صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اختصاص ۷۰۰۰ میلیارد تومان به بندر امام خمینی (ره) برای توسعه زیرساخت‌ها

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵:۳۸
کد خبر: ۴۷۹۹۲۱۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بندر بزرگ امام خمینی (ره) پیشرو در توسعه دریامحور محسوب می‌شود، گفت: امسال سرمایه‌ای بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بحث توسعه زیرساخت‌ها، توسعه اراضی بنادر، اسلکه و انتقال دروازه اصلی در مجتمع بندری امام خمینی (ره)، اختصاص یافته است.

خبرگزاری میزان - به گزارش وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی؛ علی فتحی با اشاره توسعه زیرساخت‌های بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: بندر بزرگ امام خمینی (ره) پیشرو در توسعه دریامحور محسوب می‌شود و به همین لحاظ امسال سرمایه‌ای بالغ بر ۷۰۰۰ میلیارد تومان در بحث توسعه زیرساخت‌ها، توسعه اراضی بنادر، اسلکه و انتقال دروازه اصلی اختصاص داده‌ایم و به دلیل اینکه توسعه زیرساخت‌ها و انتقال اراضی را داریم طبیعتاً باید دامنه و دروازه خود بندر هم متناسب با آن توسعه پیدا کند.

وی افزود: همه این موارد در دستور کار ما قرار داد و امروز هم که پروژه‌ها را مشاهده کردیم با سرعت خوبی در حال انجام است و این امکان را ایجاد کرده که هر چه سریع‌تر شاهد ارتقای سطح ظرفیت و جذب سرمایه‌گذاری در بندر امام خمینی (ره) باشیم.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه توسعه زیرساخت‌ها این امکان و فرصت را ایجاد می‌کند که سرمایه‌گذاران و بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در اراضی حضور پیدا کنند، عنوان کرد: این موضوع رونق و توسعه اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

فتحی در مورد سایر بنادر استان خوزستان هم گفت: متناسب با بندر امام خمینی (ره)، توسعه سایر بنادر تابعه استان خوزستان را داریم که در دستور کار و سیاست‌گذاری سازمان بنادر و دریانوردی قرار دارد تا متناسب با ظرفیت و نیاز توسعه یابند؛ در مجموع استان خوزستان برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین سازمان بنادر برنامه‌ریزی‌های خاصی دارد و برای هر کدام از بنادر متناسب با شرایطی که دارند، برنامه ریزی کرده است.

وی در مورد اعتبارات فراهم شده جهت توسعه زیرساخت‌ها نیز، خاطر نشان کرد: سازمان در حال حاضر برای توسعه زیرساخت‌ها، حفظ مجموعه و توسعه ظرفیت‌های موجود، بیش از ۹۶ همت در کل کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و انشاءالله تاثیرات مطلوب و خاص خود را به دنبال خواهد داشت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *