صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری لرستان: بیش از ۶۰ هزار پرونده الکترونیک در سال ۱۴۰۲ رسیدگی شد

۲۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۷:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۸۷۳۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان از رسیدگی به بیش از ۶۰ هزار پرونده الکترونیک در دادگستری استان لرستان در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان بروجرد که در دانشگاه آزاد اسلامی بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: این روز‌ها جریان مقاومت و وعده صادق نه تنها منطقه ما بلکه کل دنیا را تحت تاثیر قرار داده است که یک اقدام به موقع بود و سبب خوشحالی مظلومان و تقویت محور مقاومت شده است.

وی افزود: در کنار وعده صادق و وعده‌های صادق دیگر، ما غافل نشویم از وعده صادق اصلی که همان انقلاب اسلامی بود و به رهبری امام‌ راحل (ره) محقق شد، وعده صادقی که پرچمدار آن امام راحل بود و این باید به دست صاحب آن امام زمان (عج) برسد.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تصریح کرد: عدالت ترازوی خداوند است و دستگاه قضایی نقش این میزان و ترازو را در جامعه ایفا می‌کند و هر عمل و رفتاری باید در این ترازو ارزشش سنجیده شود، خوب بودن و بد بودن هر عملی طبق ترازو و میزان است و امروز در دوران جدید، قوه قضاییه خود را موظف می‌داند که این ماموریت را محقق کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای قوه قضاییه ۶ ماموریت تعریف شده و دوره تحول که از سال ۹۹ آغاز شده و نیز سند دوم که از سال ۱۴۰۳ آغاز شده به دنبال تحقق این ماموریت‌ها هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری عنوان کرد: امروز دادگستری با چالش‌هایی مواجه است که برای رسیدن به جایگاه خود، سند تحول تنظیم شده است و همه اقدامات و خروجی این سند باید منتهی شود به اجرای عدالت و رضایتمندی مردم شود که مجموعه ما نیز هدفش همین است.

وی اضافه کرد: یکی از موضوعاتی که در برنامه عملیاتی دادگستری بدان توجه شده پرونده‌های مسن است که در یک برنامه‌ریزی باید تکلیف آن‌ها مشخص شود و فقط اکتفا به ساعت کاری در محل کاری نکنیم و باید نقاط آسیب را رفع و رضایتمندی مردم را مدنظر قرار دهیم.

رئیس‌ کل دادگستری لرستان گفت: باید به مجازات جایگزین حبس که یک وسیله خوب برای اصلاح مجرم و کاهش آسیب‌هاست توجه شود، همچنین اطاله دادرسی دغدغه دیگری است و یک همت مضاعف می‌تواند آن‌ها را به نقاط مثبت برساند.  

رسیدگی به بیش از ۶۰ هزار پرونده الکترونیک در سال ۱۴۰۲ 

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری بیان کرد: یکی از مباحثی که قوه قضاییه دنبال می‌کند موضوع هوشمند‌سازی است که ازجمله آن دادرسی برخط و آنلاین بوده و در دوره تحول شروع شده و به سبب آن نیاز به حضور افراد در دادگستری نیست و از زمان فعالیت ما بیش از ۶۰ هزار پرونده الکترونیک فقط در سال ۱۴۰۲ رسیدگی شده است.

وی یادآور شد: اگر دادگستری هوشمند باشد، ولی رضایتمندی مردم نباشد به هدف خود نرسیدیم؛ لذا همه کارکنان باید برای رسیدن به این هدف تلاش کنند، همچنین بحث ارباب‌رجوع از اهداف مهم قوه قضاییه در دوره تحول است و هر کسی مراجعه می‌کند باید تکریم شود و به عنوان برنامه اساسی در سرلوحه کار مدیران باشد.

با کسانی که کاربری اراضی را تغییر می‌دهند برخورد می‌شود

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: با کسانی که کاربری اراضی را تغییر می‌دهند برخورد می‌شود چرا که تغییر کاربری یعنی از بین بردن امنیت غذایی مردم و نباید اجازه داد عده‌ای سودجو زمین‌های باید کیفیت خوب را نابود کنند.

وی با اشاره به افتتاح دادگاه‌های صلح در سطح استان، افزود: تشکیل دادگاه‌های صلح یکی از اقدامات مهم دادگستری استان است که موجب نظارت بهتر بر روند سازش در شورای حل اختلاف می‌شود.

در پایان این مراسم از زحمات خیرعلی کرمی عالم رئیس سابق دادگستری و سجاد بیرانوند دادستان سابق بروجرد تقدیر به عمل آمد و امیررضا صارمی و گودرز امرایی به عنوان رئیس دادگستری و دادستان جدید شهرستان بروجرد معارفه شدند.

مسئولان قضایی لرستان با امام جمعه بروجرد دیدار کردند

رئیس کل دادگستری استان لرستان، دادستان مرکز استان و جمعی از معاونین و کارکنان دستگاه قضایی با امام جمعه شهرستان بروجرد دیدار کردند.

رئیس کل دادگستری استان به همراه دادستان مرکز استان، رئیس حفاظت اطلاعات دادگستری، معاونین منابع انسانی و امور فرهنگی و مالی و پشتیبانی و جمعی از کارکنان دستگاه قضایی با حضور در دفتر امام جمعه شهرستان بروجرد با وی دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان لرستان ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، گفت: امام جمعه شهرستان بروجرد همواره حامی دستگاه قضایی بوده و دستگاه قضایی از رهنمود‌ها و نصایح حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی استفاده می‌کند.

وی افزود: هر مجموعه و نهادی باید به وظایف قانونی خود بپردازد و دارای استقلال است، اما برای پیشبرد امور همکاری، تعامل و هماهنگی لازم و ضروری است که در همین راستا دستگاه قضایی نقش بسزایی در هم‌افزایی دستگاه‌ها ایفا می‌کند.

رئیس کل دادگستری استان لرستان تاکید کرد: نقش محوری امام جمعه می‌تواند هماهنگ کننده تعامل مابین ادارت و نهاد‌ها باشد تا بتوانند خدمت‌رسانی بهتری به مردم داشته باشند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *