صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

معاونان قضایی رئیس کل دادگستری استان کردستان از دادگاه صلح شهرستان کامیاران بازدید کردند

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۹۸۳۴۹
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف استان کردستان در بازدید از دادگاه صلح و شورای حل اختلاف شهرستان کامیاران گفت: با راه اندازی دادگاه صلح، شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی قضایی نداشته و به رسالت اصلی خود یعنی توسعه فرهنگ صلح و سازش بازگشته است.

خبرگزاری میزان - در راستای نظارت بر نحوه اجرای قانون جدید شورا‌های حل اختلاف و راه اندازی دادگاه‌های صلح، بهادر اسدی معاون قضایی رئیس کل در امور دادگاه‌های صلح و شورای حل اختلاف در معیت علی رشیدی معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان، از دادگستری شهرستان کامیاران بازدید کردند.

در جریان این بازدید، معاونین قضایی رئیس کل دداگستری استان ضمن دیدار با رئیس دادگستری و دادستان و قضات و کارمندان حوزه قضایی کامیاران از کلیه شعب دادگستری و شورا‌های حل اختلاف و صلح یاران بازرسی کرده و از نزدیک در جریان روند رسیدگی به پرونده‌ها در دادگاه صلح و آمار و عملکرد قرار گرفتند.

همچنین در این بازرسی، نقاط قوت و ضعف شعب مورد ارزیابی و تبادل نظر قرار گرفت و راهکاری‌هایی جهت بهبود عملکرد به تصویب رسید.

بهادر اسدی در حاشیه بازرسی اظهار کرد: با راه اندازی دادگاه صلح، شورای حل اختلاف صلاحیت رسیدگی قضایی نداشته و به رسالت اصلی خود یعنی توسعه فرهنگ صلح و سازش بازگشته است.

وی اظهار امیدواری کرد: لازم الاجرا شدن قانون جدید شورا‌های حل اختلاف موجبات کاهش اطاله دارسی را فراهم کند.

انتهای پیام/


برچسب ها: دادگاه صلح

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *