صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

۲ هزار فقره سند حدنگاری کشاورزی در شهرستان سرپلذهاب به روستاییان تحویل داده شد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۸:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۸۵۵۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
تعداد ۲ هزار فقره سند حدنگاری اراضی کشاورزی شهرستان سرپلذهاب با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی به کشاورزان این شهرستان تحویل داده شد.

خبرگزاری میزان- مراسم اهدای نمادین تعدادی از اسناد مالکیت اراضی کشاورزی از تعداد ۲ هزار سند صادره شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب با حضور فتح‌الله حسینی نماینده مردم سرپلذهاب، گیلانغرب و قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی، حسن پور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه، فرمانداران، ائمه جمعه، رئیس دادگستری، شهردار، بخشداران و تعدادی از مسؤلین ادارات و کشاورزان در جوار حرم احمدابن اسحاق برگزار شد.

صدرالله بابلی فرماندار شهرستان سرپلذهاب در این مراسم ضمن خیرمقدم به میهمانان و مدعوین حاضر در جلسه اظهار کرد: با تلاش‌هایی که در شهرستان آغاز شده امروز موضوع صدور اسناد کشاورزی در شهرستان به نتیجه رسید و این یک اقدام ماندگار نظام جمهوری اسلامی برای کشاورزان است.

وی در ادامه به حل مشکل ۵ ساله تأیید اصالت افراد اشاره و بیان کرد: این مشکل با پیگیری دادگستری شهرستان و تعامل و هم‌افزایی دستگاه‌های متولی شهرستان و استقبال گرم کشاورزان حل شد.  

حسن‌پور مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه نیز در این مراسم ضمن تسلیت وفات حضرت معصومه (س) و تشکر از زحمات مسئولین شهرستانی و محلی جهت ایجاد زمینه چنین اقدام مهمی به تشریح فرآیند اجرای قانون حدنگاری اراضی کشاورزی از سال ۹۳ و چالش‌های پیش روی آن و صدور اسناد مالکیت درعرصه‌های ملی کشاورزی روستایی و شهری پرداخت و یکی از دلایل عدم تحقق این قانون در بازه زمانی اعلامی را عدم تخصیص بودجه به سازمان ثبت اسناد و املاک ذکر کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: الحمدالله این قانون از زمان انتصاب ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و پیگیری‌های مجدانه ایشان و در راستای فرمان حاکمیتی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در هفته قوه قضاییه سال ۱۴۰۲ و تأکید مؤکد ایشان بر سنددارشدن و شناسنامه‌دار شدن متر به متر اراضی کشور و اینکه این فرمان معظم له محرکی بر تصویب قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول که خود تکمیل کننده قانون حدنگار است و با لازم الاجرا شدن آن در سوم تیر ماه سال جاری خلا‌ءهای قانون حدنگار و قانون ثبت را پوشش داد و موجب تسریع و تسهیل صدور اسناد مالکیت کشاورزی شده است.

حسن‌پور در ادامه با ذکر این مطلب که آمار عملکرد استان در تثبیت و صدور اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورز در حال حاضر ۷۳/۶ درصد و بالاتر از میانگین کشوری قرار گرفته‌ایم، عنوان کرد: این امر ماحصل زحمات شبانه‌روزی همکارانم در خانواده بزرگ ثبت اسناد و املاک استان است.

وی ضمن تشکر از کریمی رئیس دادگستری سرپل ذهاب به واسطه حل معضل ۵ ساله شهرستان در صدور اسناد مالکیت حد نگاری کشاورزی روستای و شهری، تصریح کرد: ما مسئولین باید در اجرای قوانین کشوری و خدمت‌رسانی به مردم، با هم همسو باشیم و تسهیل‌گر امور زندگی مردم باشیم و از وجهه‌ی انعطاف قوانین برای گشایش در کار مردم استفاده کنیم.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمانشاه یادآور شد: آیینی که امروز در شهرستان‌های غربی استان شاهد آن هستیم مبیّنِ وفاق و همدلی بین مجموعه مسئولین این شهرستان هاست.

وی با اعلام آمار عملکرد تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب دلیل کندی روند صدور اسناد مالکیت حدنگاری اراضی کشاورزی را تفاوت شرایط فرهنگی مانند دادن حق ارث دختر از زمین‌های کشاورزی عنوان و تاکید کرد: همین امر تشکیل پرونده جهت تثبیت و در نتیجه صدور سند مالکیت حد نگاری اراضی کشاورزی را با کندی و رکود مواجه کرده است و علی‌رغم تلاش همکاران ما در شهرستان و ستاد استان روستائیان تمایل و استقبالی به این امر نداشته‌اند که البته با این اوصاف در این شهرستان‌ها نیز تدابیری اندیشیده شده و روستا‌هایی که اعلام آمادگی کردند را با قید فوریت در دستور کار قرار داده‌ایم.

حسن‌پور در ادامه از کشاورزان استان خواست از این فرصت طلایی که نظام برای آن‌ها فراهم کرده است استفاده کنند و از خدمات و تسهیلات ایجاد شده جهت نقشه‌برداری و تشکیل پرونده رایگان جهت اراضی کشاورزی خود استفاده کنند.

وی خطاب به کشاورزان و با بیان این مهم که ما با تمام قوا تا اجرای کامل این طرح در کنار شما هستیم، گفت: تا اجرای این کامل این قانون و لبیک به منویات مقام معظم رهبری از هیچ کوششی فروگذار نیستیم.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم اسناد مالکیت تعدادی از کشاورزان به آنان تحویل داده شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *