صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

آغاز اردو‌های «راهیان نور و پیشرفت» با اعزام یک میلیون دانش‌آموز در نیمه دوم سال جاری

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۱:۳۵
کد خبر: ۴۷۹۸۸۴۴
دسته بندی‌: سیاست ، عمومی
فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج از آغاز اردو‌های «راهیان نور و پیشرفت» با اعزام یک میلیون دانش‌آموز همزمان با نیمه دوم سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان - به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار «قریشی» جانشین سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج صبح امروز چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۳ طی سخنانی در نشست خبری راهیان نور و پیشرفت با موضوع افتتاحیه راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره تاکیدات مؤکدی را ناظر بر استمرار حرکت و مسیر راهیان نور مطرح کرده اند؛ هشت سال دفاع مقدس و هشت سال نبرد دلاورانه رزمندگان اسلام در برابر دشمنی که مستظهر به حمایت مالی و لجستیکی غرب و شرق بود، برای ملت ما افتخاری عظیم و تاریخی را رقم زد.

سردار قریشی با بیان اینکه دفاع مقدس، الگو و نمونه بزرگ، ارزشمند و مستمری برای ملت ماست گفت: ایستادگی جوانان ما در دفاع مقدس باعث شد تا دشمنان جرأت تجاوز به ایران زمین را نداشته باشند و تمامی توطئه‌های آن‌ها خنثی شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج بیان کرد: می‌توان گفت که هر لحظه از دفاع مقدس سرشار از الگو‌های مختلف برای جوانان ایران‌زمین است؛ امروز ریشه تمامی توسعه‌ها و پیشرفت‌های ایران اسلامی، در دوران دفاع مقدس است. جوانانی که امروز در راهیان نور شرکت می‌کنند، تاثیر معنوی عمیقی از دفاع مقدس دریافت می‌کنند که در طول زندگیشان استمرار دارد. امروز بسیج و سپاه میزبانی اقشار مختلف را در اردو‌های راهیان نور بر عهده گرفته‌اند و ما وظیفه داریم از این عزیزان به نحو احسن پذیرایی کنیم.

سردار قریشی عنوان کرد: اگر چه از اوایل سال، اردو‌های راهیان نور برگزار می‌شود، اما از آبان‌ماه به بعد به جهت گسترش حضور مردم از اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان، باید آمادگی بیشتری داشته باشیم. امسال از اردیبهشت‌ماه تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار نفرروز اعزام به اردو‌های راهیان نور در غرب و شمال غرب داشته‌ایم؛ قرارگاه‌های راهیان نور سپاه و بسیج در استان‌ها در تلاش هستند تا اردو‌ها را با تلاش بیشتر و شرایط بهتری برگزار کنند.

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج تصریح کرد: فعالیت اردو‌های راهیان نور در نیمه دوم سال از ابتدای آبان‌ماه آغاز می‌شود و برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم بیش از ۱۴۰ هزار از جوانان به عنوان خادمان شهدا ساماندهی شده اند و برای خدمت‌رسانی به حاضران در اردو‌های راهیان نور به مناطق شمال غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند. آماده‌سازی فضای معنوی و فرهنگی مناطق راهیان نور و توزیع اقلام فرهنگی در میان شرکت‌کنندگان نیز از سوی آن‌ها انجام می‌شود.

وی در ادامه گفت: برخی از اقشار بسیج مانند بسیج دانش‌آموزان و بسیج طلاب باید در این زمینه تلاش بیشتری داشته باشند؛ چراکه استقبال برای حضور در سرزمین راهیان نور بیشتر است. با توجه به اینکه طی دو سال گذشته شاهد استقبال خانوادگی از اردو‌های راهیان نور بوده‌ایم، تدابیری اندیشیده شده که به صورت خانوادگی نیز از عزیزان پذیرایی کنیم.

سردار قریشی با بیان اینکه با توجه به استقبال گسترده دانشجویان و دانش‌آموزان از رزمایش‌های صورت گرفته در مناطق عملیاتی، رزمایش‌های مختلف رزمی و فرهنگی برای این اقشار در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: یکی از اقدامات ارزشمند در مناطق عملیاتی، برگزاری نمایشگاه هوافضا، نیروی هوایی و نیروی زمینی است که امسال در این مناطق برپا خواهند شد.

وی افزود: همچنین، یکی از برنامه‌هایی که از سال گذشته آغاز شده و امسال نیز برقرار است، رویداد‌های مختلفی همچون اعزام اردو‌های رویدادمحور است که برای هر یک از اقشار مختلف، به صورت ویژه در ۱۸ عنوان اجرا می‌شود. در این زمینه در مورد عملیات دفاع مقدس رویداد‌های ویژه فرهنگی در حوزه عملیات آزادی خرمشهر، عملیات مرصاد، عملیات فتح‌المبین و ... در نظر گرفته شده است. 

فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج در بخش دیگری از سخنان خود گفت: موضوعی که جای تاکید و توجه بیشتر به راهیان نور دارد این است که سال گذشته بالای ۸۰ درصد از زائران در همه اقشار از جوانان بودند که این مسیر باید تداوم داشته باشد و تمامی نهاد‌ها باید در این زمینه تلاش کنند تا جوانان بیشتری جذب این فرهنگ شوند. تلاش می‌کنیم تا جایی که ممکن است از این عزیزان تکریم کرده و ایمنی ایشان مدنظر باشد. سال گذشته با توجه به اعزام میلیونی زوار به اردو‌های راهیان نور حتی یک مورد تصادف و برخورد در جاده‌ها ایجاد نشد. البته باید به نقش ویژه فراجا اشاره کنیم که همواره همکاری بسیار عالی با مجموعه بسیج و سپاه در برگزاری اردو‌های راهیان نور داشته و دارند.

سردار قریشی در پایان ابراز امیدواری کرد که اردو‌های راهیان نور امسال نیز بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود و جوانان و نوجوانان بیشتری بتوانند از این فرصت بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *