صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۷۶ درصد از اسناد حدنگاری اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان صادر شده است

۰۱ آبان ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۴:۳۳
کد خبر: ۴۷۹۹۹۰۱
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان از حدنگاری ۷۶ درصد از اراضی کشاورزی در استان خبر داد.

خبرگزاری میزان-جلسه‌ای با موضوع بررسی موانع و مشکلات عدم تکمیل حد نگاری اراضی و املاک پهنه جغرافیایی استان با حضور مهدی افتخاری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان سیستان و بلوچستان، ابوالفضل احمدزاده معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و قاضی ویژه حدنگاری استان، مدیریت امور اراضی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، جهادکشاورزی استان و سایر دستگاه‌های مرتبط در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان برگزار شد.

در این جلسه، مهدی افتخاری مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان با اعلام صدور ۷۶ درصد از اسناد کشاورزی استان افزود: با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تفاهم نامه‌ای منعقد شده است که براساس آن می‌توانیم با سرعت ۱۰۰ درصد اسناد مالکیت روستائیان را صادر و به مالکان تحویل کرد.

در ادامه جلسه ابوالفضل احمدزاده معاونت حقوق عامه دادسرای عمومی و قاضی ویژه حدنگاری استان گفت: تمام دستگاه‌های مرتبط با قانون جامع حدنگار در این جلسه حضور دارند و اگر احیانا دستگاهی وظایف خود را انجام نداده باشد باید علت این کار را اعلام کند. چرا که بازه زمانی که ریاست کل دادگستری استان به منظور تکمیل حدنگاری اراضی استان اعلام کرده اند یک ماه است.

وی ادامه داد: اگر نهادی وظیفه خود را به صورت کامل انجام ندهد از دستور عمل ترک فعل مدیران استفاده خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، در این جلسه کلیه دستگاه‌های مرتبط با اجرای قانون جامع حدنگار، مسائل و موانع موجود در خصوص تکمیل حدنگاری اراضی استان را بیان کردند که با ارشادات و راهنمایی‌های مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان راه کار‌های لازم ارائه شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *