صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

نماینده مجلس: اختصاص نقدینگی بیشتر به شهرستان‌ها می‌تواند مردم را در شهر و روستای خود ماندگار کند/ اراده رونق شهرستان‌ها در دولت وجود دارد

۰۴ آبان ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۰:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۹۷۸۶
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نماینده مردم مشکین شهر در مجلس با بیان اینکه اراده رونق شهرستان‌ها در دولت وجود دارد گفت: ما می‌توانیم با اختصاص نقدینگی بیشتر به استان‎های دیگر به ویژه روستاها مردم را در شهر و روستای خود ماندگار کنیم.

خبرگزاری میزان - وضعیت نامناسب معیشتی در شهرستان‌ها، به‌ویژه مناطق کم‌برخوردار باعث مهاجرت ساکنان این مناطق به تهران شده است.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهور در اولین نشست خبری خود گفته بود: باید تمرکز را از مراکز شهر‌ها برداریم و باید تلاش کنیم توسعه را جا‌هایی ببریم که امکان توسعه دارد.

بابک رضازاده در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به ضرورت رونق شهرستان‌ها و برداشتن تمرکز سرمایه از تهران بیان کرد: این کار امکانپذیر است به شرطی که دولت برنامه‌های خود را متمرکز کند. به عنوان مثلا سد سبلان در استان اردبیل احداث شده و می‌توانیم ۳۴۰۰ هکتار زمین را آبیاری کند اما هنوز اعتبار آن تامین نشده است.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس ادامه داد: در حال حاضر جمعیت شهرستان اردبیل رشد منفی دارد در شهرستان‌های گرمی، خلخال نیز جمعیت به استان تهران سرازیر می‌شود و نگرانی‌های زیادی درباره تامین آب، شغل، حجم ترافیک و دیگر معضلات در حال افزایش است.

وی با بیان اینکه با تفکر ۶۳ درصد نقدینگی در تهران و ۳۷ درصد کل ایران هیچ کاری نمی‌شود در شهرستان‌ها انجام داد گفت: در حالیکه با اقدامات علمی و فنی می‌شود مردم را در شهرستان‌‎های خود نگه داشت. این اقدامات با برنامه‌ریزی دولت امکانپذیر خواهد بود.

رضازاده اظهار کرد: ما می‌توانیم با اختصاص نقدینگی بیشتر به استان‎های دیگر به ویژه روستاها مردم را در شهر و روستای خود ماندگار کنیم. در حال حاضر ما در استان اردبیل چیزی به نام آزادراه نداریم یا بیمارستانی که تخت اضافه داشته باشد وجود ندارد و این از عدالت به دور است. هنوز هم یک بیمارستان ۱۰۵ ساله پذیرای بیماران است که به دلیل فرسودگی هر لحظه احتمال دارد ریزش کند و جان بیماران به خطر بیفتد.

این نماینده مجلس گفت: دولت باید به رونق و بروز کردن امکانات شهرستان‌ها رسیدگی و توجه ویژه داشته باشد، امکانات زیادی در شهرستان‌ها وجود دارد که آماده بهره‌برداری یا سرمایه‌گذاری است اما نیاز به برنامه دارد و این اراده در دولت و رئیس جمهور وجود دارد اما باید کمک کنیم. در این روزها نیاز به اتحاد داریم تا در مقابل دشمنان خارجی بایستیم و به آبادانی کشور بپردازیم.

انتهای پیام/

 


برچسب ها: نماینده مجلس

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *