صفحه نخست

رئیس قوه قضاییه

اخبار غلامحسین محسنی اژه‌ای

اخبار سید ابراهیم رئیسی

اخبار صادق آملی لاریجانی

قضایی

حقوق بشر

مجله حقوقی

سیاست

عکس

جامعه

اقتصاد

فرهنگی

ورزشی

بین‌الملل- جهان

فضای مجازی

چندرسانه

اینفوگرافیک

حقوق و قضا

محاکمه منافقین

هفته قوه قضاییه

صفحات داخلی

رئیس کل دادگستری لرستان: آگاهی‌بخشی در موضوعات حقوقی و قضایی موجب کاهش ورودی پرونده‌ها می‌شود

۲۳ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۴:۲۰
کد خبر: ۴۷۹۸۳۳۳
دسته بندی‌: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان لرستان بر لزوم آگاهی‌بخشی در رابطه با موضوعات حقوقی و قضایی از طریق رسانه‌ها به منظور کاهش ورودی پرونده‌های قضایی تاکید کرد.

خبرگزاری میزان- جلسه شورای قضایی استان با حضور رئیس کل و معاونان دادگستری استان و رؤسای سازمان‌های تابعه برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعید شهواری رئیس کل دادگستری استان در این جلسه ضمن تاکید بر پیگیری برنامه‌های دستگاه‌های تابعه گفت: اقدامات سازمان‌های تابعه در عملکرد دادگستری استان مؤثر است.

وی افزود: دادگستری لرستان به انضمام سازمان‌های تابعه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و لازم است که همه سازمان‌ها با توجه به برنامه عملیاتی سالیانه به صورت منظم عمل کنند تا تمام برنامه‌ها اجرا شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهواری ادامه داد: در برنامه عملیاتی سال ۱۴۰۳ دادگستری، در بعضی از عناوین علاوه بر ستاد و صف، سازمان‌های تابعه نیز دارای نقش‌هایی به عنوان مجری یا همکار هستند که انتظار می‌رود نسبت به انجام وظایف اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری لرستان خطاب به معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری استان، گفت: جلسه مشترک شورای قضایی و اداری در شهرستان‌ها از اقدامات خوب دادگستری استان در جهت رفع مشکلات حقوقی و قضایی شهرستان هاست که معاونت برنامه‌ریزی باید برای ادامه این برنامه در شهرستان‌های باقیمانده و پیگیری مصوبات سفر قبلی اقدامات لازم را به عمل آورد.

رئیس شورای قضایی استان در ادامه به موضوع حدنگاری و تکالیف اداره ثبت اسناد پرداخت و افزود: قانون حدنگاری و قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول از قوانین مهم در نظام حقوقی است که اجرای آن بر عهده سازمان ثبت اسناد و املاک است و از جهت اینکه به صورت مستقیم با زندگی مردم سروکار دارد، باید اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی  به آن از طریق رسانه‌ها به مردم صورت پذیرد، که این مهم برعهده معاونت منابع انسانی و امور فرهنگی و مدیریت روابط عمومی و رسانه است و نتیجه افزایش دانش حقوقی به طور مستقیم بر کاهش ورودی پرونده‌های قضایی مؤثر است.

در ادامه جلسه مدیران کل سازمان‌های تابعه به ارائه گزارش از عملکرد مجموعه تحت امر خود پرداختند و نظرات و پیشنهاداتی جهت پیشبرد هرچه بهتر برنامه عملیاتی مطرح شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *