صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

گفت‌وگو|

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی: به هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی با قاعده دفاع مشروع و بر مبنای حقوق اساسی پاسخ داده می‌شود

۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱:۱۴
کد خبر: ۴۷۹۸۷۹۰
دسته بندی‌: سیاست ، مجلس و دولت
نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه در صورت حمله نظامی رژیم صهیونیستی علاوه بر آن که در حقوق بین‌الملل قاعده دفاع مشروع وجود دارد، بر مبنای حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز ما توانمندی‌ها، اراده و تکالیفی بر عهده داریم که بر مبنای آن عمل می‌کنیم.

عباس مقتدایی در گفت‌وگو با میزان، درباره تهدیدات رژیم صهیونیستی برای حمله نظامی به کشورمان بیان کرد: جمهوری اسلامی دارای توانمندی‌های ذاتی و بومی است تا بتواند منافع خود را تامین کند و اکنون بیش از هر زمان دیگری نه تنها در ابعاد دفاعی و تجهیزاتی بلکه در افکار عمومی و همراستایی دولت و ملت و سازمان‌های موجود این آمادگی وجود دارد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با بیان اینکه امروز یک فرصت تاریخی در دفاع همه جانبه از ایران پدید آمده است که نمونه آن را در وعده صادق ۲ مشاهده کردیم گفت: ما بر اساس قواعد بین‌الملل از حق ذاتی دفاع مشروع و دفاع از خود برخورداریم و منشور ملل متحد اجازه لازم را در این باره به ما داده است.

وی بیان کرد: در صورت حمله نظامی رژیم صهیونیستی علاوه بر آن که در حقوق بین‌الملل قاعده دفاع مشروع وجود دارد بر مبنای حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز ما توانمندی‌ها و اراده و تکالیفی بر عهده داریم که بر مبنای آن عمل می‌کنیم.

مقتدایی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چند نوبت به سازمان ملل و ارکان آن گزارش‌های لازم را داده است و اکنون نیز ایران یکی از اصلی‌ترین طلبکاران از صحنه بین‌المللی و سازمان‌ها و نهاد‌های جهانی است، زیرا قربانی تروریسم دولتی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار کرد: منشور ملل متحد مجموعه از قواعد، مقررات و اصولی را بیان داشته که بر اساس آن همه کشور‌هایی که عضو ملل متحد هستند باید به آن پایبند باشد.

وی ادامه داد: آنچه در طول سالیان گذشته کاملا واضح بوده، این است که رژیم اشغالگر قدس با حمایت حامیان خود که عمدتاً آمریکا و کشور‌های غربی به ویژه انگلیس، فرانسه و آلمان هستند به هیچ یک از اصول و قواعد پذیرفته شده را عمل نکرده است و در بسیاری از موارد نیز آمریکایی‌ها با اعمال وتو کمک کردند تا این فرار از انجام مسئولیت‌ها محقق شود.

مقتدایی تاکید کرد: آنچه بعد از طوفان الاقصی جلوی چشم دیدگان انجام شد و هیچ نظیری در طول تاریخ نداشته است قتل عام و جنایت علیه بشریت، استفاده از سلاح‌های ممنوعه، نسل‌کشی و هر آنچه سازمان ملل متحد با آن مخالفت دارد است که در حال رخ دادن است.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه مسئولیت سازمان ملل همچنان باقیست چرا که در بسیاری از موارد اراده جلوگیری از جنایت‌های رژیم صهیونیستی را ندارد گفت: این جنایات را نه تنها به پای این رژیم بلکه پای حامیان آن نیز باید نوشت.

وی با بیان اینکه اکنون ناکارآمدترین زمان سازمان ملل در حفظ صلح، تامین امنیت و دفاع از مظلومان را شاهد هستیم گفت: منطقه اکنون بیش از هر زمان دیگری در ناامنی و بی‌نظمی به سر می‌برد و این نشان دهنده ناکارآمدی این سازمان است که قرار بود از جنگ جهانی سوم جلوگیری کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: رژیم صهیونیستی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *