صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

اخذ ۲۰۰ هزار مترمربع سند به نام دولت

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳:۳۷
کد خبر: ۴۷۹۸۳۴۸
دسته بندی‌: اقتصاد ، عمومی
عضو هیئت مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با بیان اینکه رای ۸۸ درصد دعاوی در محاکم قضایی به نفع سازمان صادر شده است، گفت: در بخش تملیک، در سال گذشته ۲۰۰ هزار مترمربع سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ شد.

خبرگزاری میزان - به گزارش سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، علیرضا نورنژاد در گردهمایی سالانه مدیران ستادی و اجرایی سازمان با بیان اینکه رای ۸۸ درصد دعاوی به نفع سازمان صادر شده که کار بزرگی است، اظهار کرد: تا پایان سال سامانه دعاوی حقوقی راه‌اندازی می‌شود و به عنوان بانک اطلاعاتی دعاوی خواهد بود و یک نظم و انتظام بخشی به پرونده‌های حقوقی خواهیم داد.

وی افزود: در بخش تملیک، در سال گذشته ۲۰۰ هزار مترمربع سند به نام دولت جمهوری اسلامی ایران اخذ شد در حالی که در سال‌های گذشته این رقم سالانه ۱۴ هزار مترمربع بوده و جهش بزرگی برداشته شد.

عضو هیئت مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به فروش اموال غیرمنقول گفت: در سال گذشته رکورد بسیار ارزشمند به ثبت رسیده بود که در ۶ ماهه امسال نیز مبلغ ۶۰۰ میلیارد تومان اموال غیرمنقول به فروش رسید.

نورنژاد بر اهتمام مدیران استانی به فروش یا تعیین تکلیف کردن اموال غیرمنقول تاکید کرد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال ۷ مزایده برگزار شده که اکثر استان‌ها شرکت کردند.

وی با بیان اینکه مدیران مکلفند املاک را حتما در مزایده‌ها قرار دهند، تصریح کرد: سازمان بازرسی تکلیف کرده که همه املاک دارای سند را امسال در یک مزایده سراسری قرار دهیم، بر این اساس در مزایده ماه آینده حتما این کار باید صورت گیرد. 

عضو هیئت مدیره و معاون امور حقوقی و فروش اموال غیرمنقول سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی با اشاره به اهمیت ثبت املاک در سامانه سادای نوین خاطرنشان کرد: بعد از شناسایی، ملک در این سامانه ثبت شود و در صورتی که هر مشکلی به وجود آمد مدیران می‌توانند با رابط استانی ادارات کل امور اقتصادی و دارایی مراجعه کنند و در صورتی که املاک ثبت نشود طبق قانون بودجه و برنامه هفتم تخلف است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *