صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری استان یزد:گسترش ساختار قضایی الزاما به معنای توسعه عدالت نیست

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۳:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۸۴۰۵
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان یزد دسترسی به عدالت را حق اولیه و طبیعی همه مردم دانست و گفت: قطعا این به معنای ایجاد و افزایش ساختمان و توسعه ساختار قضایی در هر بخش و منطقه‌ای نیست.

خبرگزاری میزان- حجت‌الاسلام والمسلمین حسین طهماسبی در دیدار امام جمعه و فرماندار شهرستان زارچ با بیان اینکه تبدیل شدن دادگاه بخش به شهرستان چالش‌های بسیاری را از حیث مالی، اداری، قضایی و جنبه اجتماعی به همراه دارد، اظهار کرد: تمام تلاش مجموعه مدیریت قضایی استان از حیث کمیت و کیفیت، بهبود و ارتقای خدمات قضایی در شهرستان زارچ است.

وی تصریح کرد: فلسفه وجودی همه نهاد‌ها و دستگاه‌ها این است که زندگی مردم راحت‌تر پیش برود و در این مسیر از هیچ همراهی کوتاهی نخواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با تاکید بر اینکه دسترسی به عدالت حق اولیه و طبیعی همه مردم است، یادآور شد: قطعا این به معنای ایجاد و افزایش ساختمان و توسعه ساختار قضایی در هر بخش و منطقه‌ای نیست.

وی با بیان اینکه تعامل با همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها در جهت تسهیل کار مردم از مهمترین اولویت‌هاست، گفت: تعامل، هم‌افزایی و همسویی در مسیر خدمت به مردم یک وظیفه شرعی و قانونی است و این وظیفه تحت الشعاع رودربایستی قرار نخواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین طهماسبی با اشاره به نقش ائمه جمعه در شهرستان‌ها، تصریح کرد: ائمه جمعه علی‌رغم اینکه کار اجرایی در اختیارشان نیست، اما حق پدری و راهبری در شهرستان را داشته و حمایت آن‌ها از فعالیت‌های دستگاه قضا می‌تواند در پیشبرد امور بسیار موثر باشد.

انتهای پیام/


برچسب ها: اخبار قضایی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *