صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۲۵۰ فقره سند مالکیت روستای میاندشت شهرستان دشتستان به مالکان واگذار شد

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۵:۳۲
کد خبر: ۴۷۹۸۸۷۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
۲۵۰ فقره سند مالکیت اهالی روستای میاندشت شهرستان دشتستان در استان بوشهر در آیینی با حضور جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی استان به مالکان اهدا شد.

خبرگزاری میزان- در آئینی با حضور رئیس کل دادگستری استان بوشهر، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار دشتستان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی، ۲۵۰ فقره سند مالکیت اهالی روستای میاندشت شهرستان دشتستان به مالکان آن‌ها اهدا شد.

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در این مراسم، اظهار کرد: تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر هویت‌بخشی به مالکیت‌ها در برنامه ششم و هفتم توسعه و همچنین سیاست‌های تحولی قوه قضاییه و به تبع آن سازمان ثبت اسناد و املاک در راستای اجرای الزامات قانون جامع حدنگار، تکالیف سازمان‌های مرتبط در این زمینه را مشخص کرده و با هدف دفاع از امنیت غذایی و حفظ و حراست از مالکیت‌های روستاییان و کشاورزان، مبحث تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی و املاک روستایی را در دستور کار داریم.

وی در تشریح اهمیت سند مالکیت مسکونی روستایی، گفت: مهاجرت معکوس از شهر‌ها به روستاها، افزایش بهای خانه‌های روستایی، سهولت در ارائه تسهیلات بانکی به روستاییان، حل اختلافات ملکی از جمله اهداف طرح سنددار کردن املاک روستایی و شهری است.

مهرانگیز گسترش عدالت در سراسر کشور را رویکرد قوه قضاییه دانست و تصریح کرد: صدور سند مالکیت روستایی یکی از مسائل معطل مانده طی چند دهه گذشته است که با همت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حال تحقق است.

ابراهیم رضایی نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم تلاش جمعی همه مسئولان شهرستان و استان برای گره‌گشایی از مسائل ثبتی بوشهر را مورد تقدیر قرار داد و بیان کرد: موانع درون استانی و درون شهرستانی برای صدور اسناد به متصرفان قانونی با کار مشترک، برنامه‌ریزی و همکاری منظم برطرف شد که این همکاری همچنان باید میان دستگاه‌ها ادامه داشته باشد.

رضایی افزود: تثبیت مالکیت مالکان و بهره گیری از مزایای ملک از جمله دستاورد‌های مهم صدور سند ثبتی برای اهالی مناطق عسلویه، آبپخش ودیگر مناطق استان، اتفاق مهمی بود که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی محقق شد.

فرماندار دشتستان نیز در این آیین با اشاره به اهدای ۲۵۰ سند مالکیت به مردم روستای میاندشت این شهرستان، گفت: صدور سند ثبتی از جمله آرزو‌های دیرینه اهالی این روستا بود که با تلاش جمعی همه مسئولان محقق شد.

وی اسناد مالکیت ثبتی را یکی از دغدغه‌های مهم مردم دانست و ادامه داد: خوشبختانه امروز گام بلندی برای تحقق این مطالبه و رفع دغدغه مردمی به همت همه خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی برداشته شد.

محمد رضا بزرگمهر مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان بوشهر نیز در ادامه این مراسم عنوان کرد: برنامه عملیاتی اداره کل ثبت در سال جاری با تمرکز بر اتمام حدنگاری و صدور اسناد مالکیت اراضی مسکونی و کشاورزی است و اراضی مسکونی روستایی که دارای سند مالکیت دفترچه‌ای هستند، عملیات نقشه‌برداری و تشکیل پرونده به منظور دریافت سند حدنگاری، برای اهالی به صورت رایگان است و از مردم خواست از این فرصت جهت تعویض اسناد مالکیت دفترچه‌ای به حدنگار استفاده کنند.

مدیرکل ثبت املاک و اسناد استان افزود: کارکنان این واحد ثبتی با استمداد از خداوند بزرگ و در یک حرکت جهادی توانستند اسناد مالکیت روستای میاندشت مسکونی ۲۴۰ فقره سند مالکیت به مساحت ۸۰ هزار متر مربع و مزروعی ۱۰ فقره سند مالکیت دفترچه‌ای به مساحت ۱۹۸ هکتار را به تک برگ تبدیل کنند.

وی افزود: سند کاداستری یا تک‌برگی امکان دریافت تسهیلات را فراهم آورده و از طرفی منجر به کاهش دعاوی ملکی خواهد شد.

وی از مردم خواست با حضور در ادارات ثبت اسناد و املاک، سند‌های مالکیت دفترچه‌ای خود را به تک‌برگ تبدیل کنند.

بزرگمهر با اشاره به تغییر رنگ اسناد مالکیت بعد از اجرای قانون الزام، تاکید کرد: از تیر ماه امسال اسناد مالکیت به رنگ سبز صادر می‌شود و سند سبز رنگ سندی است که اگر در مورد آن سند عادی تنظیم شود این سند عادی قابل قبول در مراجع قضایی و دستگاه‌های دولتی نیست و سندی هم به رنگ قهوه‌ای، آجری داریم که این سندها، سند‌هایی است که قبلا صادر شده است. اسنادی که قبل از سوم تیرماه هستند را فعلاً قانونگذار اجازه داده که مردم در قالب سند عادی نسبت به نقل و انتقال اقدام کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *