صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خوزستان: اقدامات پیشگیرانه در استان باید نتیجه محور باشد

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۳:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۸۸۰۰
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: اقدامات پیشگیرانه در استان باید نتیجه محور و یکی از آثار آن کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی باشد.

خبرگزاری میزان - علی دهقانی  رئیس کل دادگستری استان خوزستان در جلسه شورای معاونان این دادگستری، با اشاره به ضرورت اجرای برنامه‌های عملیاتی در زمان مقرر و به صورت کاربردی، اظهار کرد: اجرای صحیح و دقیق این برنامه‌ها با سیاست‌گذاری مناسب از تاکیدات رئیس قوه قضاییه است و چنانچه این برنامه‌ها به درستی انجام شود، شاهد ثمرات موثری در حوزه‌های قضایی خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه  اقدامات پیشگیرانه در استان باید نتیجه محور و یکی از آثار آن کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی باشد ادامه داد: اقدامات خوبی در زمینه صلح و سازش و پیشگیری از وقوع جرم انجام می‌شود که نتیجه آن باید اطلاع‌رسانی شود. همچنین نتیجه این اقدامات باید برای جامعه ملموس باشد تا امید و اعتماد اجتماعی که نیروی محرکه تلاش افراد جامعه است نیز افزایش یابد.

دهقانی گفت: مشکلات موجود در مجتمع‌های قضایی استان اعم از کمی و کیفی، امکانات و تجهیزات و نیز پرونده‌های مسن و شعب نامتعارف باید هرچه سریعتر شناسایی و برای رفع این مشکلات اقدام لازم از سوی مدیران و سرپرستان مجتمع‌ها انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان همچنین در خصوص اختلاف در صلاحیت میان حوزه‌های قضایی کارون و اهواز، تصریح کرد: این اختلافات نباید مانع از ارائه خدمت قضایی به مردم شود و باید هرچه سریعتر نسبت به رفع اختلاف مرزی از طریق دستگاه‌های مربوطه تصمیم گیری شود تا ساکنین این مناطق دچار سردرگمی نشوند.

دهقانی همچنین بر استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس در جرایم واجد شرایط در قانون تاکید کرد و گفت: سیاسیت قوه قضاییه بر حبس‌زدایی و کاهش هدفمند جمعیت کیفری با حفظ امنیت و آرامش شهروندان و اصل فردی کردن مجازات‌ها و استفاده مناسب از حبس است به نحوی که مجرمین خطرناک و آسیب زا با مجازت حبس و معرفی آنان به زندان مواجه و در مرحله اجرا در چرخه اصلاح و باز اجتماعی شدن قرار گیرند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *