتخابات شورا‌ها تصویب خواهد شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش شهر، ناصر امانی با بیان اینکه یکی از آرزو‌های ما ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است که در دوره گذشته به مجلس رفت، اظهار کرد: در دوره قبلی روند بررسی در کمیسیون‌های مختلف طولانی شد؛ البته در ابتدا لایحه بود که آقای روحانی به مجلس داد، اما در مجلس تغییر ماهیت یافت و به طرح تبدیل شد.

وی با اعلام اینکه این طرح در حال حاضر در دستور کار مجلس قرار گرفته است، یادآور شد: امروز بحث مجلس روی شوراست؛ در واقع مواردی که مربوط به انتخاب اعضای شورا و نحوه انتخاب برگزاری انتخابات است، مورد بررسی قرار گرفته است.

امانی همچنین تصریح کرد: قطعاً بررسی‌ها به شهرداری و وظایف آن هم خواهد رسید که در آن فرآیند باید ۲۱ وظیفه بر اساس قانون برنامه پنج ساله سوم از دولت به شهرداری‌ها منتقل شود. امیدواریم این لایحه مدنظر قرار بگیرد و به صحن مجلس بیاید و اگر این اتفاق بیفتد شاهد اجرای مدیریت یکپارچه شهری خواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: اگر این طرح اجرا شود بسیاری از ناهماهنگی‌هایی که امروز در شهر و بین واحد‌های خدمات‌رسان وجود دارد به این واسطه رفع می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تصویب این طرح جهت اجرا در دوره ششم مدیریت شهری انجام خواهد شد یا خیر؟»، گفت: تصویب این طرح بستگی به عملکرد مجلس دارد و اگر مجلس به امور سرعت دهد و بررسی آن در صحن را قطعی کند، قبل از انتخابات شورا‌ها تصویب خواهد شد، اما اگر قرار باشد بررسی‌ها یک سال دیگر هم زمان ببرد، قطعاً به این دوره نخواهد رسید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *