صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

احیا و جلوگیری از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی با کمک دادگستری خراسان شمالی/ ۴۶ فرصت شغلی جدید ایجاد شد

۲۴ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰:۱۸
کد خبر: ۴۷۹۸۳۶۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی، از احیا و جلوگیری از تعطیلی ۱۲ واحد تولیدی و بازگشت به کار ۱۴۶ نیروی کار در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

خبرگزاری میزان-حمایت از تولید و متخصصان داخلی رفع موانع واحد‌های تولیدی و کارخانه‌ها و به تبع آن ایجاد اشتغال پایدار  و شنیدن دغدغه های این قشر همواره از محور‌های ثابت سیاست های قوه قضاییه بوده است که این امر حاکی از توجه رئیس عدلیه به مسأله تولید، صنعت و اشتغال است. به همین جهت تلاش شده است، رسیدگی‌های قضایی به سمت حمایت از تولید و اشتغال گرایش داشته باشد و اعمال مجازات‌ها کمترین خلل را به این حوزه وارد کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه رئیس در دیدار با محمدرضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور در تاریخ ۲۳ مردادماه با اشاره به شرایط خطیر کشور، متذکر شد: در شرایط جنگ اقتصادی دشمنان، نباید از پیشبرد برنامه‌های اقتصادی و بهبود معیشت مردم غفلت ورزیم.

رئیس عدلیه در همین راستا خاطرنشان کرد: باید متناسب با جنگ اقتصادی دشمن که علیه ملت ایران به راه انداخته از سربازان و کنشگران و فعالان اقتصادی و تولیدی در میدان حمایت کرد و قطعاً دستگاه قضا، هم منطبق با وظایف ذاتی خود و هم از حیث کمک به دولت چهاردهم، سربازان و کنشگران عرصه جنگ اقتصادی را تنها نمی‌گذارد.

در همین رابطه حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در گفت‌وگو با میزان ضمن تشریح عملکرد ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان در شش ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۳ گفت:عمده این واحد‌ها در حوزه‌های صنعتی به ویژه تولید لوله و پروفیل فلزی، الکل و استون و فولاد، کشاورزی، گردشگری، پرورش ماهی، خدماتی، عمرانی و ساخت و ساز مسکن، فرآورده‌های لبنی، اسید، کود شیمیایی، نهاده‌های دام و طیور، فرش و قالی و.. فعالیت داشتند که با ورود دستگاه قضایی از طریق دبیرخانه ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، مشکلات مبتلابه طی جلسات متعدد کارشناسی با حضور دستگاه‌های ذی ربط و همچنین از طریق بازدید‌های میدانی در سطوح مختلف بررسی شد و با رفع موانع فراروی تولیدکنندگان و سرمایه گذاران ۳ واحد تولیدی احیاء و از تعطیلی ۹ واحد تولیدی دیگر جلوگیری شد.

بازگشت به کار ۱۴۶ نیروی کار 

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی افزود: در نتیجه این اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته تعداد ۱۴۶ نفر از کارگران واحد‌های تولیدی مذکور مجدداً به کار بازگشتند و از خطر بیکاری رهایی یافتند و همچنین ۴۶ فرصت شغلی جدید ایجاد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: مشخصات واحد‌های تولیدی که در نتیجه اقدام دادگستری استان حسب مورد احیا یا از تعطیلی آن‌ها جلوگیری به عمل آمد، عبارتند از: کارخانه بهار نورد، کارخانه تولید فرآورده‌های گندمی آساک، پروژه تجاری هماگ، کارخانه آذین صنعت بهداد آرون، گلخانه نیکوسرشت، پروژه گردشگری راه ابریشم، مجتمع گردشگری فراز پلمیس، واحد تولیدی مزرعه کشاورزی رضوی ،سیمرغ سلامت و ... هستند.

بازدید میدانی از ۱۷ واحد تولیدی استان

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده ضمن تأکید مضاعف بر ضرورت برقراری ارتباط مستقیم با سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان استان، به بازدید میدانی از ۱۷ واحد تولیدی استان طی شش ماه نخست سال جاری اشاره و تصریح کرد: قطعاً حضور مقامات قضایی و مدیران اجرایی در کنار تولیدکنندگان به ویژه از طریق انجام بازدید‌های میدانی می‌تواند علاوه بر تقویت انگیزه‌های کار و فعالیت، به طور ملموس و محسوس به شناسایی دقیق مشکلات موجود و تداوم روند پیگیری‌های لازم در جهت رفع موانع پیش رو و حصول نتیجه مطلوب کمک کند.

وی بیان کرد: در بازه زمانی مورد وصف، تعداد ۵۵  پرونده حمایتی در دبیرخانه این ستاد به ثبت رسیده و تشکیل شده که متعاقب بررسی‌های صورت گرفته و پس از انجام مکاتبات لازم و پیگیری‌ها و سپس اتخاذ تصمیمات مقتضی، ۲۴ فقره از پرونده‌های مطروحه مختومه شد.

وی رفع مشکلات مبتلابه در حوزه‌های دریافت خدمات اولیه مورد نیاز از قبیل آب، برق، گاز و دیگر منابع انرژی موردنیاز، تعهدات ارزی، امور بانکی مشتمل بر اعطاء تسهیلات و اخذ اعتبارات تحت عناوین مختلف از قبیل سرمایه در گردش و استمهال بدهی‌های معوق و ...، مسائل مرتبط با امور مالیاتی، بیمه، گمرگ و رفع موانع مربوط به صدور مجوز را از جمله مشکلات مطروحه از سوی تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارآفرینان برشمرد و اظهار کرد: در طول مدت زمان یاد شده از مجموع ۸۵ درخواست طرح شده از سوی مدیران واحد‌های تولیدی در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان، ۴۵ فقره با حوزه فعالیت بانک‌ها و سایر موارد نیز با حوزه عملکردی دیگر دستگاه‌های اجرایی ذی ربط مرتبط بود که مراتب از طریق این مجاری پیگیری شد و به منظور رفع مشکلات واحد‌های تولیدی و امکان حصول نتیجه مطلوب تعداد ۲۹۲ فقره مکاتبه نیز توسط دبیرخانه ستاد انجام شد.

در ادامه علی اصغرزاده گرجی مدیر واحد تولیدی سیمرغ سلامت در گفت‌وگو با میزان گفت:این واحد تولیدی در شهرک صنعتی بیدک به عنوان اولین کارگاه تولیدی در حوزه بسته بندی مرغ در استان با ۱۷ فرآرده مرغ قطعه بندی و طعم‌دار شده فعالیت می‌کند.

این تولید کننده در ادامه گفت: در سال ۱۴۰۱ پس از خریداری واحد تولیدی در حوزه قندپخته متوجه شدیم مستحدثات و ماشین آلات این واحد مستهلک و ادامه فعالیت در آن سبب ضرر و زیان و بیکاری کارگران خواهد شد با اقدام به تغییر کاربردی این کارخانه با مشکلاتی با واحد‌های مختلف مواجه شدیم با طرح مشکل در دادگستری استان خراسان شمالی و ورود مجموعه ستاد اقتصاد مقاومتی آن به حل معضلمان و بازدید از این واحد توانستیم مجوز‌ها را اخذ و شروع به فعالیت کنیم.

اصغرزاده در ادامه با بیان اینکه با ورود دادگستری استان و پیگیری‌های ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری ۲۰ نیروی فعال در مجموعه حفظ شدند، گفت: تمایل داریم برای تکمیل کادر خود از مددجویان زندان‌های استان نیز استفاده کرده و فعالیت خود را توسعه دهیم.

وی در ادامه با تقدیر از اقدامات دادگستری استان خراسان شمالی و ستاد اقتصاد مقاومتی آن گفت: حمایت قوه قضاییه و به طور ویزه دادگستری استان خراسان شمالی موجبات دلگرمی ما شد، اگر کمک این عزیزان نبود نمی‌توانستیم بر مشکلات فائق شویم و فعالیت خود را از سرگرفته و در زمینه تولید و اشتغال فعالیت کنیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *