صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی: تسریع در رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی ضرورت دارد

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱:۰۴
کد خبر: ۴۷۹۸۴۵۴
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از مدیران و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های کثیرالشاکی خواست تا نسبت به تسریع در رسیدگی‌ها به این نوع از پرونده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

خبرگزاری میزان - حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی، رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی که در جلسه شورای وقایع مهم دادگستری استان که به بررسی چند پرونده مهم اختصاص داشت، با اشاره به سیاست‌های دستگاه قضایی اظهار کرد: یکی از مهمترین راهبرد‌های دستگاه قضایی در دوران تحول، تسریع در رسیدگی به پرونده‌های مهم و کثیر الشاکی است که این مساله باید مورد توجه مدیران حوزه‌های قضایی قرار گرفته و در این راستا نظارت موثری اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی از مدیران و قضات رسیدگی کننده به پرونده‌های کثیر الشاکی خواست تا نسبت به تسریع در رسیدگی‌ها به این نوع از پرونده‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین زرندی با اشاره به منشا شکل گیری برخی از پرونده‌های قضایی گفت: انتشار برخی آگهی‌های غیر واقعی و یا تبلیغات اغوا کننده در فضای مجازی، و اعتماد شهروندان گرانقدر به این تبلیغات و آگهی ها، زمینه‌های سوءاستفاده بعضی افراد قانون شکن را فراهم آورده و موجب شکل گیری پرونده‌های قضایی با تعداد بالای شاکی می‌شود، که در چنین حالتی هم مردم و هم دستگاه قضایی با مشکلات عدیده‌ای روبرو می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی، ارتقای آگاهی‌های حقوقی را یکی از موثرترین ابزار‌ها برای مواجهه با این نوع تبلیغات دانست و افزود: چنانچه شهروندان گرانقدر، هنگام روبرو شدن با این نوع آگهی‌های اغوا کننده، اقدامات خود را بر تحقیق عالمانه، استوار کنند، قطعا در معرض سو استفاده و جرایمی مانند کلاهبرداری و مانند آن قرار نمی‌گیرند.

گفتنی است در جلسه شورای وقایع مهم دادگستری استان که با حضور دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی جمعی از مدیران و مسئولان برگزار شد، مسائل مرتبط با چند پرونده مهم قضایی مطرح و در خصوص آن بحث و گفتگو صورت پذیرفت.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *